AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Har vært sykemeldt i 4 uker pga fødselsdepresjon. Mannen har tatt min permisjon disse ukene Var hos psykolog dps for noen dager siden, og spurte fastlegen om ny sykemelding. Hun har sagt to ganger at "Ja, men tenker at permisjonen din snart skal gå som normalt igjen, men to uker til da kan du få..." Jeg starter jobb igjen 1 februar. Blir helt stressa av det hastverket. Jeg prøver så godt jeg kan å endre tankemønsteret, var hos psykolog for første gang, og allerede så skal jeg liksom være frisk igjen, og klare meg på egenhånd.. Hva tenker dere? Anonymkode: 2d4e2...23f
Sofakona Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 Ta en dag av gangen...ingen kan vite hvordan du og din kropp vil være om 1 uke eller 1 mnd. Depresjon er tungt og det kan ta tid. Ikke stress... depresjon er ikke et sår du setter plaster på og frisk etter noen dager. Jeg har slitt med fødsel depresjon og det tok tid..det hjelper ikke at man er mor... sliten...sover dårligere og lue tanker. Viktig... ikke stress..det vil gjøre ting verre Ta den tiden du trenger.... depresjon kan sitte lenge i ..i flere år ..men forskjellige nivåer. Jeg har slitt med depresjon i 4 år..men det går opp og ned.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #3 Skrevet 15. desember 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Ta en dag av gangen...ingen kan vite hvordan du og din kropp vil være om 1 uke eller 1 mnd. Depresjon er tungt og det kan ta tid. Ikke stress... depresjon er ikke et sår du setter plaster på og frisk etter noen dager. Jeg har slitt med fødsel depresjon og det tok tid..det hjelper ikke at man er mor... sliten...sover dårligere og lue tanker. Viktig... ikke stress..det vil gjøre ting verre Ta den tiden du trenger.... depresjon kan sitte lenge i ..i flere år ..men forskjellige nivåer. Jeg har slitt med depresjon i 4 år..men det går opp og ned. Takk❤️ Prøver å ikke stresse, men legen stresser meg når hun har sagt to ganger at hun mener jeg snart ikke får mer sykemelding. Enda jeg bare har hatt 4 uker.. Anonymkode: 2d4e2...23f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #4 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk❤️ Prøver å ikke stresse, men legen stresser meg når hun har sagt to ganger at hun mener jeg snart ikke får mer sykemelding. Enda jeg bare har hatt 4 uker.. Anonymkode: 2d4e2...23f Hvor lenge ser du for deg å være sykemeldt da, hva anser du som nok tid? Ikke ment som frekt, bare lurer litt på hva du tenker rundt det å være sykemeldt. Anonymkode: 83ad2...193 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #5 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvor lenge ser du for deg å være sykemeldt da, hva anser du som nok tid? Ikke ment som frekt, bare lurer litt på hva du tenker rundt det å være sykemeldt. Anonymkode: 83ad2...193 Det aner jeg ikke, jeg tar en dag om gangen. Vet ikke hvor lang tid sånne ting tar, jeg trenger jo behandling. Men en mnd tid til...? Jeg aner ikke jeg. Anonymkode: 2d4e2...23f
Sofakona Skrevet 15. desember 2022 #6 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det aner jeg ikke, jeg tar en dag om gangen. Vet ikke hvor lang tid sånne ting tar, jeg trenger jo behandling. Men en mnd tid til...? Jeg aner ikke jeg. Anonymkode: 2d4e2...23f Ikke tenk hvor lang tid dette vil ta...å spørre hvor lang tid du ser for deg å være sykemeldt er ikke snilt. Jeg kan si jeg var sykemeldt i 6 uker ..gikk tilbake til jobb..jobber i 2 uker og ble sykemeldt i 8 uker til....så ta en dag av gangen...og du bør få den sykemelding du trenger
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #7 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det aner jeg ikke, jeg tar en dag om gangen. Vet ikke hvor lang tid sånne ting tar, jeg trenger jo behandling. Men en mnd tid til...? Jeg aner ikke jeg. Anonymkode: 2d4e2...23f Nei, du bekrefter ovenfor at du ikke tar en dag av gangen... Anonymkode: c8b82...0b2 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #8 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, du bekrefter ovenfor at du ikke tar en dag av gangen... Anonymkode: c8b82...0b2 Jeg tar en dag om gangen med tanke på hvordan jeg føler meg jo. Det betyr ikke at jeg ikke blir stressa når hun sier gang på gang at jeg ikke får mer snart, og jeg ikke føler meg så mye bedre. Anonymkode: 2d4e2...23f 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #10 Skrevet 16. desember 2022 Men hva sier legen da? Har dere snakket om på hvilken måte sykmelding er til nytte for deg, og om det er aktuelt med en gradert sykmelding? Har du nevnt bekymringen din ang dette til psykologen når du var der? Når det gjelder depresjon, så skal det ganske mye til for at legene anbefaler full sykmelding over lengre tid. Det å holde på noen rutiner ift jobb (og også oppgaver man har i permisjon med å ta seg av en annen og derfor ikke ha hele døgnet til rådighet til å sulle seg ned i depressive tanker..) er ofte en hjelp til å ikke bli mer deprimert enn en er allerede. Noen ganger er det ikke mulig/tilrådelig, men de fleste ganger er det faktisk smart selv om det er tøft. Strever selv med en depresjon (i tillegg til andre ting, som gjør at jeg har vært helt og delvis sykmeldt/AAP over ganske lang tid). Når jeg ble nødt til å slutte i jobben min (jobbet 30%) var det godt for en del av det som er min utfordring, men drepen for depresjonen.. Håper du får den hjelpen du trenger for å komme deg gjennom dette ❤️ Anonymkode: ee01b...ccd
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #11 Skrevet 16. desember 2022 Vil bare dele at for meg var det hjelp i å begynne på jobb. Begynte i 50%. Jeg ble ikke mindre deprimert av å være bare hjemme, opplevde en bedring da jeg begynte på jobb. Anonymkode: 92b37...3e6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #12 Skrevet 16. desember 2022 Da anser ikke legen din deg for å være alvorlig deprimert, snarer moderat deprimert. Ved moderat depresjon behøves ikke full sykemelding over tid eller andre hjelpetiltak enn det fastlege kan hoste opp. Hadde legen vurdert deg til å være sykere ville vedkommende henvist deg til akutt psykisk helsehjelp utover fastlegens kompetanse. Anonymkode: 00768...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #13 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da anser ikke legen din deg for å være alvorlig deprimert, snarer moderat deprimert. Ved moderat depresjon behøves ikke full sykemelding over tid eller andre hjelpetiltak enn det fastlege kan hoste opp. Hadde legen vurdert deg til å være sykere ville vedkommende henvist deg til akutt psykisk helsehjelp utover fastlegens kompetanse. Anonymkode: 00768...9c4 Jeg ble henvist til dps og går til psykolog. Anonymkode: 2d4e2...23f
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #14 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vil bare dele at for meg var det hjelp i å begynne på jobb. Begynte i 50%. Jeg ble ikke mindre deprimert av å være bare hjemme, opplevde en bedring da jeg begynte på jobb. Anonymkode: 92b37...3e6 Jeg har samme erfaring. Anonymkode: b5585...88a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå