AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #1 Skrevet 16. desember 2022 Jeg er alene og helt blank på ideèr.Har ikke mye i hus bortsett fra grønnsaker(blomkål/brokkoli/gulrøtter)Liker ikke bønner,linser eller kikerter.Har egg og det eneste krydderet er provance,salt og grovkvernet pepper.Så hva kan en kjøpe til 50 kr?Er glad i fisk,men håpet å lage noe annet akkurat til Nyttårsaften.Har heller ikke tilgang til "billigbutikkene".(Handler på Oda til vanlig) Anonymkode: c38cf...4f1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #2 Skrevet 16. desember 2022 Blomkålsuppe med brokkoli og kokt egg? Kan ha hvitløkbaguette til. Anonymkode: 04f87...c84
Hill83 Skrevet 16. desember 2022 #3 Skrevet 16. desember 2022 Pante noen flasker og gå i nedprising disken ? medisterkaker / julepølse ca 50 tilsammen . mandel potet 12 kr og saus 10-15 kr. bruk grønnsakene du har . så havner vel på en 80 kr kanskje for en veldig bra middag . da har du også mye pølse / medister igjen til senere middager 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #4 Skrevet 16. desember 2022 Hill83 skrev (2 minutter siden): Pante noen flasker og gå i nedprising disken ? medisterkaker / julepølse ca 50 tilsammen . mandel potet 12 kr og saus 10-15 kr. bruk grønnsakene du har . så havner vel på en 80 kr kanskje for en veldig bra middag . da har du også mye pølse / medister igjen til senere middager Er ikke så glad i medister,men har en i frysen..Når en ikke har mye å rutte med så bør en vel ikke være kresen. Anonymkode: c38cf...4f1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #5 Skrevet 16. desember 2022 Kalkun er billig nå. Det + poteter, saus og grønnsaker er det vi pleier å ha til nyttår. Kommer nok litt over 50kr men viss du først har mulighet å kjøpe inn kan du ha flere middager av den Anonymkode: 4759d...904 4
Kaneel Skrevet 16. desember 2022 #6 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er alene og helt blank på ideèr.Har ikke mye i hus bortsett fra grønnsaker(blomkål/brokkoli/gulrøtter)Liker ikke bønner,linser eller kikerter.Har egg og det eneste krydderet er provance,salt og grovkvernet pepper.Så hva kan en kjøpe til 50 kr?Er glad i fisk,men håpet å lage noe annet akkurat til Nyttårsaften.Har heller ikke tilgang til "billigbutikkene".(Handler på Oda til vanlig) Anonymkode: c38cf...4f1 Kan du ikke lage deg pasta og fløtesaus med sopp 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #7 Skrevet 16. desember 2022 Kaneel skrev (2 timer siden): Kan du ikke lage deg pasta og fløtesaus med sopp Spiser ikke sopp.Jada,jeg er sær..🙂 Anonymkode: c38cf...4f1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #8 Skrevet 16. desember 2022 Kalkun er veldig billig og varer mange middager. Anonymkode: 7d3f8...11e 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #9 Skrevet 16. desember 2022 Kjøp kylling i biter (marinert salatkylling). Surr i panna, gjerne sammen med paprikabiter. Slå over litt matfløte. Kok ris til. Blir kanskje litt over 50 kr, men ikke mye. Anonymkode: c7d33...a7d 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #10 Skrevet 16. desember 2022 Skal det være en middag til kun deg selv, altså én person? Da kan du jo kjøpe en del forskjellig til 50 kr. Feks en liten biff rett og slett? https://meny.no/varer/kjott/storfekjott/ytrefilet-av-storfe/storfe-ytrefilet-7035620027086 Brokkoli og blomkål er supert til. I tillegg kan du bake en stor potet, eller lage båtpoteter i ovnen (om du kjøper i løsvekt betaler du bare akkurat for så mange du trenger). Om du hakker eller river hvitløk fint og blander det i litt smør får du hvitløkssmør som er godt på (du kan også ha litt provence-krydder i om du vil). Anonymkode: 88267...d8e 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #11 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er alene og helt blank på ideèr.Har ikke mye i hus bortsett fra grønnsaker(blomkål/brokkoli/gulrøtter)Liker ikke bønner,linser eller kikerter.Har egg og det eneste krydderet er provance,salt og grovkvernet pepper.Så hva kan en kjøpe til 50 kr?Er glad i fisk,men håpet å lage noe annet akkurat til Nyttårsaften.Har heller ikke tilgang til "billigbutikkene".(Handler på Oda til vanlig) Anonymkode: c38cf...4f1 Pasta med kremet blomkålsaus og ovnsbakt brokkoli Blomkålsaus 1 hvitløksfedd, knust/finhakket 2 ss olje 4 dl kokosmelk 1/2 blomkål, i små biter (= ca 300 g) 1 ts løkpulver(kan sløyfes) 1/2 ts salt 1. Ha hvitløk og olje i en kjele og stek forsiktig, ca et halvt minutt. Pass på så hvitløken ikke blir brent/brun. 2. Tilsett kokosmelk og blomkål og la det koke i ca 3 minutter. 3. Bland i løkpulver og salt. Mos med stavmikser til det er helt jevnt. Her kan du enkelt og greit bruke stavmikseren rett oppi kjelen. Ovnsbakt brokkoli. 1.Kutt brokkolien i passe store biter og bland med olje,salt og pepper. 2.Bak i oven på 210 grader i 15 min,bruk gjerne grill funksjonen de siste par minuttene. Anonymkode: ca521...33f 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #12 Skrevet 16. desember 2022 Julepølse er billig. Ha det med potet, brun saus og grønnsaker f.eks. Anonymkode: aa121...b77 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #13 Skrevet 16. desember 2022 Finn et stykke kjøtt du liker, f.eks kalkun, biff som andre har nevnt, kylling el.lign. Kyllling er veldig godt med provence krydder. Grønnsaker har du. Poteter er billig, kjøp 2-3 stk løsvekt. Der har du en god middag. Anonymkode: 5c8a8...1d5 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #14 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal det være en middag til kun deg selv, altså én person? Da kan du jo kjøpe en del forskjellig til 50 kr. Feks en liten biff rett og slett? https://meny.no/varer/kjott/storfekjott/ytrefilet-av-storfe/storfe-ytrefilet-7035620027086 Brokkoli og blomkål er supert til. I tillegg kan du bake en stor potet, eller lage båtpoteter i ovnen (om du kjøper i løsvekt betaler du bare akkurat for så mange du trenger). Om du hakker eller river hvitløk fint og blander det i litt smør får du hvitløkssmør som er godt på (du kan også ha litt provence-krydder i om du vil). Anonymkode: 88267...d8e Kun meg selv ja.Men jeg ser ikke hvor jeg kan kjøpe en "liten biff".Ellers takk for tips! Anonymkode: c38cf...4f1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #15 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kun meg selv ja.Men jeg ser ikke hvor jeg kan kjøpe en "liten biff".Ellers takk for tips! Anonymkode: c38cf...4f1 På kiwi har de sånne enpakninger med mørbrad/entrecote o.l Anonymkode: aa121...b77 2 1
Knoot Skrevet 16. desember 2022 #16 Skrevet 16. desember 2022 Kan vel også spørre kjøttdisken om de har noe bein, eller kjøtt til overs som de skal kaste. Bein kan du koke kraft av for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #17 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kun meg selv ja.Men jeg ser ikke hvor jeg kan kjøpe en "liten biff".Ellers takk for tips! Anonymkode: c38cf...4f1 Du virker litt tafatt, ts. Det er jo bare å stikke innom butikken å se. Du får til en middag for 50kr. Anonymkode: cc601...5c1 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #18 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du virker litt tafatt, ts. Det er jo bare å stikke innom butikken å se. Du får til en middag for 50kr. Anonymkode: cc601...5c1 Ja, det burde hun få til. Anonymkode: aa121...b77 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #19 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Finn et stykke kjøtt du liker, f.eks kalkun, biff som andre har nevnt, kylling el.lign. Kyllling er veldig godt med provence krydder. Grønnsaker har du. Poteter er billig, kjøp 2-3 stk løsvekt. Der har du en god middag. Anonymkode: 5c8a8...1d5 Det finnes ikke små stykker av kalkun og biff tror jeg.Kylling kan muligens gå.Poteter har jeg!Forslag til saus?Jeg er vant til å lage mat billig,men er helt "ute"når det gjelder nyttårsmiddagen.Og nå kommer det sikkert et troll som sier"det er ingen menneskerett å spise nyttårsmiddag".Det er jo sant.Jeg kan spise kneip med syltetøy. Anonymkode: c38cf...4f1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #20 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finnes ikke små stykker av kalkun og biff tror jeg.Kylling kan muligens gå.Poteter har jeg!Forslag til saus?Jeg er vant til å lage mat billig,men er helt "ute"når det gjelder nyttårsmiddagen.Og nå kommer det sikkert et troll som sier"det er ingen menneskerett å spise nyttårsmiddag".Det er jo sant.Jeg kan spise kneip med syltetøy. Anonymkode: c38cf...4f1 En menneskerett er det virkelig ikke, men hvorfor skal du gjøre det så vanskelig? Tipsene du har fått hittil burde jo holde. Anonymkode: aa121...b77 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå