AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Kanskje vi først ser utviklingen når dagens barn er voksne? Når de om 20-25 kjøper en enebolig? At de skjønner at man må passe på lesninger og diverse. Ikke lade mobilen om natten folkens. Anonymkode: f810f...036
jaromei Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 Jeg er mamma til en på 3 år, og har lært at man må teipe batterier. Så det gir iallefall virkninger for noen allerede 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #3 Skrevet 15. desember 2022 Min 4 åring er hvertfall veldig bevisst på brannsikkerhet. Napper ut ledninger hvis det er for mange plugget i samme dings, sjekker om brannslukkeren har rød eller grønn greie osv. men det går sikkert over. Anonymkode: adeab...01b 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #4 Skrevet 15. desember 2022 Har bare sett 2 sek. Av bjørnis og jeg liker han ikke. Barn får nok frykt som det er i dagens samfunn. Hva skjedde med ikke lek med fyrstikker og ferdig med den saken? Anonymkode: e3249...d9e 1
Grønt blad Skrevet 15. desember 2022 #5 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har bare sett 2 sek. Av bjørnis og jeg liker han ikke. Barn får nok frykt som det er i dagens samfunn. Hva skjedde med ikke lek med fyrstikker og ferdig med den saken? Anonymkode: e3249...d9e Da foreslår jeg at du ser mer på Bjørnis. 6
Turtellure12 Skrevet 15. desember 2022 #6 Skrevet 15. desember 2022 Syns det er nyttig å se på. Det med teiping av batteri visste jeg ikke fra før. Er også sløv med skjøteledning, så greit å få en påminnelse. Liker programmet godt og er en favoritt blant minsten i huset 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #7 Skrevet 15. desember 2022 Jeg visste heller ikke det med teiping av batterier og det er fast praksis her i gården etter at vesla så meg kaste et par batterier i søpla. «MAMMA?!? Det kan begynne å brenne! De SKAL teipes.». Så da ble det sånn. Anonymkode: 0f8cb...372 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #8 Skrevet 15. desember 2022 Bare å kjøre på! Ett liv spart, så er det verdt det. Anonymkode: 87b5f...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #9 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg visste heller ikke det med teiping av batterier og det er fast praksis her i gården etter at vesla så meg kaste et par batterier i søpla. «MAMMA?!? Det kan begynne å brenne! De SKAL teipes.». Så da ble det sånn. Anonymkode: 0f8cb...372 Sånt er så bra! 👍 Liker det når ungene forklarer at "sånn må du ikke gjøre", og går foran og viser vei. Anonymkode: bc5cb...c2e 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #10 Skrevet 15. desember 2022 - og jeg håper hun også forklarte at batteriene ikke skal i søpla, selv om de teipes... Anonymkode: bc5cb...c2e 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #11 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har bare sett 2 sek. Av bjørnis og jeg liker han ikke. Barn får nok frykt som det er i dagens samfunn. Hva skjedde med ikke lek med fyrstikker og ferdig med den saken? Anonymkode: e3249...d9e Jeg fikk lov(etter masse mas) til å teste ut fyrstikker. Jeg satt i grua, mor så på, jeg blåste ut flammen, tok på gloa, sved fingeren, fikk blemme, vræla slik som bare barn kan, og gjorde det aldri igjen. Fikk ingen trøst. Ferdig med den saken. Brannsikkerhet redder liv. Ikke legg stålull sammen med batterier. Det selvantenner. Anonymkode: 035e7...9b7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #12 Skrevet 15. desember 2022 Har ikke tv. Aldri sett bjørnis. Men sikkert bra. Anonymkode: 035e7...9b7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #13 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har bare sett 2 sek. Av bjørnis og jeg liker han ikke. Barn får nok frykt som det er i dagens samfunn. Hva skjedde med ikke lek med fyrstikker og ferdig med den saken? Anonymkode: e3249...d9e Hvordan kan du slakte et program, og si at du ikke liker det, etter 2 sekunder? Anonymkode: 035e7...9b7 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #14 Skrevet 15. desember 2022 jaromei skrev (1 time siden): Jeg er mamma til en på 3 år, og har lært at man må teipe batterier. Så det gir iallefall virkninger for noen allerede Dette har jeg også lært av bjørnis 😅 Anonymkode: 3b405...8df
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #15 Skrevet 16. desember 2022 Jeg måtte søke på hva Bjørnis er, jeg har ikke lenger barn i barne-tv-alder. Det med å tape batteripoler lærte jeg forrige uke på grunn av en brann som ble utløst nettopp på grunn av kortslutning mellom brukte batterier. https://dinside.dagbladet.no/bolig/ikke-ta-risikoen/78010253 Sitat Fredag kveld rykket brannvesenet ut til brann i et leilighetsbygg. Flere brukte batteri hadde tatt fyr. - Batteriene lå i en plastkurv på ei hylle i en bod, skriver brannvesenet på Twitter. Brannvesenet sier at batteriene hadde kortsluttet. Det førte til høy varme, og kurven batteriene lå i tok så fyr. Alle våre oppsamlede batterier ble umiddelbart kjørt til nærmeste returplass, og heretter blir alle batterier tapet før de blir lagt til oppsamling. Angående spørsmålet i overskriften, mitt svar er "så absolutt". Den kunnskapen barna tilegner seg som små deler de gjerne med de som ikke har samme kunnskap, og de tar de med seg inn i voksenlivet. Anonymkode: 6b216...721 2
Taluno Skrevet 16. desember 2022 #16 Skrevet 16. desember 2022 Jeg tror all økt fokus på brannsikkerhet er positivt, og bidrar. Så ja, jeg tror absolutt at det øker brannsikkerheten om også barn lærer litt om brannsikkerhet. Man ser jo allerede hvor mange voksne som ikke er noe flinke, så om de får en pekefinger fra ett barn, så kanskje de skjerper seg. Og som det meste annet, gode vaner bør læres tidlig.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #17 Skrevet 16. desember 2022 11 hours ago, jaromei said: Jeg er mamma til en på 3 år, og har lært at man må teipe batterier. Så det gir iallefall virkninger for noen allerede Samme her. Har faktisk lært mye av Bjørnis selv om jeg er 35. 🙊 Anonymkode: 14990...205
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #18 Skrevet 16. desember 2022 Først og fremst senker han min anseelse av bjørner. Anonymkode: 313e9...f6f
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #19 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): - og jeg håper hun også forklarte at batteriene ikke skal i søpla, selv om de teipes... Anonymkode: bc5cb...c2e Jepp, vi har en egen boks for teipede batterier som leveres til spesialavfall nå Anonymkode: 0f8cb...372
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå