AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #1 Skrevet 16. desember 2022 Har ytre hemoroider, skal få dem fjernet kirurgisk over nyttår en gang. Det er noe jeg lurer på som jeg ikke har fått skikkelig svar på når jeg har spurt legen. Så lurer på om andre har opplevd dette.. Iblant kan det blø mye, men virker som det kommer fra mage/tarm. Lege har sagt det er blod fra hemoroider og ikke noe å tenke på. Men, jeg blir fysisk uvel og vondt i magen før det kommer. Da må jeg bare komme meg på do. Klumper med koagulert blod kommer også, ofte på størrelse med en 20kroning og flere samtidig. Dette har jeg også sagt OG vist bilde av til legen (bilde fordi jeg føler jeg ofte ikke blir hørt/trodd på når jeg legger frem saker for leger). Kan dette virkelig komme fra en liten hemoroide? Etter hva jeg har lest og forstått er litt vanlig blod ofte man ser, men har ikke funnet noe om slik klumper.. Eller doskål full av blod for den saks skyld. Kan også si jeg har vært skopet begge veier uten at de fant noe og løs avføring/diaré hele tiden uansett hva jeg spiser eller gjør. Anonymkode: 40ed9...540
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #2 Skrevet 16. desember 2022 Ganske mye blod kan komme. Vet ikke med klumper for har ikke analysert det, men er sikkert ikke umulig at du kan ha irritabel tarm også som veldig mange har. Da kan man få blodig sekret i promp og avføring. Om de blodige klumpene kommer i forbindelse med avføring kan det være fra hermoroidene men at det ser ut som klumper fordi det er avføring dekket med blod Anonymkode: 6374e...49d
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #3 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ganske mye blod kan komme. Vet ikke med klumper for har ikke analysert det, men er sikkert ikke umulig at du kan ha irritabel tarm også som veldig mange har. Da kan man få blodig sekret i promp og avføring. Om de blodige klumpene kommer i forbindelse med avføring kan det være fra hermoroidene men at det ser ut som klumper fordi det er avføring dekket med blod Anonymkode: 6374e...49d Litt ekkelt kanskje, men jeg ble litt redd da jeg fikk en slik klump på papiret. Klemte dem i papiret og det var kun vanlig blod og koagulert blod. Slimaktig på en måte.. hvis du er kvinne, så lignet det i konsistens på klumpene man får ut ved mensen. Anonymkode: 40ed9...540
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå