AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Og er dette til gutt eller jente? https://skolageret.no/produkt/new-aspen-waterproof-m-for-2/ Anonymkode: ea214...4c3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 Hvorfor skulle de ikke være ekte? Er barnesko så de er vel til både guttet og jenter? Anonymkode: f78d3...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #4 Skrevet 15. desember 2022 8 minutter siden, Maskinfører said: Dette selskapet er nedlagt 😟 Det er vel bare den fysiske butikken som er nedlagt, ikke nettbutikken Anonymkode: f78d3...8ef 1 1
Maskinfører Skrevet 15. desember 2022 #5 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel bare den fysiske butikken som er nedlagt, ikke nettbutikken Anonymkode: f78d3...8ef Såpass ja bare den på Kilen da kan jeg bestille fra nettbutikk neste gang 🙂
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #6 Skrevet 15. desember 2022 Just now, Maskinfører said: Såpass ja bare den på Kilen da kan jeg bestille fra nettbutikk neste gang 🙂 Det kan du😊 De oppdaterte Instaen sin senest i går Anonymkode: f78d3...8ef 1
Maskinfører Skrevet 15. desember 2022 #7 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan du😊 De oppdaterte Instaen sin senest i går Anonymkode: f78d3...8ef De gjorde det ja 🙂 da får jeg sjekke håper de har Ecco Track 🙂
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #8 Skrevet 15. desember 2022 Sjekk at det ikke tilkommer toll. Anonymkode: 56a70...0ba 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #9 Skrevet 15. desember 2022 22 minutter siden, AnonymBruker said: Sjekk at det ikke tilkommer toll. Anonymkode: 56a70...0ba På en norsk nettbutikk så har forhandleren alt betalt toll Anonymkode: f78d3...8ef 1
AnonymBruker 42 Skrevet 15. desember 2022 #10 Skrevet 15. desember 2022 (endret) Spiller det noe rolle om de er "ekte" eller ei? Synes de var kule, og kan brukes av både gutter eller jenter. Hadde det ikke vært for at jeg ser at det er elendig kvalitet, og at de ikke finnes i min størrelse - så hadde jeg kjøpt ett par selv. Dvs. de i "skinnfarge"... De i en annen farge er ikke engang samme sko tror jeg... Endret 15. desember 2022 av AnonymBruker 42
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #11 Skrevet 15. desember 2022 Dette er en seriøs nettbutikk med ekte varer. Har selv bestilt derifra og de leverte raskt. Ikke noe toll eller tull. Anonymkode: 511f0...3fe 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #12 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er en seriøs nettbutikk med ekte varer. Har selv bestilt derifra og de leverte raskt. Ikke noe toll eller tull. Anonymkode: 511f0...3fe Regner med at butikken har fortollet inn det de selger... Anonymkode: d5114...9cf 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #13 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Regner med at butikken har fortollet inn det de selger... Anonymkode: d5114...9cf Og jeg regner med at alle, inkludert deg, forsto det OG hva jeg mente. Anonymkode: 511f0...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #14 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker 42 skrev (På 15.12.2022 den 23.50): Spiller det noe rolle om de er "ekte" eller ei? Synes de var kule, og kan brukes av både gutter eller jenter. Hadde det ikke vært for at jeg ser at det er elendig kvalitet, og at de ikke finnes i min størrelse - så hadde jeg kjøpt ett par selv. Dvs. de i "skinnfarge"... De i en annen farge er ikke engang samme sko tror jeg... Det spiller en rolle hvis man bryr seg om hva slags aktiviteter pengene sine er med på å finansiere. Anonymkode: 6fc15...0a3 1
AnonymBruker 42 Skrevet 17. desember 2022 #15 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det spiller en rolle hvis man bryr seg om hva slags aktiviteter pengene sine er med på å finansiere. Anonymkode: 6fc15...0a3 Hva slags aktiviteter er det du tenker på da? Det meste av fæike klær er laget av akkurat de samme folkene som produserer de "ekte", på samme fabrikk med samme tøy/stoff osv., Sånn sett "finansierer" eller putter man noen få mynter i en stakkars fattigfranz sin lomme i stedet for meeeeeeeget rike fabrikkeiere og/eller internasjonale konglomerater, veldig ofte... Om man virkelig bryr seg om hva slags aktiviteter pengene sine er med på finansiere - så burde man så definitivt styre unna "merkevarer" som er produsert i U-land. Det er jo de som så og si ALLTID er verstingene... Regner med at du har stålkontroll over hva som foregår på Levis sine fabrikker i Kina?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #16 Skrevet 17. desember 2022 2 hours ago, AnonymBruker 42 said: Hva slags aktiviteter er det du tenker på da? Ikke meg du spør, men: Terror og kriminalitet Anonymkode: f78d3...8ef 1
AnonymBruker 42 Skrevet 17. desember 2022 #17 Skrevet 17. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke meg du spør, men: Terror og kriminalitet Anonymkode: f78d3...8ef Terror? Virkelig? Det er det du tenker på når du kjøper klær? For all del - bra du tenker deg om når du kjøper ting og ikke har lyst til å bidra til terror altså, men det er vel noe av det siste jeg tenker på når jeg kjøper klær😅 Har du noen eksempler på at salg av "fÆike" klær har vært brukt til å finansiere terror? Uansett.... Når det kommer til "kriminalitet" så kan jeg godt se igjennom fingrene når en fabrikkarbeider stjeler noen merkelapper og stoff for å spe på lønnen sin og for å overleve (selv om det er ulovlig), og i alle fall langt mer så enn når gigantisk konglomerater kan ta seg frihet til å hemmelighold alt av arbeidsforhold selv om det i praksis er "lovlig" i landene de måtte befinne seg... Vi kan sikkert kalle en av dem mer "terror", enn den andre, om vi er litt kreative med definisjonen Endret 17. desember 2022 av AnonymBruker 42 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #18 Skrevet 17. desember 2022 55 minutter siden, AnonymBruker 42 said: Terror? Virkelig? Det er det du tenker på når du kjøper klær? For all del - bra du tenker deg om når du kjøper ting og ikke har lyst til å bidra til terror altså, men det er vel noe av det siste jeg tenker på når jeg kjøper klær😅 Har du noen eksempler på at salg av "fÆike" klær har vært brukt til å finansiere terror? Uansett.... Når det kommer til "kriminalitet" så kan jeg godt se igjennom fingrene når en fabrikkarbeider stjeler noen merkelapper og stoff for å spe på lønnen sin og for å overleve (selv om det er ulovlig), og i alle fall langt mer så enn når gigantisk konglomerater kan ta seg frihet til å hemmelighold alt av arbeidsforhold selv om det i praksis er "lovlig" i landene de måtte befinne seg... Vi kan sikkert kalle en av dem mer "terror", enn den andre, om vi er litt kreative med definisjonen Er du virkelig så naiv at du tror at det er fabrikkarbeiderne som er de som står bak piratkopiering? https://www.icaew.com/insights/viewpoints-on-the-news/2022/jan-2022/how-fighting-fake-goods-tackles-terrorism https://www.incoproip.com/news/are-counterfeit-goods-being-used-to-fund-terrorism-ippro/ https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kjoper-du-dette-kan-du-finansiere-terror-og-menneskehandel/11412470/ https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7rmv8/rapport-terrorister-solgte-piratvarer https://w2g.no/derfor-skal-du-ikke-handle-falske-varer-pa-ferie/ Anonymkode: f78d3...8ef 2
AnonymBruker 42 Skrevet 17. desember 2022 #19 Skrevet 17. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er du virkelig så naiv at du tror at det er fabrikkarbeiderne som er de som står bak piratkopiering? Er du virkelig så naiv at du tror det hjelper å google svaret du ønsker... Ja i stor grad så er jeg så "naiv" at jeg tror mye av falske klær er nettopp laget av fabrikkarbeidere, og jeg tror at selv om det ikke er skulle være tilfellet - så er selskapene som produserer den "ekte varen" oftere langt mer "kriminelle" enn de som produserer den "falske", og oftere involvert i "terrorisme"... Sikker veldig naiiiiivt, men.... Ingen av de linkene dine handlet spesifikk om klær heller (edith :så vidt jeg kunne se)... Og om du er så nøye på det - så har sikkert NAV også "sponset terrorisme" om du leter lenge nok ... Regner med at du aldri har tenkt til å motta arbeidsledighets penger, og du kjøper definitivt ikke noe ifra Kina...... Endret 17. desember 2022 av AnonymBruker 42
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #20 Skrevet 17. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker 42 said: Regner med at du aldri har tenkt til å motta arbeidsledighets penger... Nei har ingen planer om det Anonymkode: f78d3...8ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå