AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #1 Del Skrevet 16. desember 2022 Jeg gikk vg1 og vg2 helsefagarbeider rundt 2008. Besto, men gikk påbygg istedet for lærlingtid. Har i de senere årene opparbeidet meg den praksisen som trengs for og ta fagprøve, og tenker og gjøre dette nå. Men er veldig bekymret for om jeg klarer det! Har jobbet lite på typisk sykehjem med stell osv, mer med ungdom / voksne med utviklingshemming, ungdom innen barnevern, rusbehandling mm. Hvordan legges fagprøva opp? Kan noen gi en detaljert beskrivelse av hvordan dagen/dagene var og hva som ble spurt om osv ? Er det noen som har strøket?? Skal det mye til liksom?? Jeg aner ikke hva jeg går til og har utsatt dette i mange år siden jeg føler jeg ikke har nok erfaring med typisk "gamlehjem" arbeid..... Anonymkode: 10a90...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #2 Del Skrevet 16. desember 2022 Ikke det du spør om, men du må ta eksamen på nytt da det er over 10 år siden du tok den. Anonymkode: 6f659...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #3 Del Skrevet 16. desember 2022 Hvilken eksamen? Jeg tok en tverrfaglig "ekstra" eksamen i 2017... er det den du tenker på? Anonymkode: 10a90...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 16. desember 2022 #4 Del Skrevet 16. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg gikk vg1 og vg2 helsefagarbeider rundt 2008. Besto, men gikk påbygg istedet for lærlingtid. Har i de senere årene opparbeidet meg den praksisen som trengs for og ta fagprøve, og tenker og gjøre dette nå. Men er veldig bekymret for om jeg klarer det! Har jobbet lite på typisk sykehjem med stell osv, mer med ungdom / voksne med utviklingshemming, ungdom innen barnevern, rusbehandling mm. Hvordan legges fagprøva opp? Kan noen gi en detaljert beskrivelse av hvordan dagen/dagene var og hva som ble spurt om osv ? Er det noen som har strøket?? Skal det mye til liksom?? Jeg aner ikke hva jeg går til og har utsatt dette i mange år siden jeg føler jeg ikke har nok erfaring med typisk "gamlehjem" arbeid..... Anonymkode: 10a90...71c Jeg hadde en lærling som tok fagprøve i år. Første dagen hilser man på sensorene, får vite hvilken pasientene/bebuerene/brukerne man skal ha og hilser på de. Så skriver man pleieplan og dagsplan. Dag 2 praktisk dag der sensorene følger deg. dag 3 selvevaluering og samtale med sensorene. Da har man sjanse til å si hva man Evt ville gjort annerledes osv. Har ikke inntrykket av at så mange stryker, men det skjer vel. Du kan alltids prøve å få deg litt erfaring med å ta ekstravakter på et eldresenter Må forresten legge til at jeg tror de gjør det litt forskjellig fra sted til sted Endret 16. desember 2022 av Curiousine 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #5 Del Skrevet 16. desember 2022 Må først bare si at jeg er IKKE sikker på dette, men; tror man tar fagprøven dær man har hatt lærlingetiden/jobbet. Hadde en venninne som tok fagprøven i helsefagarbeider i en PU-bolig, hun måtte gjøre det relevant i forhold til læreplanen og målene, men hun besto! Noe å sjekke ut hvertfall! Tenker at dersom du har jobbet en plass og opparbeidet deg det som trengs for å gå opp til fagprøven, så anerkjenner jo skolen arbeidsplassen din som relevant for yrket! En helsefagarbeider har uendelig med muligheter for jobb, så å «måtte» ta fagprøven på sykehjem/i stell er kanskje ikke et krav, bare at det er det vanligste? Anonymkode: 369e8...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #6 Del Skrevet 16. desember 2022 Mitt kull var det 1 av 15 som strøk. Aner virkelig ikke hvordan hun klarte det. Anonymkode: ea56b...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #7 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken eksamen? Jeg tok en tverrfaglig "ekstra" eksamen i 2017... er det den du tenker på? Anonymkode: 10a90...71c Ja Anonymkode: 6f659...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #8 Del Skrevet 16. desember 2022 Du bør sørge for å få grundig praksis på sykehjem, og ha en veileder som driller deg i grunnleggende stell på forhånd. Da går det bra! Anonymkode: 4a007...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå