Gå til innhold

Hvem er de som henter Matposer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mennesker som trenger mat.

Anonymkode: bb9a1...a16

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor spør du her når det står overalt i nyhetssakene om det? 

Anonymkode: 410d2...131

• Liker 3
Skrevet

Hva vil du med denne tråden?

Anonymkode: 8b05d...693

• Liker 7
Skrevet

Vet ikke. Men kom det ikke nylig frem at noen av dem hadde det bra selv?

• Liker 1
Skrevet

Det er Fattig-Frans og vennene hans.

Anonymkode: 6d2ee...e89

• Liker 2
Skrevet

Jeg henta noen ganger, da jeg var på AAP. 

Anonymkode: 38b75...346

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Les avisen, se debatten, hør på podcaster, les andre tråder her.

Uansett er svaret ganske enkelt; de som har behov for det, og tydeligvis noen få som egentlig ikke har et reelt behov.

Anonymkode: 9061b...c6d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er Fattig-Frans og vennene hans.

Anonymkode: 6d2ee...e89

Frans var en rikmannssønn fra byen Assisi i Italia. Han valgte å gi avkall på all sin rikdom og bruke livet sitt til beste for de fattige.

Skrevet

Etter å ha fulgt med i media har jeg fått med meg at det er vanlige folk.

Folk som heller henter matposer, enn å ta ungene sine ut av fritidsaktiviteter. Rett og slett fordi prioriteringene mange familier må gjøre i disse dager er beintøffe. 

Det er selvsagt også minstepensjonister, rusmisbrukere, alkoholikere etc. Slik som det alltid har vært. 

Jeg vet om en kar med 5 unger, og full ikke så veldig godt betalt jobb som får matkasse. Han har gjort det i mange år. Jeg vet ikke hvor mor til barna er, for jeg kjenner han ikke godt. Mulig hun bor med familien, mulig hun er død, eller ute av bilde. 

Jeg vet ikke hvorfor han fortalte meg dette. For jeg er nesten fremmed for han.

Anonymkode: 0dca5...343

• Liker 2
Skrevet

Var i byen i stad og da så jeg noen som hentet matpose hos Frelsningsarmeen  :( Donerte også 3 000,- til Frelsningsarmeen i dag da jeg ikke har barn så det var ikke så nøye :) som Gjest Baardsen sa en ren samvittighet er den beste hodepute :) 

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • 4 uker senere...
Skrevet

Trist at vi har fått ette slikt samfunn med matposer :( 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
  • 10 måneder senere...
Skrevet
Adobyen skrev (På 16.12.2022 den 8.42):

Frans var en rikmannssønn fra byen Assisi i Italia. Han valgte å gi avkall på all sin rikdom og bruke livet sitt til beste for de fattige.

Det er det flere her i Norge som burde gjort også sånn som Frans 

Skrevet

Hva er kriteriene for å få mat?

Jeg har en uke igjen til lønn og det begynner å bli lite mat til meg og ungene.  Men jeg  spiser litt mindre selv, og dropper middag noen dager så går det vel greitt. 

Anonymkode: 65a4f...abb

Skrevet

Jeg gjorde det for mange år siden, 2-3 ganger, da jeg gikk på sosialhjelp. Deriblant en jul. Var ok, men ellers klarte jeg meg selv. 

De sier mange av de som henter mat går på aap og uføre,  hvorfor får man ikke ekstra sosialhjelp?

• Hjerte 1
Skrevet
Topsi skrev (6 minutter siden):

Jeg gjorde det for mange år siden, 2-3 ganger, da jeg gikk på sosialhjelp. Deriblant en jul. Var ok, men ellers klarte jeg meg selv. 

De sier mange av de som henter mat går på aap og uføre,  hvorfor får man ikke ekstra sosialhjelp?

Staten skal spare og lesser ansvaret over på andre 

• Liker 1
Skrevet
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Staten skal spare og lesser ansvaret over på andre 

Det har faktisk vært tilfeller i Kristiansand der nav-ansatte istedetfor å gi økonomisk hjelp ba folk gå til organisasjoner som deler ut mat. Ulovlig og forkastelig!

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Topsi skrev (Akkurat nå):

Det har faktisk vært tilfeller i Kristiansand der nav-ansatte istedetfor å gi økonomisk hjelp ba folk gå til organisasjoner som deler ut mat. Ulovlig og forkastelig!

Ja jeg vet det var del noen som fikk utlevert telt og engangsgrill også ☹️ ja det er forkastelig ☹️

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Folk som henter matposer er de uten utdanning. 

Anonymkode: c3a6e...a6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...