Gå til innhold

Merke på glasset på peis 😞😫Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute en tur og når jeg kom inn i huset så stilte jeg meg foran peisen for å varme meg og gikk litt mye inntil og det ble et digert merke på glasset av klærne :( Vil det gå bort når ovnen blir kald og jeg prøver å vaske det? Eller vil det bli der? Drittlei meg nå, for det er en nydelig peis og jeg var så dum og fikk et merke.

Anonymkode: 4d13a...fd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags merke, er det syntetiske klær som har smeltet på glasset? Du kan kanskje prøve forsiktig med en vindusskrape når det er blitt helt avkjølt.

Anonymkode: 85d02...ba0

• Nyttig 1
Skrevet

Vindusskrape. 

Hvis ikke, ring til leverandør i morgen og forhør deg. :) Dette vil nok ordne seg!

Anonymkode: 993b5...9d0

• Liker 2
Skrevet

Ta litt papir, spray på vann og dypp det i asken inni ovnen. Da blir det lutblanding som tar ganske mye. Vask vekk med fks litt zalospray. 

Se om det funker, ellers kan du prøve ovnsskrapen som du bruker på komfyren litt forsiktig.

Anonymkode: 45f9a...715

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva slags merke, er det syntetiske klær som har smeltet på glasset? Du kan kanskje prøve forsiktig med en vindusskrape når det er blitt helt avkjølt.

Anonymkode: 85d02...ba0

Ja, det er av pysjbukse min. Vindusskrape har jeg ikke. :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ta litt papir, spray på vann og dypp det i asken inni ovnen. Da blir det lutblanding som tar ganske mye. Vask vekk med fks litt zalospray. 

Se om det funker, ellers kan du prøve ovnsskrapen som du bruker på komfyren litt forsiktig.

Anonymkode: 45f9a...715

Jeg pleier å gjøre dette på glasset innvendig innimellom men på utsiden av glasset, har jeg aldri gjort. 

Tekte også på glasskrapet, men er så redd det vil lage riper? Men det gjør ikke det på platetoppen, så bør vel ikke gjøre det på glasset på peis?

Skrevet

Prøv med papir og aske. Ville vært forsiktig med skrape, det kan fort bli riper.

• Liker 1
Skrevet

Barberhøvel

Anonymkode: 60705...636

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barberhøvel

Anonymkode: 60705...636

Det er oppskriften på riper.

Anonymkode: 35cbc...3da

Skrevet

Dette året skal ingen ende ta.

Først Ukraina og nå dette.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, det er av pysjbukse min. Vindusskrape har jeg ikke. :(

Kjøp en da. Koster 50-100 kr.

Anonymkode: 8e27a...c18

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var ute en tur og når jeg kom inn i huset så stilte jeg meg foran peisen for å varme meg og gikk litt mye inntil og det ble et digert merke på glasset av klærne :( Vil det gå bort når ovnen blir kald og jeg prøver å vaske det? Eller vil det bli der? Drittlei meg nå, for det er en nydelig peis og jeg var så dum og fikk et merke.

Da regner jeg med at du mener at klesplagget har smeltet inn i glasset? Klesplagget ditt er da med all sannsynlighet lagd av plast (akryl osv). Vent til peisen har kjølt seg ned og prøv å skrubb det bort med en svamp, lunket vann og salmiakk - siden salmiakk er en oppløsningsvæske. Mulig det ikke går, men du får prøve. 

Anonymkode: f4226...5aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg pleier å gjøre dette på glasset innvendig innimellom men på utsiden av glasset, har jeg aldri gjort. 

Tekte også på glasskrapet, men er så redd det vil lage riper? Men det gjør ikke det på platetoppen, så bør vel ikke gjøre det på glasset på peis?

En glass-skrape er nettopp en skrape forbeholdt glass. 

Anonymkode: f4226...5aa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vindusskrape. 

Hvis ikke, ring til leverandør i morgen og forhør deg. :) Dette vil nok ordne seg!

Anonymkode: 993b5...9d0

Ringte til butikken som har med peis å gjøre og fikk beskjed om å bruke glasskrape til komfyr og tørke over etterpå. Gjorde dette forsiktig og fikk det vekk 👏🏼👏🏼 Nå er jeg happy 😊😍 God jul og takk for tips 💚

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...