Gå til innhold

Deler av håret mitt blir kortere uten at jeg har klippet det, ikke slitt hår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ingenting. Har registrert at jeg har fått utrolig mye småhår, ikke bare helt innerst i hodebunn men også type midt på håret. Så har jeg også en hår lokk helt ved øret som har ekstremt mye småhår oppover, og nå ser jeg at den nederste delen av det håret bare blir tynnere og kortere for hver uke. Men det er overhode ikke slitt/tørt/splittede ender. Jeg vasker håret sjelden og bruker aldri varmeprodukter. Hva er dette?

Anonymkode: d4897...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håret ditt knekker. Dette er enten fordi du bruker mye strikk, eller kan være at du børster for hardt.

om du har stram strikk på set samme stedet ofte. F.eks du må ha håret satt opp på jobb (sykepleier, servitør etc) så vil håret etterhvert knekke der strikken sitter om du har hestehalen på samme sted hver dag. Begynn på flette håret i stedet, eller i deg minste bytt til mer skånsomme måter å sette det opp på. (Hårklipper, silkescrunchier osv) 

Når du grer håret skal det ikke lugge og «bråke».  Får helt fnatt av å se på når søstera mi børster håret med sin stive hårbørste. Hun er så aggressiv med børsten at jeg kan høre hårstråene ryke.   (hun børster hardt og raskt med en tradisjonell børste.) bytt til en naturhorn børste. Og børst rolig, fra endene og jobb deg oppover.  Mye bedre for håret. Aldri bruk kam på floker heller. Om du har floker er det faktisk bedre å løsne disse med fingerende. Jeg ser på håret som tråder og drar forsiktig ut et par hårstrå av floken av gangen. Tar lengre tid, men mister ikke hår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Bruker du strikk mye?

Anonymkode: 2adef...188

mlifjeld skrev (46 minutter siden):

Håret ditt knekker. Dette er enten fordi du bruker mye strikk, eller kan være at du børster for hardt.

om du har stram strikk på set samme stedet ofte. F.eks du må ha håret satt opp på jobb (sykepleier, servitør etc) så vil håret etterhvert knekke der strikken sitter om du har hestehalen på samme sted hver dag. Begynn på flette håret i stedet, eller i deg minste bytt til mer skånsomme måter å sette det opp på. (Hårklipper, silkescrunchier osv) 

Når du grer håret skal det ikke lugge og «bråke».  Får helt fnatt av å se på når søstera mi børster håret med sin stive hårbørste. Hun er så aggressiv med børsten at jeg kan høre hårstråene ryke.   (hun børster hardt og raskt med en tradisjonell børste.) bytt til en naturhorn børste. Og børst rolig, fra endene og jobb deg oppover.  Mye bedre for håret. Aldri bruk kam på floker heller. Om du har floker er det faktisk bedre å løsne disse med fingerende. Jeg ser på håret som tråder og drar forsiktig ut et par hårstrå av floken av gangen. Tar lengre tid, men mister ikke hår. 

Men burde ikke hårstråene som er blitt kortere, vært slitt da? Jeg har ødelagt håret mitt før med altfor sterk bleking, så jeg vet hvordan slitt livløst hår ser ut. Når jeg studerer de kortere hårstråene mine nå så er de overhode ikke slitt, ser nesten nyklipt ut 🤔

Men tusen takk for rådene, jeg er litt fæl med børsten kan være ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men burde ikke hårstråene som er blitt kortere, vært slitt da? Jeg har ødelagt håret mitt før med altfor sterk bleking, så jeg vet hvordan slitt livløst hår ser ut. Når jeg studerer de kortere hårstråene mine nå så er de overhode ikke slitt, ser nesten nyklipt ut 🤔

Nybrekt hår er vel omtrent som nyklippet hår? Jeg skjønner ikke helt hva du mener med å se slitt ut. 

Anonymkode: 1d704...e2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ikke nødvendigvis.

Anonymkode: 2adef...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan hende de rett og slett blir slitt av av noe. 

Hårstrikk, hårklemmer o.l. med skarpe kanter, stroppen på vesken, brillestenger, osv, er sånne ting som kan få håret til å ryke. 

Anonymkode: bb437...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...