Gå til innhold

Veldig vondt i nakke og skulder 🥺Råd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra tid til annen får jeg kink i nakken, og vanligvis går de over ila noen dager. Men for en måned siden sov jeg på meg en kink som bare «satte seg» skikkelig på venstre side av nakken, langs ryggraden. Kjennes ut som det sitter ganske dypt.

smerten har beveget seg littegrann nedover, så nå er kjernepunktet på venstre side mellom skulderbladene, og nå siste uka har det spredt seg til skulder! Og da har det blitt skikkelig vondt, sånn hele tiden også uten å røre meg😥😥

går til kiropraktor og han har knekt opp flere ggr disse ukene. Han sier bevegeligheten er mye bedre men at jeg har symptomer på at jeg har hatt en el annen skade el slitasje der som har sittet lenge. Derfor vil smerten henge i en stund og også bevege seg noe når han «åpner opp».. 

han er altså positiv men det hjelper lite nå når skuldra verker sånn at jeg må legge meg på gulvet og rulle på en tennisball stadig vekk for det er uutholdelig.. Det er en intens verking, hele jævla tiden 🥵 jeg tar voltaren på kveld (pga annen skade) og så Paracet og Ibux sammen tre ganger om dagen. 

Hva annet kan hjelpe?! Hva som helst, er desp!! Massasje, akupunktur, andre behandlinger.?? Skal til lege til uka. Aldri hatt problemer m skulder før.. 😞

Anonymkode: 23871...a60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke trekk fra vindu ? 

Skrevet
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Det er ikke trekk fra vindu ? 

Det var nok trekk (fra ventil) som var årsaken da den kom ;( da var det ikke så kaldt som nå og jeg lå uten t-skjorte … men vet jo egt at det skal lite trekk til på nakken min så får jeg kink. Har ligget m t-skjorte, tørkle om halsen og tom cardigan de siste dagene (!).. men det har bare satt seg sånn 😕 

Skrevet

Hvilke øvelser gjør du (går ut fra at kiropraktor har gitt deg øvelser), og hvordan er kroppsholdningen din når du sitter og står?

Det viktigste er at du har en god holdning og at du styrker området!

Anonymkode: a90f4...aac

Skrevet

Anbefaler og lese boken hans også. 

Anonymkode: 1a5b0...740

Skrevet

Høres ut som et muskulært problem, anspent, svakehet, muskelknute, osv. Dra til en fysioterapeut for tøye og styrkeøvelser. Gjorde mirakler for min mann med lignende problemer. 

Anonymkode: 7ae9b...ef5

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det var nok trekk (fra ventil) som var årsaken da den kom ;( da var det ikke så kaldt som nå og jeg lå uten t-skjorte … men vet jo egt at det skal lite trekk til på nakken min så får jeg kink. Har ligget m t-skjorte, tørkle om halsen og tom cardigan de siste dagene (!).. men det har bare satt seg sånn 😕 

Det var det ja uff sånt er ikke godt ☹️ tante sliter med sånt selv svømmebasseng/varme ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres ut som et muskulært problem, anspent, svakehet, muskelknute, osv. Dra til en fysioterapeut for tøye og styrkeøvelser. Gjorde mirakler for min mann med lignende problemer. 

Anonymkode: 7ae9b...ef5

Enig i dette.

Får selv kink i nakken/øvre del rygg fra tid til annen. Det kjennes ut som det er rygg/nakke som låser seg, men egentlig er det musklene mellom skulderbladene som står i spenn. Da hjelper det ikke å gå til kiropraktor. Det som hjelper er massasje/triggerpunkt/tøyning hos fysio/manuellterapeut og gåturer/bevegelse. På det verste har jeg døyvet det med Ibux-gel. Men kiropraktor har vært bortkastede penger her.

Anonymkode: e1d16...7a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.12.2022 den 0.03):

Enig i dette.

Får selv kink i nakken/øvre del rygg fra tid til annen. Det kjennes ut som det er rygg/nakke som låser seg, men egentlig er det musklene mellom skulderbladene som står i spenn. Da hjelper det ikke å gå til kiropraktor. Det som hjelper er massasje/triggerpunkt/tøyning hos fysio/manuellterapeut og gåturer/bevegelse. På det verste har jeg døyvet det med Ibux-gel. Men kiropraktor har vært bortkastede penger her.

Anonymkode: e1d16...7a2

Ok, har googlet meg halvt i hjel for å finne en fysio som hadde ledig time i morgen, men klarte det til slutt!! Can’t wait! Er noe muskulært som har slått krøll på seg, helt klart. Men jeg tror også kiropraktoren har hjulpet til, for jeg har vært stiv over rygg og nakke lenge- som et skall, men er mye mer ledig og bevegelig etter besøk hos ham.. men trenger hjelp m muskel i tillegg.. 😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...