Gå til innhold

Å *bryte* med en tråd og slutte å svare en bruker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg filosofisk i morges, og det slo meg etter å ha prøvd å debattere mot transbevegelsen og dens påvirkning i samfunnet, at jeg hadde noe å si som kunne generaliseres og brukes på så mange aspekter om livet inni og utenfor Kvinneguiden.

Jeg kan ikke kontrollere hva folk legger ut på forumet!

Jeg kan, teoretisk sett, kontrollere svaret mitt.

Dette valget (mellom min reaksjon og "skal jeg svare") er avhengig av humøret mitt, og hvor irritert jeg er på det som tas opp denne dagen.

Dette eksemplet gjelder for mange ting i livet.

Hvis jeg kan bryte av når det har gått langt nok, er det de fleste ganger bra nok og best for meg.

Utenfor forumet kan jeg velge hvem, og hva jeg vil se. 

Jeg er en ikke stor fan av å blokkere brukere. Jeg trenger ikke blokkere, bare ignorer og la de holde på å skrive. La de forsvinne fra min bevissthet. Slå de av mentalt. Jeg trenger ikke å fortsette en debatt som ikke slutter.

Jeg * valgte * å forlate transdebatten for nå. Hvis noe er uten mening, er det enkelt på internett å gå videre.  

Det er ikke alltid så enkelt med ting som er giftige i vårt virkelige liv, dessverre.

På Kvinneguiden er tiden jeg orker å debattere med samme person ikke uendelig.

Når det er klart at brukeren har bestemt seg hva han/hun tror på, og svarer med argumenterer som etter min mening er bare aktivisme, er det som å debattere Guds eksistens.

Tror du på Gud? Tror du at mennesker kan skifte kjønn?

Hvis noen allerede har bestemt seg for at kjønn er flytende, et spektrum, og at kjønnsidentiteten skal overstyre hardt tilkjempete rettigheter for kvinner, så endrer de ikke mening. Transkvinner er kvinner!

Jeg slutter ikke i forumet, selv om jeg bestemmer meg for at nok er nok.

"Jeg ser du ikke svarer, jeg ser du skriver i andre tråder, hvorfor svarer du ikke meg!"

Har de vunnet debatten når jeg slutter å svare? Er det godt å få det siste ordet, å tenke at "Hun orket ikke mer, jeg fikk slitt henne ut". Eller, "Jeg vant diskusjonen, hun hadde ikke flere argumenter".

De kan få mene det. Mine poster står der. De forsvinner ikke. Jeg har ikke skiftet mening, jeg kommer til å poste et annet sted, hvis jeg vil. Jeg kan også skrive i en annen tråd om transbevegelsen. Om jeg skriver om det i dag, i morgen, eller etter jul, spiller ingen rolle for meg.

Jeg har allerede glemt deg og gått videre.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke mer å si om det jeg har skrevet over her.

Jeg har brukt nok tid på det, og tenkt over det før jeg skrev.

Det trenger ikke mer.

Skrevet

Ingen bryr seg. 

Anonymkode: fa780...934

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, ops2 said:

Jeg føler meg filosofisk i morges, og det slo meg etter å ha prøvd å debattere mot transbevegelsen og dens påvirkning i samfunnet, at jeg hadde noe å si som kunne generaliseres og brukes på så mange aspekter om livet inni og utenfor Kvinneguiden.

Jeg kan ikke kontrollere hva folk legger ut på forumet!

Jeg kan, teoretisk sett, kontrollere svaret mitt.

Dette valget (mellom min reaksjon og "skal jeg svare") er avhengig av humøret mitt, og hvor irritert jeg er på det som tas opp denne dagen.

Dette eksemplet gjelder for mange ting i livet.

Hvis jeg kan bryte av når det har gått langt nok, er det de fleste ganger bra nok og best for meg.

Utenfor forumet kan jeg velge hvem, og hva jeg vil se. 

Jeg er en ikke stor fan av å blokkere brukere. Jeg trenger ikke blokkere, bare ignorer og la de holde på å skrive. La de forsvinne fra min bevissthet. Slå de av mentalt. Jeg trenger ikke å fortsette en debatt som ikke slutter.

Jeg * valgte * å forlate transdebatten for nå. Hvis noe er uten mening, er det enkelt på internett å gå videre.  

Det er ikke alltid så enkelt med ting som er giftige i vårt virkelige liv, dessverre.

På Kvinneguiden er tiden jeg orker å debattere med samme person ikke uendelig.

Når det er klart at brukeren har bestemt seg hva han/hun tror på, og svarer med argumenterer som etter min mening er bare aktivisme, er det som å debattere Guds eksistens.

Tror du på Gud? Tror du at mennesker kan skifte kjønn?

Hvis noen allerede har bestemt seg for at kjønn er flytende, et spektrum, og at kjønnsidentiteten skal overstyre hardt tilkjempete rettigheter for kvinner, så endrer de ikke mening. Transkvinner er kvinner!

Jeg slutter ikke i forumet, selv om jeg bestemmer meg for at nok er nok.

"Jeg ser du ikke svarer, jeg ser du skriver i andre tråder, hvorfor svarer du ikke meg!"

Har de vunnet debatten når jeg slutter å svare? Er det godt å få det siste ordet, å tenke at "Hun orket ikke mer, jeg fikk slitt henne ut". Eller, "Jeg vant diskusjonen, hun hadde ikke flere argumenter".

De kan få mene det. Mine poster står der. De forsvinner ikke. Jeg har ikke skiftet mening, jeg kommer til å poste et annet sted, hvis jeg vil. Jeg kan også skrive i en annen tråd om transbevegelsen. Om jeg skriver om det i dag, i morgen, eller etter jul, spiller ingen rolle for meg.

Jeg har allerede glemt deg og gått videre.

Og du tror noen bryr seg om dette?

Anonymkode: df0c3...c09

• Liker 1
Skrevet (endret)

Næmmen, så koselig at jeg gikk såpass under huden på deg at du måtte opprette en egen tråd om dette her da.

Jeg skjønner at det er krevende å motta tilsvar på innlegg i diverse diskusjoner, altså. Men det er jo sånn dette fungerer. Du skriver noe, andre svarer. Dette er jo faktisk et diskusjonsforum, hvor man diskuterer.

Du har allerede glemt meg og gått videre, ja.

Denne tråden forteller meg otherwise, men deg om det. 😉

Endret av Bålkaffe
  • Liker 1
Skrevet

Men herregud. Du har altså deltatt i en diskusjon med en som ikke kommer med personangrep, men diskuterer sak, og så later du som du diskuterer med transbevegelsen og ikke har fått gode tilsvar, ilegger vedkommende meninger etc., og publiserer et innlegg hvor du skriver du dropper diskusjonen på et diskusjonforum fordi du ikke orker diskutere. Akkurat dette er pinlig for deg, ops, ingen andre. 

Anonymkode: 91608...2e6

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke lest mer enn første side i tråden som omtales og vet ikke hvem av dere jeg er enig med, men i prinsippet er jeg nok enig med ts. Jeg ser mange tråder, og andre diskusjoner der folk enten slutter å argumentere eller de svarer ikke på motpartens argumenter. De bare uttrykker sin mening igjen og igjen på ulike måter. Da er jeg enig i at det beste er å gi seg.

Anonymkode: 14bf7...1e8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...