tyren56 Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Er en 22 år gammel jente. Har aldri likt puppene mine, har følt de har vært små og slappe helt siden 12 års alderen. Fikk et barn for 9 mnd siden og ammer. Nå er de store, men vet de kommer til å endre seg etter ammingen. Lurer på om noen har erfaringer med silikon, eller brystløft? Kom gjerne med fordeler og ulemper. Hadde dere ventet til jeg var ferdig med barn eller bare gjort det så snart jeg kan? Om du da har operert, har det kommet i veien for seinere amming?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 Har tatt brystløft og kan ikke amme. Anonymkode: c3ac6...044
tyren56 Skrevet 15. desember 2022 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har tatt brystløft og kan ikke amme. Anonymkode: c3ac6...044 Vet du hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #4 Skrevet 15. desember 2022 tyren56 skrev (Akkurat nå): Vet du hvorfor? Fordi jeg har tatt brystløft. Da de flyttet brystvorten så kuttet de over de fleste melkegangene og kjertlene. Anonymkode: c3ac6...044
tyren56 Skrevet 15. desember 2022 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi jeg har tatt brystløft. Da de flyttet brystvorten så kuttet de over de fleste melkegangene og kjertlene. Anonymkode: c3ac6...044 Det gir mening. 😅
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #6 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi jeg har tatt brystløft. Da de flyttet brystvorten så kuttet de over de fleste melkegangene og kjertlene. Anonymkode: c3ac6...044 Jeg har tatt reduksjon og løft uten at det gikk utover amming. Alle melkeganger er inntakt og kanaler likeså. Brystvevet som ble fjernet hadde jeg nok av likevel. Et løft er dessuten bare hud som blir flyttet rundt brystvortene og man går inne ned i vevet. Så hvilken teknikk som har blitt brukt på deg skjønner jeg ikke. Anonymkode: fca93...15a 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #7 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har tatt reduksjon og løft uten at det gikk utover amming. Alle melkeganger er inntakt og kanaler likeså. Brystvevet som ble fjernet hadde jeg nok av likevel. Et løft er dessuten bare hud som blir flyttet rundt brystvortene og man går inne ned i vevet. Så hvilken teknikk som har blitt brukt på deg skjønner jeg ikke. Anonymkode: fca93...15a *ikke ned i vevet Anonymkode: fca93...15a
tyren56 Skrevet 15. desember 2022 Forfatter #8 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har tatt reduksjon og løft uten at det gikk utover amming. Alle melkeganger er inntakt og kanaler likeså. Brystvevet som ble fjernet hadde jeg nok av likevel. Et løft er dessuten bare hud som blir flyttet rundt brystvortene og man går inne ned i vevet. Så hvilken teknikk som har blitt brukt på deg skjønner jeg ikke. Anonymkode: fca93...15a Hvordab ble brystene etter ammingen med brystløft??
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #9 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har tatt reduksjon og løft uten at det gikk utover amming. Alle melkeganger er inntakt og kanaler likeså. Brystvevet som ble fjernet hadde jeg nok av likevel. Et løft er dessuten bare hud som blir flyttet rundt brystvortene og man går inne ned i vevet. Så hvilken teknikk som har blitt brukt på deg skjønner jeg ikke. Anonymkode: fca93...15a Nå er vel neppe du kirurg, så det trenger du heldigvis ikke å skjønne 😊 Anonymkode: c3ac6...044 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #10 Skrevet 15. desember 2022 Les om amming etter brytoperasjoner på ammehjelpen TS. Prognosene for de fleste etter løft er delamming, og det står også beskrevet hvorfor. https://ammehjelpen.no/brystoperasjoner/ Du kan melde deg inn i Facebook-gruppen Breatsfeeding after reduksjon (BFAR) for å lese om andres erfaringer med amming etter løft og reduksjon. Det som somregel går igjen er at de kun får til å delamme pga lav produksjon og at dette krever et intensivt pumperegime for å få opp produksjonen nok til å klare å delamme. Det er også veldig vanlig å slite en del med brystbetennelser fordi de melkekjertlene som ikke lengre har melkeganger ikke får tømt seg, og flere har måttet operere ut abscess pga betennelse. Også er det noen glad-historier om noen få som har fått til å fullamme også etter intensivt pumpeprogram 😊 Anbefaler deg å lese deg for å gjøre deg opp en mening framfor fra anonyme på kvinneguiden slik at du ser ærlige historier fra flere som har gjennomgått operasjonen. Du kan også snakke med helsesøster om det mtp at du har en baby, de har somregel erfaring med brystopererte på et vis fra tidligere. Jeg skulle ønske jeg hadde ventet, men personlig hadde jeg 2 barn da jeg opererte og trodde jeg var ferdig. Det var veldig sårt da jeg innså at jeg ikke kunne amme sistemann pga operasjonen da mine to første ble fullammet. Men, det gikk veldig fint likevel og sånn var det bare 😊 Lykke til med valget ditt! Anonymkode: c3ac6...044 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #11 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Fordi jeg har tatt brystløft. Da de flyttet brystvorten så kuttet de over de fleste melkegangene og kjertlene. Anonymkode: c3ac6...044 Dette kan faktisk ikke stemme. Jeg har tatt brystløft m/ implantater og har ammet to barn uten noe som helst problem i 10 måneder. Anonymkode: 92da7...25a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #12 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette kan faktisk ikke stemme. Jeg har tatt brystløft m/ implantater og har ammet to barn uten noe som helst problem i 10 måneder. Anonymkode: 92da7...25a Neivel så ammehjelpen har ikke en egen side om dette fordi det ikke er et problem og jordmoren jeg gikk til med 40 års erfaring har selvfølgelig feil i sine erfaringer med brystopererte og Facebook-gruppen jeg har henvist til har ingen medlemmer fordi ingen av dem sliter med ammingen og kirurgen min har forfalsket epikrisen og skjemaet jeg måtte signere på før operasjon har heller ikke en egen del hvor det står at man må forstå risikoen ved reduserte ammemuligheter. Fordi jeg lyver anonymt på et forum såklart. Det er helt supert at din erfaring er annerledes hvis du er fornøyd med det. Det virker likevel veldig rart for meg at du helt ærlig virker å tro at du er fasiten her i verden og at ingen situasjoner kan være annerledes enn din. Uansett, jeg har henvist TS til flere kilder slik at hun kan lære og oppgjøre seg en mening og dette vil også kirurgen gjennomgå på konsultasjon om hun kommer så langt at hun ønsker det. Så får dere bare sitte der og "ikke skjønne noen ting", det er et fett for meg, jeg håper uansett at TS klarer å oppgjøre seg en informert mening og kan ta det valget som er best for henne uansett hva hun finner ut av 😊 Anonymkode: c3ac6...044 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #13 Skrevet 16. desember 2022 Om du får flere barn kan det jo hende brystene forandrer seg igjen, dumt å operere seg og så må du operere igjen fordi de endret seg etter flere graviditeter? Jeg har tatt silikon og brystløft, men jeg var ferdig med barn. Og hadde gått mye opp og ned i vekt, og kombinert med svangerskap var pupper i 65H blitt til tomme skinnposer som hang og slang 🙈 Kunne valgt bare løft, men da hadde de blitt så små. Og det passer ikke kroppen min. Jeg er veldig fornøyd. Mistet litt følelsen i det ene brystet, og tror protesen har kapslet seg litt. Men det vises bare når jeg ligger. De ser ut som helt naturlige pupper når jeg står oppreist, de henger fint mens brystvortene er på riktig sted i forhold til før 😅 Anonymkode: 469dc...73e
Matas Skrevet 17. desember 2022 #14 Skrevet 17. desember 2022 Tråden er ryddet for krenkende utsagn og latterliggjøring. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #15 Skrevet 17. desember 2022 Jeg ble rådet av kirurg til å vente til etter at jeg var ferdig med å få barn fordi svangerskap ville føre til endringer, sånn at jeg kanskje ikke ville være fornøyd igjen etterpå. Nå har jeg fått de barna jeg skal ha, og endte med å ikke gjøre noe med brystene. Men jeg kjenner ikke noe behov for å endre på det mer. Det tok en del år fra jeg snakket med den kirurgen og til jeg var helt ferdig med å få barn, og innen jeg kom hit har jeg begynt å tenke at puppene er gode nok som de er. De kunne gjerne forblitt som de var i ammeperiodene da, det hadde vært noe. Men det gjør ikke noe at de gikk tilbake til sine gamle, vante bittesmå igjen. Anonymkode: 4120e...7c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå