AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Jeg har problemer i forholdet, men tror ikke han oppfatter det slikt. Jeg føler meg ikke sett og ensom i forholdet. Han har aldri vært en person som har tatt mye kontakt, vært glad i nærkontakt og lignende, men dette er noe jeg savner. Det er alltid han som får «viljen» sin. Han er en super fyr som jeg elsker med mange gode verdier. Vi har vært sammen i 2 år (vi er 26 år) og er ikke samboere. Vi møtes 1-2 ganger i uka. Hadde det vært opp til meg hadde det vært oftere. I det siste har jeg prøvd å pynte meg sammen med han, men han kommenterer det aldri. Han sitter ofte på mobilen når vi spiser sammen. Når vi sover sammen snur han ryggen til. Han liker ikke kosing eller spooning. Han spør aldri om hvordan dagen min har vært eller hvordan det går på studiet. Når jeg er på reise sender han aldri melding for å spørre hvordan jeg har det. Måtte bare få dette ut et sted. Jeg takler ikke dette lenger. Føler meg usynlig og verdiløs. Har prøvd å ta det litt opp. Det blir bedre noen dager og så glemt igjen. Hva bør jeg gjøre? Tror dere det er noe jeg kan gjøre for å få det bedre? Vil fortelle han at dette ikke fungerer, men vil ikke gjøre det slutt Trenger råd Anonymkode: d4a4e...a00 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 Nei, det er ikke så mye å gjøre med. Dere er forskjellige mtp. behov. I tillegg er han respektløs som sitter og glaner på telefonen mens dere er sammen. Anonymkode: 0a8a0...18a 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #3 Skrevet 15. desember 2022 Du har jo bare en midlertidig romkamerat, ikke en kjæreste. Greit at man har ulike behov, men det er jo ikke bare den ene partens behov som skal møtes. Skjønner godt du føler deg ensom i forholdet, mitt forrige forhold ble slik mot slutten. Å være ensom sammen med noen er på mange måter mer ensomt enn å være ensom alene, om du skjønner. Anonymkode: 0d0a8...d00 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #4 Skrevet 15. desember 2022 Tviler på det er noe du kan gjøre for å få det bedre. Det er jo han som er problemet og ikke du! Jeg har vært i et sånt forhold og gikk fra å være selvsikker og glad i meg selv til å bli kjempe usikker og aldri føle meg god nok. Det utsetter jeg meg ikke for igjen! Du vil få det mye bedre å slå opp! Lover deg ❤️ Anonymkode: 2fc76...66a 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #5 Skrevet 15. desember 2022 Hvorfor vil du ikke gjøre det slutt? Er det gøy å treffe en fyr 4 ganger i mnd, for å se han kikke på mobilen? Han er nok bare sammen med deg for å få pult en gang iblant. Anonymkode: 41259...d4b 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #6 Skrevet 15. desember 2022 Du burde ta det opp med han og fortelle hvordan du føler det, og krev din plass - utfallet kan bli at dere blir enige om at det er over, eller han ikke er klar over det, eller føler et ubehag som han forsøker å distansere seg fra. Men enhver løsning vil jo være en god løsning. For framtiden ; ikke la andre "få viljen sin", eller bestemme. Ta din del av forholdet - det er faktisk ganske ubehagelig å være i et forhold der den andre utsletter seg selv for "å være snill". Det er vanskelig å forholde seg til folk som ikke tar sin plass som voksen. Anonymkode: 86e60...809 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #7 Skrevet 16. desember 2022 Har tenkt på deg, TS. Det er åpenbart at du ikke får det du trenger i dette forholdet. Men man kan ikke endre et annet menneske. Han må selv gjøre det. Du skriver at du har prøvd å ta det opp, at han prøver litt og så sklir det ut igjen. Han bryr seg ikke nok til å ta den jobben det er å forandre seg. Det er heller ikke lett å forandre seg til å bli en annen, det krever mye arbeid. Dere har ulike behov. Du må rett og slett finne ut om slik det er nå, om det er bra nok for deg. Hvis det fortsetter sånn her, kan du leve med det? For all forbedring er bare en bonus, det er dette som er normalen hans. Anonymkode: 0a8a0...18a 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #8 Skrevet 19. desember 2022 Ta en prat med ham. Start med å stille åpne spørsmål, og la ham få snakke. Spør f.eks. Hva ønsker du ut av dette forholdet? Hva trenger du fra meg? Hvordan kan jeg glede deg i hverdagen? Hvordan kan jeg støtte deg når du har det vanskelig? Når føler du deg elsket? Still slike spørsmål, og få tydelige svar fra ham. Deretter forteller du ham hva du trenger fra ham. Anonymkode: 15e74...0fd 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #9 Skrevet 19. desember 2022 Hvis du fortsetter forholdet så er du på vei inn i en ensom reise. Og du risikerer å føle deg liten og tråkket på. Jeg har mistet meg selv fullstendig føler jeg. Du burde være kjempeglad for å ha oppdaget det såpass tidlig og avslutte forholdet. At han skal endre seg er å be om et under. Anonymkode: 131cc...471
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #10 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 22.56): Jeg har problemer i forholdet, men tror ikke han oppfatter det slikt. Jeg føler meg ikke sett og ensom i forholdet. Han har aldri vært en person som har tatt mye kontakt, vært glad i nærkontakt og lignende, men dette er noe jeg savner. Det er alltid han som får «viljen» sin. Han er en super fyr som jeg elsker med mange gode verdier. Vi har vært sammen i 2 år (vi er 26 år) og er ikke samboere. Vi møtes 1-2 ganger i uka. Hadde det vært opp til meg hadde det vært oftere. I det siste har jeg prøvd å pynte meg sammen med han, men han kommenterer det aldri. Han sitter ofte på mobilen når vi spiser sammen. Når vi sover sammen snur han ryggen til. Han liker ikke kosing eller spooning. Han spør aldri om hvordan dagen min har vært eller hvordan det går på studiet. Når jeg er på reise sender han aldri melding for å spørre hvordan jeg har det. Måtte bare få dette ut et sted. Jeg takler ikke dette lenger. Føler meg usynlig og verdiløs. Har prøvd å ta det litt opp. Det blir bedre noen dager og så glemt igjen. Hva bør jeg gjøre? Tror dere det er noe jeg kan gjøre for å få det bedre? Vil fortelle han at dette ikke fungerer, men vil ikke gjøre det slutt Trenger råd Anonymkode: d4a4e...a00 Kva seier han når du tar dette opp, då? ❤️ Anonymkode: f4156...a16
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #11 Skrevet 19. desember 2022 Snakker dere forskjellige kjærlighetsspråk? Anonymkode: ee9d7...439
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå