AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Har jobbet i butikk i noen år, og trives. De fleste er stort sett hyggelige, men rett før jul møter man mange stressa mennesker. Senest i dag fikk jeg kjeft av 2 kunder fordi vi ikke hadde akkurat det de var på utkikk etter. Jeg svarer så høflig jeg kan, men det hjelper ikke når de skal ha det NÅ! Vi er underbemannet for tiden, siden sjefen er sykmeldt og flere av kollegaene mine er hjemme med influensa osv - noe som gjør at jeg stresser ekstra mye for å få gjort alt jeg skal. Da hjelper det lite å få kjeft av kunder (stort sett menn som er 60+) for noe som er utenfor min kontroll. Vi leier vikarer når det er få folk som kan jobbe, så da føler jeg at jeg har ansvaret for at alt blir gjort. Til tross for at jeg stresser møter jeg alle kunder med et smil, hjelper de som trenger det (det er jo tross alt jobben min). De fleste er høflige, men jeg merker at det hjelper lite når det bare skal 1 sur kunde til for å ødelegge dagen min, og gjør at jeg hater jobben min og føler at jeg ikke er bra nok. Anonymkode: 7e9d1...f6c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 Åh, kjenner meg igjen. Service yrket og spesielt butikk i førjuls tider er noe herk av og til. Jeg jobber deltid i dagligvare, og jeg får stadig sure kunder som klager når leverandører er utsolgte( som om jeg lager tomtebrygg på bakrommet?) Det tok sin tid, men jeg måtte faktisk prøve å minne meg selv på alle de hyggelige kundene jeg møtte i løpet av en dag, og at de var fornøyde. Det er også greit å minne seg selv på at faktisk ikke alle mennesker fatter konseptet med utsolgte eller utilgjengelig varer. Du er garantert kjempeflink i jobben din, spesielt med underbemanning og alt som skal gjøres før jul vil også legge til at jeg ofte ser for meg at alle de sure, stae og gretne kundene tråkker hardt på Lego når de kommer hjem som karma for dårlig oppførsel😈 Du smiler litt da Anonymkode: c2653...840 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 Jeg jobber også i butikk og vi er også underbemannet. Det er 95% blide kunder og 5% sure kunder, men jeg tar alt med ett smil og tenker bare at DE ikke har det godt med seg selv som suser rundt med sånn holdning. Og husk at det har ingenting med oss å gjøre, kundene setter pris på deg! Anonymkode: 77bd7...766 1
Eneri Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 Jeg jobber i ei administrativ stilling og er glad i jobben min. Men også jeg har dager/episoder der jeg føler jeg ikke strekker til eller at noen er urettmessig kritiske/utålmodige. Det tror jeg gjelder alle yrker. Vi må bare prøve å ikke la de få negative episodene definere hele vår opplevelse av jobben 😊
Portia Catonis Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 Velkommen til servicebransjen, sier jeg bare... Sure kunder og urimelige krav er en del av hverdagen, og kommer alltid til å være det. Har jobbet i flere serviceyrker selv, og aldri mer... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå