AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Hei! Har kjøpt zalo maskinrens til oppvaskmaskinen min. Dette er en sånn type maskinrens som kan brukes samtidig som ordinær vask kjøres. Har et par spørsmål… 1) Det står på bruksanvisningen at den «brukes sammen med zalo maskinoppvasktablett». Men jeg pleier å bruke maskinoppvask-pulver (og fra et annet merke). Kan dette pulveret brukes under maskinrensen også? 2) det står også i bruksanvisningen at rensen skal kjøres på «Normal - eller intensivprogram uten forvask» hvilket program blir dette? Aner ikke hvilke som har forvask… Pleier normalt å kjøre «eco-programmet» (50 grader) som tar 3.5 timer, blir det riktig å velge? Ser også at maskinen har et program på 65 grader og et på 70 grader. Hvilket blir riktig å velge her for best resultat? tusen takk på forhånd på et par (sikkert dumme) spørsmål! Anonymkode: fdd59...ca7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 Det jeg ville ha gjort, er å kjøre en vask på 70 grader, og med bare noe innhold (altså ikke stable fullt). Tror ikke at det gjør noe at du bruker ditt vanlige oppvaskpulver/tablett, de reklamerer jo naturligvis for sitt eget merke. Anonymkode: 48328...9ea
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #3 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det jeg ville ha gjort, er å kjøre en vask på 70 grader, og med bare noe innhold (altså ikke stable fullt). Tror ikke at det gjør noe at du bruker ditt vanlige oppvaskpulver/tablett, de reklamerer jo naturligvis for sitt eget merke. Anonymkode: 48328...9ea Hjertelig takk for svar! Er 70 grader et normal eller intensivprogram? Anonymkode: fdd59...ca7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #4 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hjertelig takk for svar! Er 70 grader et normal eller intensivprogram? Anonymkode: fdd59...ca7 Har du ikke en bruksanvisning som fulgte med maskinen din? Hvis du er usikker, ville jeg ha prøvd en vask på 70 grader, og sett hvor lang tid den tok først, og så tar du maskinrens på neste vask. Anonymkode: 48328...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #5 Skrevet 15. desember 2022 Om du skal rense maskinen skal den kjøres tom. Høres ut som 65 grader er et normalprogram på din maskin. Tablettene kan brukes sammen med pulver fra annen produsent. Anonymkode: 5a621...0ca
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #6 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du ikke en bruksanvisning som fulgte med maskinen din? Hvis du er usikker, ville jeg ha prøvd en vask på 70 grader, og sett hvor lang tid den tok først, og så tar du maskinrens på neste vask. Anonymkode: 48328...9ea Sjekket nå. 70 grader tar 2 timer Anonymkode: fdd59...ca7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #7 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du skal rense maskinen skal den kjøres tom. Høres ut som 65 grader er et normalprogram på din maskin. Tablettene kan brukes sammen med pulver fra annen produsent. Anonymkode: 5a621...0ca Takk for svar! Denne type rens er laget for å kunne bruke samtidig som vask, slik jeg har forstått. Tenker du det er bedre å bruke 65 grader enn 70? Anonymkode: fdd59...ca7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #8 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjekket nå. 70 grader tar 2 timer Anonymkode: fdd59...ca7 Da kan du sikkert bare kjøre på med maskinrens, men jeg ville som sagt ikke ha stablet maskinen så full, bare sånn at du får fullt utbytte av rensingen. Anonymkode: 48328...9ea
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #9 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Da kan du sikkert bare kjøre på med maskinrens, men jeg ville som sagt ikke ha stablet maskinen så full, bare sånn at du får fullt utbytte av rensingen. Anonymkode: 48328...9ea Tusen takk! ☺️ Anonymkode: fdd59...ca7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #10 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Takk for svar! Denne type rens er laget for å kunne bruke samtidig som vask, slik jeg har forstått. Tenker du det er bedre å bruke 65 grader enn 70? Anonymkode: fdd59...ca7 Uansett hvilken temp. du vasker på sånn sett. Anonymkode: 5a621...0ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå