AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Del Skrevet 15. desember 2022 Får dere noen ganger lyst til å stikke av fra alt? Barn, familie, jobb og forpliktelser? Hvor vil dere dra? Hva er planen? Jeg drømmer noen ganger om å bare bryte all kontakt og stikke til en helt annen by og starte ett nytt liv der ingen kjenner meg. Og gjøre akkurat det jeg har lyst til. Ha en helt middelmådig jobb, uten krav til utdanning og uten så mye ansvar. Bo i en liten leilighet og bare «leve livet». Reise ofte og gjøre mye av det jeg har lyst til. Synes det er rart at jeg har sånne fantasier. Jeg er en helt vanlig person i begynnelsen av 30 årene med god jobb, mann, barn og «alt på stell». Anonymkode: c3492...513 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Del Skrevet 15. desember 2022 Ja! Ofte. Jeg har to barn, ni og seks år. Eller tre barn for jeg har en på 44 også.. Og det er eldstemann som gir meg lyst til å forlate alle av og til. Anonymkode: b17b5...108 1 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #3 Del Skrevet 15. desember 2022 Nei. Men så har jeg også bevisst valgt å ikke få barn. Anonymkode: 78f2e...d27 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #4 Del Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Får dere noen ganger lyst til å stikke av fra alt? Barn, familie, jobb og forpliktelser? Hvor vil dere dra? Hva er planen? Jeg drømmer noen ganger om å bare bryte all kontakt og stikke til en helt annen by og starte ett nytt liv der ingen kjenner meg. Og gjøre akkurat det jeg har lyst til. Ha en helt middelmådig jobb, uten krav til utdanning og uten så mye ansvar. Bo i en liten leilighet og bare «leve livet». Reise ofte og gjøre mye av det jeg har lyst til. Synes det er rart at jeg har sånne fantasier. Jeg er en helt vanlig person i begynnelsen av 30 årene med god jobb, mann, barn og «alt på stell». Anonymkode: c3492...513 Men hva er det du har lyst til da? Kan du ikke gjøre det du har lyst til uten å stikke av? Er det enten eller? Anonymkode: 34530...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #5 Del Skrevet 15. desember 2022 Ja jeg fantaserer om det noen ganger. Gjør det jo selvsagt ikke da barna mine betyr alt for meg. Jeg ønsker livet med familie, mann, hus og jobb som jeg har nå. Samtidig er jeg en rastløs sjel og finner ikke helt min plass. Noen ganger tenker jeg det hadde vært deilig med en enkel deltidsstilling, alene i en hytte i skogen. Leve det enkle liv. Hadde jeg ikke hatt mann og barn så hadde jeg klart meg med veldig lite. Men så hadde jeg nok ønsket mann og barn om det var tilfellet.. Har begynt å forstå at samme hvilken situasjon jeg er i så vil jeg dagdrømme om noe annet.. aldri fornøyd liksom. Har derfor begynt å få litt mer ro og aksepterer det slik det er. Anonymkode: f0e28...cf4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #6 Del Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja jeg fantaserer om det noen ganger. Gjør det jo selvsagt ikke da barna mine betyr alt for meg. Jeg ønsker livet med familie, mann, hus og jobb som jeg har nå. Samtidig er jeg en rastløs sjel og finner ikke helt min plass. Noen ganger tenker jeg det hadde vært deilig med en enkel deltidsstilling, alene i en hytte i skogen. Leve det enkle liv. Hadde jeg ikke hatt mann og barn så hadde jeg klart meg med veldig lite. Men så hadde jeg nok ønsket mann og barn om det var tilfellet.. Har begynt å forstå at samme hvilken situasjon jeg er i så vil jeg dagdrømme om noe annet.. aldri fornøyd liksom. Har derfor begynt å få litt mer ro og aksepterer det slik det er. Anonymkode: f0e28...cf4 Da er vi ganske like Jeg er slik jeg også, tenker at livet hadde vært enklere uten mann og unger. Men hadde jeg ikke hatt det så hadde jeg savnet barnet og mannen min. Anonymkode: c3492...513 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #7 Del Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men hva er det du har lyst til da? Kan du ikke gjøre det du har lyst til uten å stikke av? Er det enten eller? Anonymkode: 34530...06b Det er litt vanskelig, føler meg låst til alle forpliktelser. Jobb, hus, barn, mann og familie, når alt er gjort er det lite tid til meg og mine ting. Anonymkode: c3492...513 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 15. desember 2022 #8 Del Skrevet 15. desember 2022 Yepp løst til og stikke av til Spania og komme tilbake i mai 🙂 men må jobbe så ☹️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #9 Del Skrevet 15. desember 2022 Jeg har hatt ønske om å være alene, gjøre mitt og føle frihet. Men ikke å bryte all kontakt, som du skriver om. For meg var 2 uker alene nok. En parantes i livet som var nødvendig. Min mann forsto, og fra barna var 10 år og syntes at Syden var det kjedeligste, har jeg reist alene. Har møtt mange fine mennesker og sett og opplevd mye. Det ville ikke blitt sånn om jeg var sammen med mannen min. Han er fin, men vi er ikke like. Anonymkode: e97d8...892 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #10 Del Skrevet 15. desember 2022 Maskinfører skrev (8 minutter siden): Yepp løst til og stikke av til Spania og komme tilbake i mai 🙂 men må jobbe så ☹️ Du kan jo jobbe i spania Anonymkode: 6afc9...680 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 15. desember 2022 #11 Del Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Får dere noen ganger lyst til å stikke av fra alt? Barn, familie, jobb og forpliktelser? Hvor vil dere dra? Hva er planen? Har ikke barn heldigvis, for da hadde jeg neppe unnet meg selv å tenke tanken engang. Og ikke har jeg lyst til å forlate familien heller. MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN, alt av "forpliktelser" derimot Det hadde vært noe, altså!!! Ikke noe plan, bare lyst til å ta det som det kommer å starte ifra scrÆtch... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #12 Del Skrevet 15. desember 2022 Ja, det har skjedd flere ganger opp igjennom, men jeg har aldri kommet så langt som å legge noen plan. Har drømt meg litt bort til en egen, liten hybel av og til, og én gang tidlig i familielivet stakk jeg av... til busstoppet...😆 i en times tid. Anonymkode: 6feb7...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #13 Del Skrevet 15. desember 2022 Har et lite barn som jeg aldri ville forlatt, klarer faktisk ikke tanken engang uten å bli lei meg. Både for meg selv som ikke hadde sett barnet, og for barnet som sikkert hadde lurt på hvorfor mamma stakk. Får helt vondt av tanken. Men har ofte tenkt på å bare flytte utenlands sammen med barnet. Vært inne på det veldig mye faktisk, og søkt opp litt iblant. Tenkt litt på land som Sverige, Danmark og Tyskland. Eller Finland, men der tenker jeg litt på at det er større språkbarriere siden jeg ikke kan et eneste snev av finsk. Men ja, tanken frister litt for mye iblant. Om livet faktisk er noe lettere om man gjennomfører det er en annen sak. Tviler egentlig på det. Hvertfall hvis man går i det samme mønsteret der man ender opp. Anonymkode: 85a4e...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #14 Del Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er litt vanskelig, føler meg låst til alle forpliktelser. Jobb, hus, barn, mann og familie, når alt er gjort er det lite tid til meg og mine ting. Anonymkode: c3492...513 Kanskje det går an å finne en mellomting, sånn at det blir litt mer tid til deg? Anonymkode: 34530...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #15 Del Skrevet 15. desember 2022 Mange ganger. Og da gjør jeg det. Har ingen forpliktelser annet enn jobb men har et yrke det ikke er vanskelig å forflytte seg med. Anonymkode: 496c3...94b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 15. desember 2022 #16 Del Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du kan jo jobbe i spania Anonymkode: 6afc9...680 Nei må kjøre gravemaskin for onkel 🙂 men vil stikke av fra -17 ☹️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 15. desember 2022 #17 Del Skrevet 15. desember 2022 Det er vel ikke uvanlig å dagdrømme om et annet liv når det virkelige livet er fylt opp av stress, forpliktelser og knuste drømmer. Eller bare litt masete unger og en kjedelig mann, eventuelt. Det er gjerne et tegn på at man trenger et avbrekk, en pustepause? Jeg har ofte lyst til å bestille meg en billig charterbillett og bare ligge på stranda og lese bøker i ei uke. Ingen som maser eller trenger meg på noe som helst vis. Sove så lenge jeg vil. Bade i sjøen uten å måtte passe på småbarn. Drikke en cocktail ved strandbaren og flørte litt med den kjekke lokale bartenderen. Gå på spa. Få massasje. Spise et måltid, som jeg ikke har laget, i fred og ro på en koselig liten fiskerestaurant, der de serverer dagens fangst og serverer lokalpresset vin. Servitøren er hyggelig og kjekk, og får meg til å føle meg som en dronning. Sukk. 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #18 Del Skrevet 15. desember 2022 Hadde det sånn da jeg hadde lite barn og mannebaby. Nå bor jeg for meg selv med snart voksen unge. Har det som plommen i egget. Moderne, og nytt rekkehus, uten noe hagearbeid eller snømåking. Lever godt uten noe særlig med mas og forpliktelser Anonymkode: f2922...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 15. desember 2022 #19 Del Skrevet 15. desember 2022 Jepp. Reise til en hytte oppi huttiheitti uten dekning - alene. Men er litt pysete, og må ha dekningen😂🙈 Jobber kun som fritidsskontakt, ikke har jeg barn. Men har vært mye vas innad vennene mine, mye styr med eksen min, mye syk osv så ja, trangen og reise bort på ei hytte har vært stor - flere ganger i år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #20 Del Skrevet 16. desember 2022 Selveste Agatha Christie stakk også av: The Curious Disappearance of Agatha Christie https://www.historic-uk.com/HistoryUK/HistoryofBritain/The-Curious-Disappearance-of-Agatha-Christie/ Quote On the evening of 3 December 1926 the couple fought and Archie left their home to spend a weekend away with friends, including his mistress. Agatha is then said to have left her daughter with their maid and departed the house later that same evening, thus beginning one of the most enduring mysteries she had ever masterminded. The next morning Agatha’s abandoned car was found several miles away by Surrey Police partly submerged in bushes at Newlands Corner in Guildford, Surrey, the apparent result of a car accident. The fact that the driver was missing but the headlights were on and a suitcase and coat remained in the back seat only fuelled the mystery. The relatively unknown writer suddenly became front page news and a handsome reward was offered for any new evidence or sightings. In the aftermath of Agatha’s disappearance both Archie Christie and his mistress Nancy Neale were under suspicion and a huge manhunt was undertaken by thousands of policemen and eager volunteers. A local lake known as the Silent Pool was also dredged in case life had imitated art and Agatha had met the same fate of one of her unfortunate characters. Famous faces also waded in to the mystery with the then Home Secretary William Joynson-Hicks putting pressure on police to find the writer, and fellow mystery writer Sir Arthur Conan Doyle seeking the help of a clairvoyant to find Agatha using one of her gloves as a guide. Anonymkode: ce6d8...abc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå