Gå til innhold

Jaktkatt .. hva gjør dere med dyrene katten fanger om de lever?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hankatt som er glad i å jakte. Han drar med seg mus og fugl inn.. Ofte levende. Jeg pleier å fange de så raskt jeg kan, men da er de stakars dyrene gjerne så skadet at de ikke vil greie seg. 

I dag fanget han fugl..stua var full av fjær. Fuglet slapp jeg ut i ren panikk, men nå tenker jeg jo at den stakkars lille fryser i hjel i snøen. 

Hva hadde dere gjort? Putta den i en skoeske og gitt den mat, eller sendt den ut i kulda til en sikker død? 

Anonymkode: b72bf...0ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avliver dem hvis de er skadet. Slipper ut de som er i full vigør og som vi ikke kan se skader på. Å bare slippe ut skadde dyr kunne vi ikke gjort. 

Anonymkode: 8f693...acf

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Avliver dem hvis de er skadet. Slipper ut de som er i full vigør og som vi ikke kan se skader på. Å bare slippe ut skadde dyr kunne vi ikke gjort. 

Hvordan dreper du dem da? Dette var en sprell levende fugl som manglet alle fjærene på stjerten. 

Skrevet

Bank de i hode hardt og bestemt med noe type stang ,tjukk pinne ,tjukk håndtak til ett eller annet .....

Knekk naken.

Anonymkode: bbc22...143

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bank de i hode hardt og bestemt med noe type stang ,tjukk pinne ,tjukk håndtak til ett eller annet .....

Knekk naken.

Anonymkode: bbc22...143

😰 eh ja..takk for råd. 

• Hjerte 2
Skrevet

Pappa slapp dem ut så holdt han pus inne 🙂 

Skrevet

Hvis de hadde sår så kakka jeg de med en murstein, hvis ikke så fikk de slippe fri. Fuglene hadde jeg i en skoeske en stund så de kom over sjokket. 

Anonymkode: f1081...1bc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan dreper du dem da? Dette var en sprell levende fugl som manglet alle fjærene på stjerten. 

Spørs hvor skadde de er (om de beveger seg mye eller ligger stille). Enten får de et solid smell i hodet med noe hardt, eller så holder vi de og slenger hodet mot gelenderet ute her så nakken knekker. 

Skrevet

Hadde freeeezZZZZt til pus, og sluppet de fri, om de ikke var veldig skadet. Om det var en fugl, mus/rotte som så ut som de led veldig hadde jeg brukket nakken på dem...

Noen sier at smådyrene som blir bitt av katter dÆvver uansett, men det er definitivt ikke tilfellet...  Noen katter punkterer ikke engang huden deres... Måtte "rykke ut" sist /sensommerhøst for å redde en stor fugleunge. Og den klarte seg helt fint, f.eks... 

Skrevet

At dere greier å drepe sånne små dyr uten å tenke over det. Men forstår det er bedre med en rask død enn å lide..jeg får kvinne meg opp til neste gang. dustekatte. 😥

Skrevet

Jeg lar katten fullføre jobben inne, når byttet er skadet. Vanligvis så går det veldig fort, da mine er voksne nå. Når de var i læreprosessen så tok det litt lengre tid. 

Hvis byttet ser ok ut, så fanger jeg det i et håndkle, og lar det fly eller løpe. Hvis fugl bare klarer å fly noen få meter, så lar jeg pus fullføre jobben ute. 

Når jeg fanger det, og hiver det ut/ redder livet til det, så blir katt sur, og avslutter det fortere neste gang.

En god jeger trenger trening. Og det går fortere og fortere for hver gang. 

Også gir jeg masse ros til katt, og forteller den hvor flink den er.

Og vasker gulvet etterpå..

Anonymkode: 7b2a1...2c2

• Liker 1
Skrevet

Om de er skadd, Bedøver med hardt slag og kutter over halsen og blør av, hvilket er standard for  human avlivning. Bare slag kan gjøre at de ikke dør. 

Anonymkode: b657a...5e4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At dere greier å drepe sånne små dyr uten å tenke over det. Men forstår det er bedre med en rask død enn å lide..jeg får kvinne meg opp til neste gang. dustekatte. 😥

Det var jo helt jævlig, men jeg tenkte at det må være mye verre for det lille dyret å pines i timesvis, kanskje dagevis om sårene blir betente tregt, for så å dø av blodforgiftning og sjokk, enn at jeg bare smeller til den på 1 sekund til den blir flat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om de er skadd, Bedøver med hardt slag og kutter over halsen og blør av, hvilket er standard for  human avlivning. Bare slag kan gjøre at de ikke dør. 

Anonymkode: b657a...5e4

Hva slags dyr drar din katt med inn? :klo:

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det handler jo ikke om å "ikke tenke over det"....  Det er jo heller stikk motsatt!

Du har en spruteflaske med vann og skremmer dritten ut av den om den kommer inn med noe. Jeg har også hatt en sånn en...  De gjør det for å lære opp ungene sine, og/eller vise at de er flinke når de kommer tilbake. De lærer VELDIG fort... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Spørs hvor skadde de er (om de beveger seg mye eller ligger stille). Enten får de et solid smell i hodet med noe hardt, eller så holder vi de og slenger hodet mot gelenderet ute her så nakken knekker. 

Å fy fader, det hadde jeg aldri vært i stand til å gjøre mot et dyreliv

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var jo helt jævlig, men jeg tenkte at det må være mye verre for det lille dyret å pines i timesvis, kanskje dagevis om sårene blir betente tregt, for så å dø av blodforgiftning og sjokk, enn at jeg bare smeller til den på 1 sekund til den blir flat. 

Det tar max ett par timer, og det er bare hvis pus er mett. Ta vekk tørrforet til jobben er fullført. 

Jo eldre katt, jo raskere jobb. Unge dyr må trene. 

Skrevet

Mine nye har ikke hatt noen lærer. De har hatt sin læresommer alene/med meg. Vanligvis så lærer en eldre katt dem teknikkene.

Til å begynne med så var det tøft, og tok tid, men nå kommer de stort sett med byttet dødt. Eller dreper det på noen minutter. Det kommer litt an på hva slags bytte det er. De har fanget litt forskjellig, og følgelig er ikke alt innøvd enda. Noen bytter gjenstår. Det tar dem til neste år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg lar katten fullføre jobben inne, når byttet er skadet. Vanligvis så går det veldig fort, da mine er voksne nå. Når de var i læreprosessen så tok det litt lengre tid. 

Hvis byttet ser ok ut, så fanger jeg det i et håndkle, og lar det fly eller løpe. Hvis fugl bare klarer å fly noen få meter, så lar jeg pus fullføre jobben ute. 

Når jeg fanger det, og hiver det ut/ redder livet til det, så blir katt sur, og avslutter det fortere neste gang.

En god jeger trenger trening. Og det går fortere og fortere for hver gang. 

Også gir jeg masse ros til katt, og forteller den hvor flink den er.

Og vasker gulvet etterpå..

Kan ikke hatt katt, hadde avlivet den. Tross alt humant.

Anonymkode: 02a47...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...