AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Har jo sett i alle butikker, men ingen av dem har det. Har sett på nettet, men det er jo ganske så dyrt. Skal lage pasta carbonara og jeg vil lage den helt slik carbonara skal være. Ikke med bacon og parmesan. Anonymkode: 61778...fa4
Lucky_Jack Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 Pecorino Romano finner jeg hos min lokale Kiwi til 349.- per kg Det pleier de å ha på Meny, Mega etc pluss spesialbutikker. Guanciale er såpass sært at du ofte må til spesialbutikker for å finne det. Men Oda har faktisk! Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #3 Skrevet 16. desember 2022 Lucky_Jack skrev (4 timer siden): Pecorino Romano finner jeg hos min lokale Kiwi til 349.- per kg Det pleier de å ha på Meny, Mega etc pluss spesialbutikker. Guanciale er såpass sært at du ofte må til spesialbutikker for å finne det. Men Oda har faktisk! Lykke til! Tusen takk! Anonymkode: 61778...fa4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #4 Skrevet 16. desember 2022 Selheim gard på Voss selger kjakebacon (=guanciale) av egne utegriser slaktet på eget gardsslakteri (uten frakt for dyrene). https://www.vossg.no/produkt/kjakebacon-av-utegris/ Det er mulig å kjøpe av dem også i Oslo-området (Reko eller Bondens marked), jeg kjenner ikke detaljene fordi jeg bor på vestlandet. Anonymkode: a2267...16b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå