Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på nyhetene at mange av dem som merker på prisøkningene er barnefamilier og aleneforsørgere. Jeg har ikke barn så jeg vet heller ikke hvor mye det er realistisk å bruke på barn. Så nå spør jeg dere, hvor mye bruker dere av budsjettet deres på barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare behovet for vinterklær og oppgradering av garderobe pga vekst har i vinter nå kommet på over 7-8000 kr for 2 barn. Mye kjøpt på tilbud. Ingen voldsomme merker eller lignende, yttertøy kjøpt på Sport Outlet. Har sjekket bruktmarkedet men folk tar så mye for brukte klær hvis de er uten hull osv at jeg ikke gidder når jeg kan kjøpe på salg.

Snart 13-åringen:

Ytterjakke

Utebukse

Gym/håndballsko

Knebeskyttere 

Håndballshorts

Kamptrøye 

2x ullundertøy

Vintersko

Dongeribukse

4-åringen:

Vinterdress

1 stk ullundertøy

Ullbukse

Ullsokker

Buff

2 par votter

Vintersko

Innesko barnehagen

Strømpebukse

2 sett penklær til jul og nyttår

7-pk undertøy

Lue

Også kommer såklart barnehage, mat, frisør for det eldste barnet, fritidsaktiviteter og vi har brukt rundt 1500 kr I bare bom og kjøring og inngang til kamper I november og desember. I tillegg skulle 4-åringen skulle hatt en helt ny garderobe av inneklær nå, alt begynner å bli kort i armer og bein. Det får bli over nyttår.

Og julegaver i tillegg. 

Ikke at det er noen krise for oss, vi har råd, men begge barna har nådd et skikkelig vekst-hopp på kort tid samtidig så da flyr pengene ut av vinduet.

Anonymkode: ded87...9bd

• Liker 1
Skrevet

Nja varierer fra mnd til mnd, men bare i barnehage og sfo går det minst 5000kr i mnd. Så er det mat, utstyr, fritidsaktiviteter, forsikringer, at man må ha større bil, større hus gjerne etc. Bruker sikkert 10 K i mnd på barna, noen mnd mer, andre mindre. Har to barn på 3 og 6 år 😊

Anonymkode: 4dcfd...eaf

Skrevet

Har 3 barn. De to eldste har kommet i puberteten og skyter i været. Gått opp flere skostørrelser og klesstørrelser i år. Å bytte to hele garderober koster altså! Selv om jeg prøver å shoppe billige klær fra f.eks hm. 

Anonymkode: 2ba52...901

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...