AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Vi har en baby som blir 1 år i juni. Da er det en festival jeg har veldig lyst å bli med på, og samboer foreslo at jeg kunne dra dit og han og ungen kunne dra på hytta. Han har pappaperm da, så de drar isåfall fredag formiddag og kommer hjem søndag formiddag. Er der for lenge for en 1-åring å være borte fra mamma, eller er det innafor? Vet at det er tidlig, men billettene rives unna så jeg må nesten bestemme meg nå 😅 Anonymkode: 0b6b0...1a2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 Pappa er jo primær omsorgsperson i perioden, så det går nok helt fint. Anonymkode: 4e67c...b3a 23
Numii Skrevet 15. desember 2022 #4 Skrevet 15. desember 2022 Det er innafor. Far er jo en av de som har daglig omsorg for barnet og er en av barnets aller nærmeste. 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #5 Skrevet 15. desember 2022 Det går bra. Han/hun er med pappaen sin, ikke plassert hos en vilt fremmed. Anonymkode: 1a171...354 11
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #6 Skrevet 15. desember 2022 Øøøøhh.. det er da ikke noe problem🙂 hadde du måtte blitt borte 14 dager hadde alle kommet seg fint gjennom det også uten varige mén. Anonymkode: f0d85...8ec 10
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #7 Skrevet 15. desember 2022 En ett åring er ikke en baby. Anonymkode: da10a...52f 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #8 Skrevet 15. desember 2022 Seriøst - er det en problemstilling? Hadde vært overlykkelig om far tok med barna på hyttetur. Men helt seriøst: ja det går bra. Det er bra for barnet å få tid alene med far, og omvendt. Anonymkode: f930a...0ce 12
svartkatt Skrevet 15. desember 2022 #9 Skrevet 15. desember 2022 Hva? 😆 Er han aldri alene med ungen? 🤔 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #11 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En ett åring er ikke en baby. Anonymkode: da10a...52f Hvor har jeg sagt at en 1-åring er en baby? svartkatt skrev (4 minutter siden): Hva? 😆 Er han aldri alene med ungen? 🤔 Joda, men siden jeg har fullammet til nå har jeg ikke kunnet være borte mer enn noen timer. Men da blir det hyttetur på far og festival på meg i juni, takk for svar ❤️ Anonymkode: 0b6b0...1a2 1 9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #12 Skrevet 15. desember 2022 Det er vell ikke noe værre det, enn at jeg tok med baby 6 måneder på tur torsdag til mandag uten barnefar? Og ang amming, du fullammer ikke når barnet er 1 år, da spiser det mat også. Dette overtenker du. Det blir nok værre for deg. Enn for baby og pappa. Anonymkode: e53f9...f13 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #13 Skrevet 15. desember 2022 Går garantert helt fint Ungen min var med pappaen til annen by ei helg når han var 7-8 mnd, gikk helt fint. Etter det dro de på helgeturer type 3-4 ganger i året. Den eneste masingen vi merker er nå, og det var fra 6-8 år. Barnet lurer på om ikke pappa kommer hjem snart 😅 Anonymkode: b1a6c...e3a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #14 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vi har en baby som blir 1 år i juni. Da er det en festival jeg har veldig lyst å bli med på, og samboer foreslo at jeg kunne dra dit og han og ungen kunne dra på hytta. Han har pappaperm da, så de drar isåfall fredag formiddag og kommer hjem søndag formiddag. Er der for lenge for en 1-åring å være borte fra mamma, eller er det innafor? Vet at det er tidlig, men billettene rives unna så jeg må nesten bestemme meg nå 😅 Anonymkode: 0b6b0...1a2 Tror du, sånn helt oppriktig, at mor er en viktigere primæromsorgsperson enn far? I så fall: juster holdning. Baby overlever helt fint samlivsbrudd, gjør de ikke? Da er de 100% av tiden med en primæromsorgsperson. Om det er en far eller en mor bryr ikke baby seg om. Etter min erfaring er det 40/60 hvem som utgjør den beste trygge voksne. I favør far. Mødre tenderer til hysteri, som ikke er bra for baby sin psyke. Anonymkode: 7f63a...e0a 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #15 Skrevet 15. desember 2022 Skjønner at du tenker om dette blir vanskelig. Nå er barnet ditt bare noen måneder gammelt, men om 6 til 7 mnd så vil barnet ditt være mye større. Pappaen er jo pappaen. Det kommer til å gå helt fint ❤️❤️❤️ Må bare kommentere noe helt irrelevant, for en fin mann du har. Pappaen til barna mine hadde nok fått panikk og det hadde blitt unntakstilstand om han hadde hatt ansvar for yngste (og han er snart to år). Men her har du altså en mann som foreslår å ta med ettåringen på hytta 😊❤️ flott ❤️❤️❤️ Anonymkode: de0b4...28d 5 2
Mezzosoprena Skrevet 15. desember 2022 #16 Skrevet 15. desember 2022 Selvfølgelig kan en ett-åring være med PAPPAEN sin på hytta en helg! 2
Mamajune11 Skrevet 15. desember 2022 #17 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har en baby som blir 1 år i juni. Da er det en festival jeg har veldig lyst å bli med på, og samboer foreslo at jeg kunne dra dit og han og ungen kunne dra på hytta. Han har pappaperm da, så de drar isåfall fredag formiddag og kommer hjem søndag formiddag. Er der for lenge for en 1-åring å være borte fra mamma, eller er det innafor? Vet at det er tidlig, men billettene rives unna så jeg må nesten bestemme meg nå 😅 Anonymkode: 0b6b0...1a2 Det går helt fint ♥️
Mamajune11 Skrevet 15. desember 2022 #18 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tror du, sånn helt oppriktig, at mor er en viktigere primæromsorgsperson enn far? I så fall: juster holdning. Baby overlever helt fint samlivsbrudd, gjør de ikke? Da er de 100% av tiden med en primæromsorgsperson. Om det er en far eller en mor bryr ikke baby seg om. Etter min erfaring er det 40/60 hvem som utgjør den beste trygge voksne. I favør far. Mødre tenderer til hysteri, som ikke er bra for baby sin psyke. Anonymkode: 7f63a...e0a Fra naturen side er mor hovedomsorgsperson. I normale tiltander er alle barn under 5år mest glad i mor. Sorry men det er sannheten. 9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #19 Skrevet 15. desember 2022 Selvfølgelig, hvis det føles greit ut for deg og far! Jeg studerte da ungen var 1 år, under den ene eksamensperioden tok far med barnet på hyttetur slik at jeg fikk lest. Jeg ble også syk en periode og var mer på sykehus enn hjemme i 2-3 uker, litt annen årsak men det gikk helt fint! Bortsett fra min dårlige samvittighet så klart! Anonymkode: 11cbb...d95
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #20 Skrevet 15. desember 2022 Mamajune11 skrev (28 minutter siden): Fra naturen side er mor hovedomsorgsperson. I normale tiltander er alle barn under 5år mest glad i mor. Sorry men det er sannheten. Så flott for oss alle at du sitter på fasiten Anonymkode: be753...334 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå