Gå til innhold

Har begynt i ny jobb, men får ikke kontrakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 mnd har allerede gått og ingen kontrakt har jeg mottatt. Sjefen har lovet flere ganger om å ordne dette, men kommet med unnskyldninger om at «det tar tid». Har blitt lovet 3 mnd med fast jobb på kontrakt neste måned, men fikk nå beskjed om at h*n ville vente med å tegne kontrakt da det kunne bli endringer..

Jeg vet ikke helt jeg, men begynner nå å få en følelse av at jeg ikke er verdsatt på arbeidsplassen.. At sjefen kun driver å «ser meg an» eller tester meg ut. Ja kanskje vil de vurdere nye kandidater og så dytte meg ut?

Hvorfor tror dere at sjefen drøyer slik med kontrakten?

Anonymkode: 7aa9e...b99

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

1 mnd har allerede gått og ingen kontrakt har jeg mottatt. Sjefen har lovet flere ganger om å ordne dette, men kommet med unnskyldninger om at «det tar tid». Har blitt lovet 3 mnd med fast jobb på kontrakt neste måned, men fikk nå beskjed om at h*n ville vente med å tegne kontrakt da det kunne bli endringer..

Jeg vet ikke helt jeg, men begynner nå å få en følelse av at jeg ikke er verdsatt på arbeidsplassen.. At sjefen kun driver å «ser meg an» eller tester meg ut. Ja kanskje vil de vurdere nye kandidater og så dytte meg ut?

Om du ikke har en kontrakt og du ikke har skrevet under på en kontrakt, så er du i bunn og grunn ikke ansatt.

hadde fortalt sjefen at den kontrakten har å dukke opp fort som overhodet mulig, eller så dukker ikke du opp på jobb.

Enten så kommer kontrakten eller så går opplegget hans i oppløsning foran øya på deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da har du ikke begynt i ny jobb. Bare er der på fritiden.

Skrevet

Ta kontakt med fagforeningen

Skrevet

Skriftliggjør dette i mail til leder, slik at denne dialogen ikke kun foregår muntlig. 

Anonymkode: 94483...56c

Skrevet

Dette er så «red flag», høres veldig mistenkelig ut at han utsetter hele tiden.

Hadde nok skrevet til han og bedt om kontrakt asap, om ikke så kommer du ikke på jobb. Ikke ha noe muntlig..

Anonymkode: d2933...fcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...