Boetica Skrevet 15. desember 2022 #21 Skrevet 15. desember 2022 Se på kjoler fra Mette Møller, du. De er fine til alle figurer. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #22 Skrevet 15. desember 2022 Jeg ville gått klassisk til verks, dressbukse med høyt liv og ankellengde med eksklusiv hvit skjorte (gjerne skulderputer) ala powerwoman look fra 80-tallet. Rød leppestift og lite sminke ellers. Og du, jeg er sikker på at du ser helt strålende ut! Anonymkode: 4526a...8f1 5
Maskinfører Skrevet 15. desember 2022 #23 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er en svært alminnelig og ikke noe særlig pen kvinne på ca 50 år, med ekstra kilo (ikke på de rette stedene), flat rompe og pupper, tjukke bein uten fasong (typ lipødem), tjukke armer, ikke trent. Det er ingenting fint ved meg som jeg ønsker å framheve verken av kropp eller ansikt. Jeg har ingen pene trekk noe sted. Jeg klarer ikke å finne en ok kjole å pynte meg med. Kan noen hjelpe meg? Jeg er under 1.60 og plattfot, bare for å gjøre det enda vanskeligere. Anonymkode: 6922f...dfd Sikkert for 30 år siden 🙂 alle endrer seg når de blir eldre
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #24 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg ville gått klassisk til verks, dressbukse med høyt liv og ankellengde med eksklusiv hvit skjorte (gjerne skulderputer) ala powerwoman look fra 80-tallet. Rød leppestift og lite sminke ellers. Og du, jeg er sikker på at du ser helt strålende ut! Anonymkode: 4526a...8f1 Jeg er ganske bredskuldret (trenge mye svømming i ungdommen), så skulderputer får meg til å se ut som en dørvakt 😅 Anonymkode: 6922f...dfd 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #25 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Den rekker rett over knærne, slik at de tynneste delene av benene (leggene) viser. Mine ben er tynnest rett over anklene. Leggene er veldig store. Men jeg likte denne kjolen best av alle i tråden så langt, så jeg har bestilt den for å se Litt usikker på størrelsen, men prøvde L. Takk for tipset! Anonymkode: 6922f...dfd 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #26 Skrevet 16. desember 2022 Maskinfører skrev (8 timer siden): Sikkert for 30 år siden 🙂 alle endrer seg når de blir eldre Egentlig ikke. Var veldig usynlig som ung, og trekkene var i hovedsak de samme. Eneste forskjellen er at jeg var tynn, men rompa og puppene var fortsatt flate, skuldrene brede og beina tjukke og det var like vanskelig å finne klær som gjorde at jeg følte meg vel, spesielt når jeg skulle pynte meg. Det er ganske mye utseendepress for damer. Anonymkode: 6922f...dfd 4
Maskinfører Skrevet 16. desember 2022 #27 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Egentlig ikke. Var veldig usynlig som ung, og trekkene var i hovedsak de samme. Eneste forskjellen er at jeg var tynn, men rompa og puppene var fortsatt flate, skuldrene brede og beina tjukke og det var like vanskelig å finne klær som gjorde at jeg følte meg vel, spesielt når jeg skulle pynte meg. Det er ganske mye utseendepress for damer. Anonymkode: 6922f...dfd Nå var det ikke det å være ekkel det jeg mente prøvde bare og støtte deg opp litt ja det kan nok være mye utseendepress men husk det er bare en fasade noen skryter av nye Tesla,n noen skryter av nye huset også glemmer de at alt er gjeld en renteøkning så er fasaden borte Neida er sikker på at du blir fin i de nye klærne 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #28 Skrevet 16. desember 2022 Finn din kroppsfasong først. Du kan google how to know your body shape. Jeg tipper du har Bell eller pear, altså bjelle eller pære. Når du vet kroppsfasongen din kan du google dresses for pear body shape Anonymkode: 8fa40...1a4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #29 Skrevet 17. desember 2022 Har ei venninne som er lik deg. Hun bruker for det meste kjoler, selvsagt ikke dem som er innsvinget. Hun har flere fra en butikk som selger stor mote. Anonymkode: 53a77...526
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #30 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Finn din kroppsfasong først. Du kan google how to know your body shape. Jeg tipper du har Bell eller pear, altså bjelle eller pære. Når du vet kroppsfasongen din kan du google dresses for pear body shape Anonymkode: 8fa40...1a4 Takk for tips, jeg er faktisk brick, mest sånn langt (egentlig kort) rektangel uten spesielle former 😕 Søsteren min er pære, hun har smale skuldre og bredere/større rompe. Anonymkode: 6922f...dfd
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #31 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ei venninne som er lik deg. Hun bruker for det meste kjoler, selvsagt ikke dem som er innsvinget. Hun har flere fra en butikk som selger stor mote. Anonymkode: 53a77...526 De butikkene starter ofte på str 44, jeg bruker 42 eller 40. Hvorfor bruker hun ikke kjoler med innsving? Jeg vil gjerne fake en tydelig midje, ikke bare gå rundt i en sekk. Anonymkode: 6922f...dfd 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #32 Skrevet 17. desember 2022 Maskinfører skrev (9 timer siden): Neida er sikker på at du blir fin i de nye klærne Takk Anonymkode: 6922f...dfd 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #33 Skrevet 17. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: De butikkene starter ofte på str 44, jeg bruker 42 eller 40. Hvorfor bruker hun ikke kjoler med innsving? Jeg vil gjerne fake en tydelig midje, ikke bare gå rundt i en sekk. Anonymkode: 6922f...dfd Da tror jeg den kjolen du bestilte som jeg anbefalte, vil passe deg. Jeg har små bryster, rett kropp og litt mage. Før, når jeg var tynnere, var jeg som en planke 😂 Jeg har den kjolen i S, den er stretchy og romslig i størrelsen, jeg bruker vanligvis M, eller 38/40 i størrelse. Men kunne nok hatt M også, formen på kjolen som er vid på de rette stedene gjør at den er veldig tilgivende mot kroppen. Jeg har den i to farger, men mye mulig jeg kjøper flere. Anonymkode: abb83...c06
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #34 Skrevet 17. desember 2022 TS husk det finnes veldig fine flate sko, og veldig mange fine bukser som også er stretchy. En litt pyntet topp med glatt stoff og en fin jakke over. Kanskje noe sånt? Men se bort fra skoene. Anonymkode: 73a34...a8e 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #35 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 19.01): https://www.zizzi.no/blomstrete-kjole-i-viskose-med-lurex-struktur-svart-M58769A0199.html Denne er fin på alle. Anonymkode: 123f2...8c9 Jeg ville tvert i mot sagt at den er fin på veldig få. Det er vanskelig å kle slike sekkekjoler. Som en annen sier må det være hvis man har en veldig stor mage man vil skjule, men pene, tynne bein. Anonymkode: cb382...396 5 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #36 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville tvert i mot sagt at den er fin på veldig få. Det er vanskelig å kle slike sekkekjoler. Som en annen sier må det være hvis man har en veldig stor mage man vil skjule, men pene, tynne bein. Anonymkode: cb382...396 Kanskje man ikke MÅ ha tynne "pene" bein for å føle seg fin i en kjole eller? Da er det jo ganske mange damer ( og menn) verden over som ikke kan bruke kjole og shorts. Anonymkode: 73a34...a8e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #37 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 19.01): https://www.zizzi.no/blomstrete-kjole-i-viskose-med-lurex-struktur-svart-M58769A0199.html Denne er fin på alle. Anonymkode: 123f2...8c9 Nei den der gjør enkelte damer veldig bomsete. Jeg ser helt noldus ut i en sånn. Anonymkode: cff34...feb
Gjest AprilRyan Skrevet 17. desember 2022 #38 Skrevet 17. desember 2022 Hva med en omslagskjole? Tror jeg har anbefalt det før til andre, men det er flatterende på de fleste kroppsfasonger og skjuler magen og rumpa. Du kan velge en kjole med litt lengre ermer og litt lengde på kjolen. Jeg synes at klær som selges for kvinner i større størrelser ofte ikke er særlig fine eller flatterende. Det er ikke pent med en kjole som ser ut som en sekk, men mange kjoler laget til kvinner som bruker større størrelse er slik og jeg forstår det ikke. Det er så stygt på. Selv på de som er slanke så ser de ofte bomsete ut og mye større enn de er. Jeg synes det er penere med en kjole som fremhever eller gir en illusjon av midje og som samtidig skjuler de delene av kroppen man ikke er fornøyd med. Velger man trekvart lange ermer så er det stort sett flatterende på alle.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #39 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje man ikke MÅ ha tynne "pene" bein for å føle seg fin i en kjole eller? Da er det jo ganske mange damer ( og menn) verden over som ikke kan bruke kjole og shorts. Anonymkode: 73a34...a8e Snakk om ikke få med seg poenget... Jeg sier ingenting om kjoler generelt, men at denne ene kjolen er vanskelig å kle. For at den skal se bra ut bør man ha pene og tynne ben (altså ikke bare tynne ben). Hvorfor skulle man slutte å bruke kjole og shorts hvis man ikke har tynne "pene" bein, og hvorfor likestiller du pene bein med tynne bein? Anonymkode: cb382...396
Rhodiola Skrevet 17. desember 2022 #40 Skrevet 17. desember 2022 Tråden er ryddet for personangrep. Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå