Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke kjøpt en eneste julepynt siden jeg kjøpte mitt første i etableringsfasen. Jobber i butikk hvor vi selger dette og det er så ekstremt masse varer og ting går virkelig unna. Klager ikke på at de kjøper, de er grunnen til at jeg tjener penger. Men jeg klarer virkelig ikke å forstå det. Å betale så mye for så mye søppel?! Det er så mye unødvendig egentlig, at jeg nesten får vondt. 

Anonymkode: 23381...6d8

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de bruker det og liker det, hvordan mener du da det er søppel?

Anonymkode: 4bca1...42e

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Kanskje du skulle fått deg en annen jobb der du slipper å selge det du hater.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke kjøpt en eneste julepynt siden jeg kjøpte mitt første i etableringsfasen. Jobber i butikk hvor vi selger dette og det er så ekstremt masse varer og ting går virkelig unna. Klager ikke på at de kjøper, de er grunnen til at jeg tjener penger. Men jeg klarer virkelig ikke å forstå det. Å betale så mye for så mye søppel?! Det er så mye unødvendig egentlig, at jeg nesten får vondt. 

Du får bare nesten vondt? Ikke vondt altså. Så bra. Du trenger ikke forstå det, bare akseptere det og være fornøyd, for da mister du ikke jobben med det første i alle fall. 

Anonymkode: 120df...715

• Liker 5
Skrevet

Enig med deg, TS. Det er utrolig mye tøys veldig mange bruker penger på.

(Nei, sier ikke at all julepynt o.l.er tøys.)

Anonymkode: cebe5...15f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt enig med deg...Alle de unødvendige tingene blir produsert med utslipp til luft og vann som ødelegger livet på moder jord...bare meningsløst og idiotiskt etter mitt skjønn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis de bruker det og liker det, hvordan mener du da det er søppel?

Anonymkode: 4bca1...42e

Fordi mye av det blir ødelagt bare det faller ned. 
Fordi det er mer enn nok å få tak i av det gratis.

Fordi det er slike ting kun vi i i-land bryr oss om. Det er ikke nødvendig i det hele tatt.

Fordi det er bruk og kast. 

Fordi folk kjøper det fordi de er hjernevasket. Nå er det jul, så nå gjelder det å svi lommeboka, virker det som. Samma hvordan det ser ut, hva det koster, bare de får kjøpt noe julepynt. 

• Nyttig 4
Skrevet
Automagisk skrev (4 timer siden):

Helt enig med deg...Alle de unødvendige tingene blir produsert med utslipp til luft og vann som ødelegger livet på moder jord...bare meningsløst og idiotiskt etter mitt skjønn.

Og den mengden!!! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig med deg, TS. Det er utrolig mye tøys veldig mange bruker penger på.

(Nei, sier ikke at all julepynt o.l.er tøys.)

Anonymkode: cebe5...15f

Nei mye fint til jul. 
Men det er så mye likt! Alle butikker selger varer som er nesten identiske, hvert år. 

Skrevet

Litt kjipt å jobbe i en butikk som selger søppel, da.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi mye av det blir ødelagt bare det faller ned. 
Fordi det er mer enn nok å få tak i av det gratis.

Fordi det er slike ting kun vi i i-land bryr oss om. Det er ikke nødvendig i det hele tatt.

Fordi det er bruk og kast. 

Fordi folk kjøper det fordi de er hjernevasket. Nå er det jul, så nå gjelder det å svi lommeboka, virker det som. Samma hvordan det ser ut, hva det koster, bare de får kjøpt noe julepynt. 

Du passer virkelig ikke til å jobbe i butikk, med disse holdningene😅

Anonymkode: f3a4e...4b4

• Nyttig 3
Skrevet

På ethvert loppemarked finner man et eget bord bare forbeholdt julepynt, så jeg er fullstendig enig med TS; dette julepynttøyset er bortkastede penger, og respekt for en selger som er ærlig nok til å innrømme det.

Skal man ha julepynt som er noe mer enn plastsøppel, så kjøp i det minste Lego; dette er kvalitet som aldri går av moten:

b6e4bf863311fc199d4be31de51d063e--lego-w

20347178111_9e95b625e7_b.jpg

38891344772_1c2ca8b020_b.jpg

b1c148eee50459af3ee26e79961f2718.jpg

27297919989_29509bb177_z.jpg

39075483871_8dd985827e_b.jpg

Anonymkode: 49a4b...605

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Litt kjipt å jobbe i en butikk som selger søppel, da.

Du passer virkelig ikke til å jobbe i butikk, med disse holdningene😅

Anonymkode: f3a4e...4b4

Jo for jeg liker mye av det som selges. Jeg må jobbe og ha noe å tjene penger på. Jeg trives. Jeg elsker ting. Men det kræsjer med verdiene mine. Jeg blir bare dårlig av å tenke på at alt dette kan bli kastet en gang. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo for jeg liker mye av det som selges. Jeg må jobbe og ha noe å tjene penger på. Jeg trives. Jeg elsker ting. Men det kræsjer med verdiene mine. Jeg blir bare dårlig av å tenke på at alt dette kan bli kastet en gang. 

Blir du dårlig av å tenke på at det er så dårlig kvalitet at det blir fort ødelagt og må erstattes?

Jeg bruker også samme julepynt jeg kjøpte i etableringsfasen, men måtte fylle på med noen flere julekuler til juletreet da en del ble knust av barna de siste årene. 

Anonymkode: 9378b...37e

• Liker 1
Skrevet

Og jeg forstår ikke at folk kan ruse seg og ligge rundt, men her er vi...

Anonymkode: 768ba...3d1

• Liker 4
Skrevet

Kjøper ikke ofte julepynt, men velger kvalitet handler 2 fine julekuler istedet for en pakke med billigkuler på europris, jula, rusta etc. Er jo de som kjøper billig plastre som de kaster hvert år. Kjøpte et veldig dyrt for 10 år siden og det er like fint. Har nissene fra Kay Boyesen og litt diverse annen dyrere pynt. Det blir tatt vare på og kan kanskje gå i arv. 

Anonymkode: 5f8b1...55a

Skrevet

At DU ikke har hatt behov for å fylle på med julepynt, betyr da ikke at andre ikke har det..

Jeg kjøpte LITT julepynt da jeg flyttet for meg selv. Så har jeg fått ny og større bolig, og trengt mer julepynt for å kunne pynte i hele huset. Så har jeg fått barn og kjæledyr, som har ødelagt julepynt, så jeg har måttet kjøpe ny. Så har ungene villet ha julepynt på rommene sine, osv osv. 

Her har ting stort sett kun gått i stykker når ungene har vært i ett-to-årsalderen, altså har det vært lite som har gått i bosset. 

Anonymkode: f3197...21d

• Liker 1
Skrevet

Vi koser oss med å pynte hele huset med det  du kaller ræl.

Mange pynteting som er arvet og masse er kjøpt. Vi bor i en gammel villa og pynter alle romene våre.

Vi har også 4 ekte juletrær. Et med arvet ræl, et med hvitt ræl, et med svensk ræl i hvitt og rødt samt et med fargerikt og nytt ræl.

• Hjerte 2
Skrevet
Honey Dew skrev (1 time siden):

Vi koser oss med å pynte hele huset med det  du kaller ræl.

Mange pynteting som er arvet og masse er kjøpt. Vi bor i en gammel villa og pynter alle romene våre.

Vi har også 4 ekte juletrær. Et med arvet ræl, et med hvitt ræl, et med svensk ræl i hvitt og rødt samt et med fargerikt og nytt ræl.

Fire juletrær er jo bare trist :( Som å forspise seg. 

Anonymkode: 010d6...0fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fire juletrær er jo bare trist :( Som å forspise seg. 

Anonymkode: 010d6...0fa

Du er sikkert morsom på fest.

Anonymkode: 2d14d...bd0

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...