Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal levere masteroppgaven min 15. januar, er en master i teknologi/siving. Nå begynner jeg å komme i mål og har blitt skikkelig "godt kjent" med oppgaven, spesielt etter at jeg har begynt å skrive diskusjonsdelen. Jeg opplever at desto bedre kjent jeg blir med masteroppgaven, desto mer "jalla" virker den. Flere som har oppdaget det? 
Jeg ser at flere av de masteroppgavene jeg leser også har en del svada som ikke kan etterprøves. Altså, ganske svak forskning. 

Er dette vanlig å oppdage?

Anonymkode: 487cb...9be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vel dunning kruger effekten kanskje? Du er kan mer, og skjønner derfor hvor lite man egentlig kan.

Anonymkode: 7bd46...6f3

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Det høres noe kjent ut, men med veiledning ble det rettet opp. For mitt vedkommende var det egentlig ikke oppgaven som var dårlig, men det var min evne til å selvvurdere som ble dårligere og dårligere for hver gang jeg gikk igjennom oppgaven.

Der og da føltes det ut som oppgaven var bare søppel, men med en god veileder og støtte fra et par medstudenter så fikk jeg diskutert litt rundt de punktene jeg synes var de verste, og tilbakemeldingene var helt motsatt av hva jeg så for meg.

Det ble en B.

Anonymkode: bffda...c1e

• Liker 2
Skrevet

Vet hva du mener, men det jo ikke så lett å vite hvor man ender opp når man ikke egentlig vet hvordan man starter. Har lært meg metoden underveis og fått mange aha-opplevelser. Det jeg har brukt et år på å lære meg å forstå, føles nå ut som arbeid jeg kunne gjort på en måned, men sånn er det bare. Dessuten: ingen forventer at 1 person skal greie skrive noe god forskning på en master, de er bare opptatt av at man har fulgt riktig fremgangsmåte og at man diskuterer greit. Om oppgaven er jalla, så får man være kritisk til det i limitations-delen og håpe sensor gir poeng for at en ser at oppgaven er jalla haha. Lykke til! 

Anonymkode: e5d72...6a0

• Hjerte 1
Skrevet

Kjenner til den! Jeg skal levere 3 januar, og oppgaven er helt blåst. Den blir bare verre og verre. Men, jeg lar det stå til. 

Anonymkode: 5dd1f...a3e

Skrevet

Hahaha ja, jeg var helt sikker på at jeg kom til å stryke for hele greia var et makkverk og jeg hadde ikke funnet ut noe som helst, følte jeg. Fikk C :) Så ingen kremoppgave, akkurat, men bra nok. Det er 4 år siden og har ikke orket å lese den siden, for jeg vet at jeg kommer til å finne mange dumme småfeil og ting som viser at jeg burde hatt en uke til.

Anonymkode: dacf4...675

Skrevet

Jeg tenker det viser modning at du er blitt mer kritisk til metodene du bruker, dataene dine og funnene dine. Snakk med veileder. Du skal vel ha en bit i diskusjonen med styrker og svakheter ved studien din, og der kan du kanskje diskutere dette?

Og: En master redder ikke verden. Det er begrenset hva man rekker på 0,5-1 år. Dette vet veileder, og dette vet sensor. 

Anonymkode: 4249b...cc8

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...