Gå til innhold

Jeg kan ikke beskrive hvor hardt jeg hater brystvorte-klyping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt er helt vill på å "grafse" på puppene, og helst leke med nippelen. Jeg gjør absolutt alt for å holde hendene hens borte, tar den bort, holder mine egne hender i veien, holder igjen kragen min, men flytter jeg hånda mi bort fra puppen min ETT sekund, så kjenner jeg henne lete etter nippelen med en eneste gang. Slik kan hun holde på i mange timer på kvelden eller natta og jeg hater det så enormt at jeg spyr! Jeg blir så rasende inni meg av å bli kløpet i nippelen at jeg aner ikke mine arme råd. Hvis jeg fjerner armen hennes, så kan jeg gjøre dette mange hundre ganger i løpet av en kveld. Har ikke telt, men tipper 500 ganger på en time. Seriøst. Noen flere med så puppegale barn?

Anonymkode: 2fa2e...788

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det utenom amming? I så fall, bh. 

Anonymkode: e4bdb...dcd

• Liker 4
Skrevet

Kor stort er barnet? Min er snart 2 år og framleis glad i å kose(grafse, knipe, kall det kva du vil 😂) med puppen, sjølv om vi har slutta amminga. Så her må far sove med han på natta, eller eg må ha på kle.

Skrevet

Sov med ammebh og tskjorte?

Anonymkode: f8e0c...145

Skrevet

Mi også når hun ammer😂 og får hun ikke nippelen angriper hun  den lille «nippelen» i øre sitt😂

men ikke en sånn grad at det er tortur😂

Anonymkode: 1250e...781

Skrevet

Uuuh jeg er så enig med deg ts! Det er et eller annet med akkurat den "grafsingen" som får meg til å ønske å hive hele babyen vekk. Jeg pakker dyna rundt meg når det ikke er tid for amming, som beskyttelse. Nattammingen er på vei ut her, så snart er jeg friiii 🥳

Anonymkode: d6355...625

• Liker 5
Skrevet

Her hjalp det litt med ammesmykke. :)

Anonymkode: 21974...5e0

Skrevet

Lenge siden jeg hadde baby men husker det ja! De syltynne neglene som kranser er ikke godt.

Anonymkode: 63fae...8a5

• Liker 1
Skrevet

Jenta mi på 19 mnd klyper meg i puppen til alle tider, og ler når jeg sier at det er vondt, sånn må du ikke gjøre.

Jeg ble sint en gang når jeg var uforberedt, og sa aaaaarrgghhh ganske høyt, men da lo hun så rått at hun holdt på ramle ned fra sofaen.

Håper hun slutter med det snart for det gjør vondt!!

Anonymkode: 899b1...d42

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker også dette selv om det er lenge siden. Og selv om brystvorta var inni munnen, kunne de små fingrene klype tynne flak av huden ved siden av. Jeg puttet andre ting i hendene og pakket bort puppen så fort det ikke var effektiv spising. Hudkontakt og kos kunne skje i halsgrop eller andre steder.

Anonymkode: 13c0b...e46

Skrevet

Ts her..godt at mange opplever det samme😂

Jeg har prøvd med bh, høyhalsa genser, alt mulig. Ammer ikke på natta lenger heller. Barnet er 15 mnd. Hun finner veien til de brystvortene. Ammesmykke kunne kanskje vært noe da, det må jeg prøve! 

Eneste som funker er å fysisk holde fast hennes to hender, jeg holder dem samla på toppen av brystet mitt, mens hun prøver desperat å få dytta dem ned i genseren. Hun er veldig glad i å klype mens hun ammer også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det på samme måte, Legger BH'en over og baby er innimellom fornøyd med å grave i stoffet. Men det er både kloring og klyping av bryst og armer i tillegg. I natt var baby lys våken klokken 4 og fikk komme i sengen for amming. Jeg døste litt av, men etter å ha blitt vekket av sylskarpe negler ble det rett i seng med baby. Vi sovnet heldigvis raskt begge to. 

Anonymkode: 9a1c4...206

Skrevet

Følte på nesten det samme i natt og følte meg så slem som følte så sterkt sinne mot baby over noe hun ikke mener noe vondt med. Hun klyper ikke nødvendigvis i brystvorten (gjør det og iblant da, og vrir rundt..au) men grafser på puppen, i munnen min, på halsen min, på hendene mine om jeg forsøker å holde hennes hender osv osv. Spesielt pekefingeren pirker og pirker og pirker, hun får den gjerne ned i huden rundt neglene mine og klorer til og det er så SYKT IRRITERENDE. Kan ikke de små hendene bare være i ro? Også kan man jo ikke si noe for hun er 9 mnd og slutter ikke akkurat med ting om jeg ber henne la være. 

Her er det mest når hun ammer eller når hun blir bysset for soving, eller når hun våkner ved siden av meg i sengen. Ligger hun i sengen kaster seg rundt og krafser i lufta og leter etter meg (tror jeg). Vil gjerne ha henne i egen seng men har ikke fått det til ennå. 

Anonymkode: 53628...19d

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ts her..godt at mange opplever det samme😂

Jeg har prøvd med bh, høyhalsa genser, alt mulig. Ammer ikke på natta lenger heller. Barnet er 15 mnd. Hun finner veien til de brystvortene. Ammesmykke kunne kanskje vært noe da, det må jeg prøve! 

Eneste som funker er å fysisk holde fast hennes to hender, jeg holder dem samla på toppen av brystet mitt, mens hun prøver desperat å få dytta dem ned i genseren. Hun er veldig glad i å klype mens hun ammer også.

Hvorfor er ikke ungen i egen seng? Og amming av en på 15 måneder er unødvendig.

Anonymkode: 44084...d30

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor er ikke ungen i egen seng? Og amming av en på 15 måneder er unødvendig.

Anonymkode: 44084...d30

Ja lurte på det samme… merkelig problemstilling når løsningen er helt åpenbar.. 

Anonymkode: 912bf...392

• Liker 2
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

TS ba vel ikke om råd om ammeslutt eller egen seng til barnet?

Er jo ikke uvanlig at barn liker å kose med puppen uavhengig av amming eller om det er sovetid. 3-åringen her søker ofte brystknoppn med hånda når hun er sliten eller lei seg.

Anonymkode: 8d21c...ead

• Liker 1
Skrevet

3-åringen her søker fortsatt puppen og særlig brystvorta når han er trøtt eller lei seg eller trenger litt kos. Det har blitt mye bedre, ikke minst kan man forklare at det gjør vondt (er gravid), men det går aldri over 😅

Anonymkode: 5c68e...285

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det anbefales å amme lengre enn 12 mnd dersom man har mulighet.

Anonymkode: 7aeaa...741

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det anbefales å amme lengre enn 12 mnd dersom man har mulighet.

Og nesten alle som ammer, ammer lengre enn 12 mnd. 

• Liker 1
Skrevet

Twiddeling heter fenomenet på engelsk, kanskje du finner noen gode råd når du googler?

Anonymkode: 5003b...3a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...