Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

10 uker siden fødsel. Oppdaget nå en liten slimklump (med ørlite tegn til blod?) på papiret da jeg tørket meg etter å ha tisset. Hva kan dette ha vært? Eggløsning allerede? Jeg fullammer.

Anonymkode: 06833...2a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan fint få eggløsning 10 uker etter fødsel. Har 10 mnd og 2 uker mellom mine yngste, fullammet da jeg ble gravid.

Anonymkode: c3a62...408

• Liker 1
Skrevet

Venninnen min ble gravid med nr2 seks uker etter at nr1 ble født. 

Anonymkode: d7645...0c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan fint få eggløsning 10 uker etter fødsel. Har 10 mnd og 2 uker mellom mine yngste, fullammet da jeg ble gravid.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Venninnen min ble gravid med nr2 seks uker etter at nr1 ble født. 

Kanskje vi kjenner hverandre😅

Skrevet

Bruk kondom  :)

Anonymkode: 927d4...058

• Liker 1
Skrevet

NÅ ER DET VIRKELIG PÅ TIDE AT KVINNER SLUTTER Å TRO AT AMMING BESKYTTER DEM OG UNGEN MOT ALT MULIG!

AMMING OG HOPPE AV I SVINGEN ER IKKE PREVENSJON!

Anonymkode: aac65...817

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg fikk mensen etter ca 3 mnd så da fikk jeg vel EL etter 10 uker omtrentlig. Så ja. Og jeg ammet OFTE. 

Anonymkode: b7c59...10d

Skrevet

Det er da ingenting i mitt innlegg som tilsier at jeg tror at amming er prevensjon? Men det står vitterlig hos flere seriøse kilder at amming kan føre til at man ikke får eggløsning og syklus før etter flere måneder... 

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er da ingenting i mitt innlegg som tilsier at jeg tror at amming er prevensjon? Men det står vitterlig hos flere seriøse kilder at amming kan føre til at man ikke får eggløsning og syklus før etter flere måneder... 

Kluet er kan. 

Anonymkode: 73d24...86d

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker jeg hadde mensen når jeg var på 6 ukers kontroll etter fødsel😅 fullammet.

Anonymkode: 66040...16b

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg husker jeg hadde mensen når jeg var på 6 ukers kontroll etter fødsel😅 fullammet.

Da var ikke jeg ferdig med renselen en gang… du tror ikke st det heller var skorpen fra morkakesåret som kom? Er vanlig med ennny runde friskt blod litt etter at renselen er over. 

Anonymkode: c1463...01a

Skrevet (endret)

Det er ikke unormalt med eggløsning få uker etter fødsel, så det er ikke noe uvanlig du har opplevd om det nå er eggløsning og ikke bare rester av "opprydning" i livmorens slimhinner.

Jeg kjenner to kvinner som begge har fått baby nr to under ett år etter baby nr en. 10-11 måneder i mellom. 

Hun ene ammet ikke i det hele tatt, ikke en gang på fødestuen (pga brystoperasjon/forminskning var melkegangene kuttet) så da er det jo mer forståelig at hormonene som styrer eggløsning kom i gang raskt igjen. Men hun ble altså gravid (regnet vi ut) ca 5 uker etter fødselen til nr en.

Hun andre, en kollega, fikk barn nummer to 11 måneder etter nummer en. Og nummer en var kommet til med hjelp av IVF, da de hadde forsøkt i fire år uten å bli gravide. Med hjelp fra legevitenskapen klarte de å bli gravide. Og så ble hun gravid på bare noen uker helt av seg selv etter fødselen... skulle tro kroppen på en måte var "innstilt" på at nå skal vi ha svangerskap og hadde superlett for å bli det på nytt, rett etter det forrige?

Endret av Million
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Da var ikke jeg ferdig med renselen en gang… du tror ikke st det heller var skorpen fra morkakesåret som kom? Er vanlig med ennny runde friskt blod litt etter at renselen er over. 

Anonymkode: c1463...01a

Nei, ganske sikker på det var mensen. 4 uker etter på dagen kom den igjen😊

Skrevet

Ikke uvanlig å få eggløsning igjen så tidlig nei. Jeg fikk mens igjen 8 uker etter fødsel, som vil si at eggløsning var ca 6 uker etter fødsel

Anonymkode: f25b2...5d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.12.2022 den 0.56):

Kanskje vi kjenner hverandre😅

Det kan godt hende🙈

Skrevet

Mensen 6 uker etter alle mine fødsler (bekreftet hver gang av gynokolog på 6 ukerskontroll). Regelmessig mens fra første menstruasjon etter fødsel. 

Anonymkode: b1cd0...8ed

Skrevet

Jeg fikk mensen på dagen 12 uker etter fødsel, selv om jeg fullammet! Merket tegn på eggløsning noen uker før, så det er fullt mulig

Anonymkode: 77ad0...4c4

Skrevet

Fire barn her, fullammet alle. Fått mensen mellom 5 og 6 uker etter fødselen hver gang, og gått rett inn i normal syklus. 

Anonymkode: a5cfc...ec4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...