AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Inspirert av diskusjoner rundt hun med hest som henter matposer. Så oppretter jeg en ny tråd om folk som røyker. Synes dere det er greit at folk med lite penger som røyker henter matposer? Anonymkode: 12dd8...3df 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 Ja det plager meg ikke. Helst kan de røyke utenfor køen da, noen har jo astma og tåler ikke røyken. Anonymkode: 53274...604 20 2 3
Jadasikkert29 Skrevet 15. desember 2022 #3 Skrevet 15. desember 2022 Såklart skal man ha tilgang på mat selv om man er avhengig av nikotin. 34 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #4 Skrevet 15. desember 2022 Ja. Nikotin er avhengighetsskapende, og det er ikke bare bare å slutte. Desuten demper røyk sultfølelsen. Anonymkode: f764d...e74 27 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #5 Skrevet 15. desember 2022 Ja, synes det er ok og kan ikke sammenlignes med å ha hest. Røyk er en avhengighet, vanskelig å slutte å røyke når man har røyker i f. eks over 40 år. Å ha hest er ikke en avhengighet.. Anonymkode: 8b8bc...2ce 15 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #6 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Inspirert av diskusjoner rundt hun med hest som henter matposer. Så oppretter jeg en ny tråd om folk som røyker. Synes dere det er greit at folk med lite penger som røyker henter matposer? Anonymkode: 12dd8...3df Hva syns du selv, Ts? Anonymkode: f764d...e74 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #7 Skrevet 15. desember 2022 Hadde de ikke røykt, hadde de heller ikke vært fattige Anonymkode: 90d81...afe 33 1 8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #9 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, synes det er ok og kan ikke sammenlignes med å ha hest. Røyk er en avhengighet, vanskelig å slutte å røyke når man har røyker i f. eks over 40 år. Å ha hest er ikke en avhengighet.. Anonymkode: 8b8bc...2ce Tull. Røyking handler kun om vilje og dårlige vaner. Er fullt mulig å gå over til elektronisk som er mye billigere, og gir samme nytten i lengden. Anonymkode: 12dd8...3df 18 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #10 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, synes det er ok og kan ikke sammenlignes med å ha hest. Røyk er en avhengighet, vanskelig å slutte å røyke når man har røyker i f. eks over 40 år. Å ha hest er ikke en avhengighet.. Anonymkode: 8b8bc...2ce Det syns jeg ikke du kan si. Mange som har hest er like knyttet til den som man blir til egne barn og familie. Mange bruker hest som terapi og har slitt veldig i livet, suicidale, traumer, angst, depresjon osv. Der er en grunn til at hester også brukes til terapi profesjonelt hos sykehus. Jeg mener man absolutt kan si at hesten sin er en avhengighet, når alternativet uten er at man konstant bare vil dø eller har oppbluss av uutholdelige traumer som ødelegger livet. Anonymkode: 53274...604 19 1 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #11 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva syns du selv, Ts? Anonymkode: f764d...e74 Hvem som helst kan hente den maten de vil for min del. Synes bare det var litt interessant å vite med tanke på alt oppstyret som ble rundt hun som har hest. Er man fattig så bør man leve på den måten man har råd til, å røyke er dyrt. Anonymkode: 12dd8...3df 4
Maestro Skrevet 15. desember 2022 #12 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tull. Røyking handler kun om vilje og dårlige vaner. Er fullt mulig å gå over til elektronisk som er mye billigere, og gir samme nytten i lengden. Anonymkode: 12dd8...3df Nikotin er omtrentlig like avhengighetsskapende som andre sterkere midler. 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #13 Skrevet 15. desember 2022 Må vel være greit det? Skjønner at nikotin er unødvendig, men er så utrolig vanskelig å slutte. Er ikke "bare" å slutte heller. Anonymkode: c24b7...d03 3
Purple Basil Skrevet 15. desember 2022 #14 Skrevet 15. desember 2022 Plager ikke meg at røykere henter seg matposer. 3
Grüner Skrevet 15. desember 2022 #15 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Inspirert av diskusjoner rundt hun med hest som henter matposer. Så oppretter jeg en ny tråd om folk som røyker. Synes dere det er greit at folk med lite penger som røyker henter matposer? Anonymkode: 12dd8...3df Du tuller nå, håper jeg 🙄? Flau tråd. 7 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #16 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må vel være greit det? Skjønner at nikotin er unødvendig, men er så utrolig vanskelig å slutte. Er ikke "bare" å slutte heller. Anonymkode: c24b7...d03 Nei, det er ikke bare å slutte. Men jeg må faktisk innrømme at det var overraskende lett da jeg bestemte meg. Jeg har vært fast bestemt på at jeg ikke kom til å klare det, eller at jeg ikke ville. En dag ble jeg dritt lei av at røyken bestandig skulle diktere både lommebok og helse. Nå kan jeg ikke fatte å begripe at jeg lot den avhengigheten stjele så mange år fra meg.. Anonymkode: aa756...847 9 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #17 Skrevet 15. desember 2022 Egentlig ikke - hvis man setter det på spissen.. Man MÅ ha mat, men ingen MÅ ha nikotin (eller alkohol). Dummeste jeg hører er at det er så vanskelig å slutte. Absolutt INGEN har dødd av å slutte å røyke. Det er bare veldig ubehagelig/kjip i en kort periode.. Men mye mindre kjipt enn lungekreft, KOLS og emfysem.. Sorry, men klarer ikke å forstå folk som betaler flere tusen i måneden (en pakke røyk om dagen er 4000 kr i måneden!!! - eller 48 000 ila et år!!!!!!) - og dette betaler man helt frivillig for å pådra seg lungesykdommer, kreft, redusert immunforsvar, stinke dritt og se gammel og gusten ut.. Så det er ingen forskjell på en som bruker 4000 kr på hobby i måneden (hest) VS 4000 kr for røyk i måenden. Begge typer eller ingen. Men ikke en eneste røyker er troverdig i mitt hode når de klager på dårlig råd. Virkelig ikke......... Anonymkode: 0d5b2...ba5 22 12
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #18 Skrevet 15. desember 2022 Helt ærlig: nei. Jeg synes lite om det damemennesket som henter matposer og sparer til ferie, men et tilsvarende beløp brukt på øl, nikotin, tatoveringer eller sjeldne frimerker er like ille. Det er langt fra enkelt å slutte å røyke, men har man ikke mat i huset er det nettopp det man må gjøre. Anonymkode: d139e...103 8 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #19 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke bare å slutte. Men jeg må faktisk innrømme at det var overraskende lett da jeg bestemte meg. Jeg har vært fast bestemt på at jeg ikke kom til å klare det, eller at jeg ikke ville. En dag ble jeg dritt lei av at røyken bestandig skulle diktere både lommebok og helse. Nå kan jeg ikke fatte å begripe at jeg lot den avhengigheten stjele så mange år fra meg.. Anonymkode: aa756...847 Samme her. Jeg røyket 20 røyk om dagen i over 20 år. Trodde aldri jeg skulle klare det. Men nå er det 5 år siden sist, og savner det ikke et sekund. Med god hjelp av elektronisk. Sparer flere tusen i mnd, og ikke minst bedre helse. Anonymkode: 12dd8...3df 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #20 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det syns jeg ikke du kan si. Mange som har hest er like knyttet til den som man blir til egne barn og familie. Mange bruker hest som terapi og har slitt veldig i livet, suicidale, traumer, angst, depresjon osv. Der er en grunn til at hester også brukes til terapi profesjonelt hos sykehus. Jeg mener man absolutt kan si at hesten sin er en avhengighet, når alternativet uten er at man konstant bare vil dø eller har oppbluss av uutholdelige traumer som ødelegger livet. Anonymkode: 53274...604 Hvilket er dette sykehuset? Anonymkode: dea44...953
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå