Gå til innhold

Selge bolig nå eller vente til boligprisene faller mer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere som ser at økonomien ikke vil strekke til når rentene går enda mere opp på nyåret? Selge asap eller vente til det er helt nødvendig?

Anonymkode: 819f1...462

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vente til boligprisene faller mer. Så får du mindre for boligen din.

Det er bedre å gi, enn å ta, som man sier.

Anonymkode: c3745...ff1

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Det du mener er at boligprisene garantert faller mer på nyåret og folk som ikke klarer sitte med lånet etter et par rentehevinger til bør selge nå asap?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det du mener er at boligprisene garantert faller mer på nyåret og folk som ikke klarer sitte med lånet etter et par rentehevinger til bør selge nå asap?

Alt tilsier at boligprisene skal falle mer dessverre. Har du vurdert å eventuelt leie ut? Håper det ordner seg for deg! ❤️

Anonymkode: 29a6f...a9f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva tenker dere som ser at økonomien ikke vil strekke til når rentene går enda mere opp på nyåret? Selge asap eller vente til det er helt nødvendig?

Nesten ikke marked for salg rundt jul så hvor mye det er vits vet jeg ikke. Husk at når du kjøper og selger i samme marked så går gevinsten opp i røyk. 

Anonymkode: 5f5ba...1ca

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alt tilsier at boligprisene skal falle mer dessverre. Har du vurdert å eventuelt leie ut? Håper det ordner seg for deg! ❤️

Anonymkode: 29a6f...a9f

Ja jeg har sett på det, men desverre vil ikke det heller gå opp i opp dersom det blir flere rentehevninger.. Skulle jeg ha leid ut min bolig måtte jeg jo også ha leid noe annet selv og her er prisene stive på leiemarkedet💔 Takk det ordner seg nokk, kansje det beste bare er å få huset unna så fort som mulig. Ser ut som det heller lønner seg å leie fremfor å eie med lån…

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja jeg har sett på det, men desverre vil ikke det heller gå opp i opp dersom det blir flere rentehevninger.. Skulle jeg ha leid ut min bolig måtte jeg jo også ha leid noe annet selv og her er prisene stive på leiemarkedet💔 Takk det ordner seg nokk, kansje det beste bare er å få huset unna så fort som mulig. Ser ut som det heller lønner seg å leie fremfor å eie med lån…

Jeg ville ventet til over jul, det er ikke marked for å få solgt bolig nå så nærme jul. Håper det ordner seg for deg ❤️Hvis det er noe trøst så vurderer jeg det samme om ett halvt års tid, vi kjøpte for 3 måneder siden når boligprisene var på topp. Her er ikke renteheving, men mulig samlivsbrudd årsaken. 

Livet er uforutsigbart, men hold motet oppe 🌸

Anonymkode: 01bec...cc8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ta kontroll over livet. Les utenfor hovedstrømsmedia, der får du vite hva som skjer fremover. Jeg har allerede fastrente på lånet i 10 år (stabil lav rente), fastpris på strøm (3 år lav pris).. alt dette får du vite om du leser andre plasser enn i NRK, TV2, VG og andre propagandakanaler. Lykke til!

Anonymkode: 51514...af5

• Liker 1
Skrevet

Har du mulighet til å leie ut et soverom i boligen? Litt travelt men hjelper på. 

Anonymkode: f7ea2...2cd

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror jeg har ødelagt livet mitt. "Bolig er den smarteste investeringen du kan gjøre" og "boligprisene går alltid oppover" bla bla bla. Nå sitter jeg med en lån som er mer verdt enn huset og har 5000 kr igjen å leve for etter boutgifter. 

Anonymkode: 1a21d...972

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror jeg har ødelagt livet mitt. "Bolig er den smarteste investeringen du kan gjøre" og "boligprisene går alltid oppover" bla bla bla. Nå sitter jeg med en lån som er mer verdt enn huset og har 5000 kr igjen å leve for etter boutgifter. 

De mener vel bolig i Oslo-området. 

Anonymkode: b33ab...8b0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du kjøpte nok på topp dessverre. Kjenner flere som gjorde det. Jeg studerer økonomi, så jeg skjønte for lenge siden at dette kommer til å gå til helvete, på kort sikt ihvertfall.

Anonymkode: 8e36c...5ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ta kontroll over livet. Les utenfor hovedstrømsmedia, der får du vite hva som skjer fremover. Jeg har allerede fastrente på lånet i 10 år (stabil lav rente), fastpris på strøm (3 år lav pris).. alt dette får du vite om du leser andre plasser enn i NRK, TV2, VG og andre propagandakanaler. Lykke til!

Anonymkode: 51514...af5

Litt sent å gå for fastpris nå, være seg bolig eller strøm. Billigste jeg får er 5,66% på bolig, og 100 øre på strøm.

Anonymkode: ea981...952

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kjøpte nok på topp dessverre. Kjenner flere som gjorde det. Jeg studerer økonomi, så jeg skjønte for lenge siden at dette kommer til å gå til helvete, på kort sikt ihvertfall.

Til helvete? I Oslo? 🤣🤣

• Liker 4
Skrevet

Etter 2 måneder uten å få solgt, så fikk jeg solgt leiligheten for den originale prisantydningen min nå i desember. Etter å ha satt ned prisen to ganger, så ble det budrunde i slik at den gikk opp til originalprisen.

Jeg tror mye av grunnen var at jeg valgte å prøve igjen i desember i stedet for å vente til januar. Ja, interessen i desember synker, men utvalget har sunket enda mer. Ser at det er flere som har hatt lykke med å selge nå i desember enn i november i år. 

Det sagt, det er nok litt for sent i desember for deg nå TS, ville sagt at visning 18. desember nå til søndag er den siste dagen det er vits å ha visning i år. 

Anonymkode: c191d...2f1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min bolig(ikke Oslo!) steg ca 700k siden jeg kjøpte, og ville trolig fått 2-300k mindre ved salg i dag. Det er ikke en kjempekrise hvis jeg må selge🤔Eller???? nå har jeg kjøpt for å bo, så spiller ingen rolle. Men alt behøves ikke å krisemaksimeres.

Anonymkode: ea981...952

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nesten ikke marked for salg rundt jul så hvor mye det er vits vet jeg ikke. Husk at når du kjøper og selger i samme marked så går gevinsten opp i røyk. 

Anonymkode: 5f5ba...1ca

Nei, det gjør den ikke. Man kjøper seg som regel oppover, og en dyrere bolig har i et fallende marked ofte tapt seg mer i verdi i kroner og øre enn en billigere bolig. Så i et fallende marked kan det være lurt å bytte bolig, spesielt hvis man selger før man kjøper (noe man selvsagt bør gjøre nå). Men klart, man kan jo være uheldig og treffe bunnen.

Anonymkode: b4f80...e3f

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde heller fått meg enn jobb nr 2 enn å selge.

Anonymkode: b45be...b9b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er dessverre altfor mange som har trodd på dette, for de har valgt å overse statistikk som er eldre enn 10-15 år og trodd at prisveksten som har vært de siste 10-ish årene er fasiten og vil bare evig. Sånn er det ikke.  På kort sikt er det IKKE sånn at boligprisene alltid går oppover. På kort sikt svinger det. I et lengre perspektiv (minst 5-10 år), er det sannsynlig at prisene går oppover. 
Å kjøpe bolig er først og fremst å kjøpe seg et sted å BO, ikke en investering man gjør for å tjene penger. Å kjøpe bolig medfører store utgifter, både ved kjøp og salg samt vedlikehold. Man må ha et langsiktig perspektiv når man kjøper bolig - minst 5 år. Man må dessuten kunne tåle en betydelig renteøkning. Dessverre blir dette vanskelig for dem som makset låneevnen som for to år siden, når renta begynte å gå oppover (obs at den IKKE er høy nå!), samtidig som andre kostnader har gått oppover også (strøm, mat etc). 

Anonymkode: b4f80...e3f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De mener vel bolig i Oslo-området. 

Jeg bor i Oslo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...