AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Jeg har et søskenbarn som har problemer på grunn av ungdomsskolen til sønnen deres. De skal ha forsøkt å sende inn en sånn sak når sønnen deres gikk i åttende klasse, og det ble visst ha blitt holdt ett par møter. Men foreldrene hans ble aldri invitert til noen sånne opplegg, og det ble heller ikke skrevet noe referat. Så det er ikke godt å si om det faktisk ble avholdt noen møter i det hele tatt (og de bare lot som de skulle arrangere møter) eller om det faktisk ble arrangert ett eller annet, uten at det ble skrevet referat av det som skjedde. Når de spør om plageånden kan flyttes til parabel-klassen, slik at sønnen deres får litt fred og ro i timene, så får de bare til svar at det er noe vi får vi se på ja. Men uten at det faktisk skjer noe som helst i praksis. Hvis de spør rett ut Hva skal dere gjøre? så får de bare noe pjatt av typen "vi vurderer forskjellige tiltak som passer best" eller noe lignende piss. Men uten at de kan komme med noen virkelige eksempler på hva slags tiltak de holder på med, eller hva de planlegger å gjøre i fremtiden. De sendte inn en sånn sak i åttende klasse, men han går i niende klasse nå. Skolen påstår nå at saken ble sendt inn i åttende klasse, og den var dermed ikke "gyldig" lenger. Sånne klager måtte visst sendes inn i gjeldende skole-år, for at de skal gjøre noe som helst for klasse-miljøet. Han har fått en del undervisning hjemme, eller blir med foreldrene på jobben deres og gjøre lekser der. Er dette virkelig normalt i de aller fleste sånne tilfeller? Anonymkode: c94a6...45f 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 vi gjorde det,men endte med at vi flytta,da barnet likevel ble mobbet i det skjule Anonymkode: 7f1e9...3bc 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #3 Skrevet 15. desember 2022 Skolen har noe som heter aktivitetsplikt! Foreldrene kan be om en tiltaksplan fra skolen skriftlig om hvilke tiltak de skal sette inn for å sikre at gutten deres har et godt psykososialt miljø på skolen. Om de ikke får det, så ta en telefon til statsforvalteren. Da får de fart på seg, det kan jeg love! Anonymkode: 1ea6e...a6b 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #4 Skrevet 15. desember 2022 Her var det motsatt. Sendte en melding til inspektør om hun kunne ringe meg. Hun ringte og jeg fortalte om gjentatte episoder fra en gutt mot min sønn. Neste uke hadde vi møte, da hadde de allerede hatt møte med den andre guttens foreldre, satt inn fotfølger assistent på ham og hadde full aktivitetsplan klar. Skal på revurderingsmøte av denne planen i morgen. Har hørt med sønnen min som sier den andre gutten har last ham være i fred siden vi sa fra. Så det kan funke. Men dette er 2 trinn. Anonymkode: d020a...9b5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå