Gå til innhold

Hvor mye koffein drikker du daglig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spm er enkelt.

Hvor mye mg koffein inntar du daglig? Om du sånn ca regner sammen all cola, kaffe og energidrikke-forbruket.

Anonymkode: 407a9...7ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spm er enkelt.

Hvor mye mg koffein inntar du daglig? Om du sånn ca regner sammen all cola, kaffe og energidrikke-forbruket.

Jeg vet ikke hvor mye det er i et par liter kaffe. Ca 65 gram filtermalt kaffe pr liter.

Skrevet
Adobyen skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke hvor mye det er i et par liter kaffe. Ca 65 gram filtermalt kaffe pr liter.

Hvor mye kaffekopper er det snakk om?

Skrevet

Drikker ikke cola eller energidrikk. Drikker 2 kopper kaffe, vet ikke hvor mye koffein det utgjør

Skrevet

Er gravid, så drikker max 2 kopper kaffe om dagen. Drikker svært sjeldent cola eller Pepsi.

Anonymkode: 17913...735

Skrevet

Tre krus med filterkaffe morgen/formiddag. Noen ganger en Nescafe cappuchino low sugar om ettermiddagen.

Anonymkode: 977ff...69c

Skrevet
Hedda-78 skrev (7 minutter siden):

Drikker ikke cola eller energidrikk. Drikker 2 kopper kaffe, vet ikke hvor mye koffein det utgjør

230 ca. Endel 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mye kaffekopper er det snakk om?

Hvilken størrelse i kopp tenker du på?  Bare del 2 liter på den størrelsen du velger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tre krus med filterkaffe morgen/formiddag. Noen ganger en Nescafe cappuchino low sugar om ettermiddagen.

Anonymkode: 977ff...69c

Satan, det er mye koffein

Skrevet
Adobyen skrev (Akkurat nå):

Hvilken størrelse i kopp tenker du på?  Bare del 2 liter på den størrelsen du velger.

Ja. Er det kaffekrus?

Skrevet

300mg

Anonymkode: 3a3f0...b70

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Er det kaffekrus?

Jeg bruker ofte krus, men av og til fyller jeg dem helt opp til ca 3 dl og andre ganger bare en skvett i bunnen.

Hvis du tar to liter og fordeler det i kopper med størrelse 2 dl. Så får du 10 like porsjoner kaffe.  Skal du regne mg, så må du også ta hensyn til vekten på den malte kaffen. Derfor er det ikke noe fasitsvar på dette.  Hva er en kopp kaffe?  Hvor langt er et tau?

Skrevet

I snitt ca 1 kopp kaffe (men som regel null kaffe på fridager) og en boks cola om dagen. Så ca 85 mg koffein. Drikker sjeldeng kaffe etter 15-tiden grunnet lang halveringstid.

Anonymkode: 79f9a...f0f

Skrevet

Brygger 1 liter kaffe på 4 flate kaffeskjeer med filterkaffe og drikker 2 kopper av dette 2,5dl. Kan noen ta matten? Gravid søster vil ha svak kaffe

Anonymkode: c7858...fa2

Skrevet

Jeg drikker ca 1,5 liter Pepsi Max per dag, samt drikker 6-7 kopper med te. Så det blir nok en del. 

Anonymkode: a9794...70b

Annonse
Skrevet

Ca 4-5 kopper latte (hjemmelaget) og så en haug kopper med te.

Skrevet

Ca 3 energidrikker i uka. Så ikke så veldig mye.

Anonymkode: a29ff...797

Skrevet

Ingenting. Verken kaffe, koffeinholdig te, eller energidrikker.

Anonymkode: 1aafc...5bd

Skrevet

7 desiliter kaffe om morningen/formiddag. Kanskje 2-3 kopper te igjennom dagen (er veldiig variabelt om jeg drikker svart te eller rooibos) kanskje en cappuccino eller to igjennom uken og kanskje 1.5 l Cola igjennom uken.. Sikkert en del vil noen si, for min del som er den eneste som egentlig har en stemmerett over forbruket mitt av koffein vil jeg si at det er akkurat passe for å leve livet:smil::kaffe:

Skrevet

Prøver å begrense meg til 5 kopper kaffe i løpet av arbeidsdagen(drikker kun te etter jobb, om i det hele tatt), blanding av cappuchino, espresso, vanlig svartkaffe osv.

Anonymkode: b4a8c...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...