Gå til innhold

Han var utro, dumpet meg, og fortsatte å holde kontakt med henne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter flerårig veldig godt forhold begynte kjæresten min i ny jobb, hvor en jente viste oppmerksomhet for han. Han er en kjekk, men blyg, og ikke vant til å få oppmerksomhet. Jeg vet at han har lite og dårlig erfaring med damer før meg. Han har ikke så mye selvtillit på dating, og ikke flink til å ta initiativ, mye stolthet og frykt for avvisning. Det endte med at han fikk god kontakt med henne bak min rygg, begynte å trekke seg unna meg, før jeg en dag oppdaget at han hadde blitt med henne ut for å drikke øl, og dratt hjem til henne og overnattet der..

Da jeg konfronterte han med at han trakk seg unna (ikke utroskapen), avviste han meg iskaldt og gjorde det slutt. Jeg er helt i sjokk. Han snakket med forakt om forholdet vårt. Forholdet han kun noen uker tidligere var så fornøyd med. Jeg mistenker at han gjorde dette for å lette samvittigheten. Snakke som at forholdet vårt var i grus, for å rettferdiggjøre utroskapen. 

Dette er en enkeltstående hendelse i et ellers veldig godt forhold. Vi har hatt mye sex hele veien, mye lidenskap, og følelsene hadde faktisk blusset opp en del for begge rett før han begynte i ny jobb. Vi snakket mye om neste steg i livet, og han var tydelig på at han så for seg at vi fikk barn i løpet av de neste par årene, han snakket varmt om å fri til meg bare noen måneder før, selv om jeg syntes det var tidlig.

Livet mitt er snudd på hodet. Det verste er at han bor ved siden av dagligvarebutikken min, dermed har jeg etter bruddet gjort alt for å unngå han som pesten, men likevel sett henne hos han et par ganger i etterkant. Det føles helt forjævlig at midt i det som føles som det verste som har skjedd meg, hvor jeg ikke får puste, sove eller spise, så går han glatt videre med noen han såvidt kjenner. I tillegg må jeg "se" det ved uhell av og til. 

Jeg kuttet all kontakt med han, og han har heller ikke forsøkt å kontakte meg. Det har gått fire uker, og jeg forventet at følelsene skulle lette litt, tvert i mot føler jeg like mye angst og frykt som i begynnelsen. Hadde det i minste tatt slutt for de, slik at han var alene og måtte på tinder, eller slet mer, så hadde det kanskje vært lettere for meg å akseptere bruddet og gå videre. Men nå føles det som jeg holder pusten og venter på at de skal bli sammen eller en annen bombe skal droppe, og at noen skal fortelle det til meg. Vi har så mange felles venner etter forholdet, at det er uungåelig. 

Derfor frir jeg her på kvinneguiden i håp om noen historier som kan lette frykten min litt, har noen opplevd noe lignende hvor han innen rimelig tid har angret etterpå? Hvor det skar seg med hun han var utro med? Jeg skal selvfølgelig ikke ta han tilbake, men det hadde vært lettere å gå videre hvis han angret. Da hadde jeg ikke følt at jeg mistet kontrollen så mye som nå.

Takknemlig for de som tar seg tid til å svare ❤️ Hilsen en veldig knust jente

Anonymkode: 8dd55...e4a

• Hjerte 9
Skrevet

Hvorfor får du det bedre om han angrer?

Anonymkode: a0cf0...72d

• Liker 2
Skrevet

Jeg har verken trøst eller opplevd det du har gått gjennom nå. Bare en klem for det vonde du opplever og jeg håper du kommer deg over dette og går videre.

Det er kort tid siden han gikk, det tar lengre tid enn det å komme over et sånt brudd. Ta vare på deg selv og omgi deg med venner og familie nå. 

❤️ 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Historien gjentar seg snart med den nye dama.

Anonymkode: 345eb...cb0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

TS, kom deg videre.

Vil du virkelig ha en slik person tilbake etter det han har gjort mot deg? Handlingene forblir de samme uansett hvilke ord han måtte bruke. Utroskap kan sikkert tilgis, men han her tok det mye lenger og faktisk dumpet deg.

Som mann så kan jeg bare anbefale ta tilbake slike typer, jeg har hatt slike i min vennegjeng og kan bare fraråde deg på det sterkeste å ta tilbake om det skjer.  Du vil bare forbli ett objekt han bruker for sine behov helt til neste dame kommer.

Anonymkode: fe80d...a40

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS, kom deg videre.

Vil du virkelig ha en slik person tilbake etter det han har gjort mot deg? Handlingene forblir de samme uansett hvilke ord han måtte bruke. Utroskap kan sikkert tilgis, men han her tok det mye lenger og faktisk dumpet deg.

Som mann så kan jeg bare anbefale ta tilbake slike typer, jeg har hatt slike i min vennegjeng og kan bare fraråde deg på det sterkeste å ta tilbake om det skjer.  Du vil bare forbli ett objekt han bruker for sine behov helt til neste dame kommer.

Fraråde* skulle det selvfølgelig stå

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS, kom deg videre.

Som du ser så er ikke TS ute etter å få tilbake denne slasken:

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg skal selvfølgelig ikke ta han tilbake, men det hadde vært lettere å gå videre hvis han angret. Da hadde jeg ikke følt at jeg mistet kontrollen så mye som nå.

• Liker 2
Skrevet

Sender deg gode klemmer og all min medfølelse ❤️ Det er smertefullt når den du er glad i tråkker på og latterliggjør det dere hadde sammen! 

Du må bare ta tiden til hjelp for å komme deg videre. Vær snill og raus med deg selv. Gjør ting som er bra for deg selv om du egentlig ikke har lyst - gå en tur, spis sunn mat, vær sosial med folk du er glad i. Litt om litt så vil du bygge deg opp igjen. 

Det er godt mulig at han vil angre en gang, det er godt mulig han få det vondt med hvordan han har oppført seg osv. MEN - det er faktisk irrelevant for deg. Jeg skjønner at det høres helt feil ut nå, men fokuset ditt må være på deg selv og ditt liv. Han er ikke lenger noen du skal bruke energi på. Og etter hvert vil du klare nettopp det - å ikke bruke energi eller tenke på han. 

Jeg heier på deg, dette klarer du! 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dessverre, Ts, her må du nok også lære deg å leve med tanken på at det kan gå bra med dem. Det han har gjort mot deg er helt forkastelig, hele regla. Så det eneste jeg kan si til deg som kan lette noe er: Du skal være glad du er kvitt ham, du fortjener så jævlig mye bedre. Han er en dritt.

Anonymkode: 7427b...f56

• Liker 3
Skrevet

Og det neste: knuste jente uten kontroll, du har kastet deg uti det og blitt sviktet, mens han har kontroll og har vist seg å mangle empati i avgjørende situasjoner. Du er altså hundre ganger sterkere enn ham, og du er også den eneste som kommer med hevet hode ut av dette, og den eneste som lærer noe av denne erfaringen. Det må du ta med deg videre. Det er vondt, det tar tid, men det går over, og du blir et klokere menneske. Det blir ikke han.

Anonymkode: 7427b...f56

• Liker 7
Skrevet

Min samboer gjennom mange mange år var utro mot meg tidligere i år. Han kom rett hjem etter utroskapen, var iskald og slo opp med meg. Jeg ble helt knust. Vi hadde hus sammen som måtte selges, så måtte ha en del kontakt i ettertid av bruddet, og vi møttes flere ganger for å ordne klart for salg. Han begynte da etterhvert å angre seg for bruddet, og ville ha meg tilbake. Dette gjorde veldig godt for meg å høre, selv om jeg overhode ikke ville bli sammen med han igjen. Klarte likevel ikke å avvise han, så dum som jeg var. Så det gikk noen måneder der hvor vi hang en del sammen. Jeg følte jeg ble helt tullete av det, for vi oppførte oss som kjærester selv om vi absolutt ikke var det. Det hele endte meg at han klarte å såre meg atter en gang, og da brøt jeg kontakten tvert, blokkerte han overalt og har ikke sett meg tilbake. Jeg fikk på en måte en slags sorg nummer to, for det å kutte kontakten er også veldig vondt. Men jeg angrer veldig på at jeg ikke gjorde det med en gang. 

Vet ikke om det hjelper deg å høre dette, TS. Men poenget mitt er uansett at det er utrolig bra at du ikke har kontakt med han, og du skal bare være glad han ikke viser noe anger, for det kan være utrolig vanskelig å avvise dette, og det kan potensielt bare sette deg enda lenger tilbake i sorgen. Ønsker deg masse lykke til videre❤️

Anonymkode: 86cd2...bdf

• Hjerte 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter flerårig veldig godt forhold begynte kjæresten min i ny jobb, hvor en jente viste oppmerksomhet for han. Han er en kjekk, men blyg, og ikke vant til å få oppmerksomhet. Jeg vet at han har lite og dårlig erfaring med damer før meg. Han har ikke så mye selvtillit på dating, og ikke flink til å ta initiativ, mye stolthet og frykt for avvisning. Det endte med at han fikk god kontakt med henne bak min rygg, begynte å trekke seg unna meg, før jeg en dag oppdaget at han hadde blitt med henne ut for å drikke øl, og dratt hjem til henne og overnattet der..

Da jeg konfronterte han med at han trakk seg unna (ikke utroskapen), avviste han meg iskaldt og gjorde det slutt. Jeg er helt i sjokk. Han snakket med forakt om forholdet vårt. Forholdet han kun noen uker tidligere var så fornøyd med. Jeg mistenker at han gjorde dette for å lette samvittigheten. Snakke som at forholdet vårt var i grus, for å rettferdiggjøre utroskapen. 

Dette er en enkeltstående hendelse i et ellers veldig godt forhold. Vi har hatt mye sex hele veien, mye lidenskap, og følelsene hadde faktisk blusset opp en del for begge rett før han begynte i ny jobb. Vi snakket mye om neste steg i livet, og han var tydelig på at han så for seg at vi fikk barn i løpet av de neste par årene, han snakket varmt om å fri til meg bare noen måneder før, selv om jeg syntes det var tidlig.

Livet mitt er snudd på hodet. Det verste er at han bor ved siden av dagligvarebutikken min, dermed har jeg etter bruddet gjort alt for å unngå han som pesten, men likevel sett henne hos han et par ganger i etterkant. Det føles helt forjævlig at midt i det som føles som det verste som har skjedd meg, hvor jeg ikke får puste, sove eller spise, så går han glatt videre med noen han såvidt kjenner. I tillegg må jeg "se" det ved uhell av og til. 

Jeg kuttet all kontakt med han, og han har heller ikke forsøkt å kontakte meg. Det har gått fire uker, og jeg forventet at følelsene skulle lette litt, tvert i mot føler jeg like mye angst og frykt som i begynnelsen. Hadde det i minste tatt slutt for de, slik at han var alene og måtte på tinder, eller slet mer, så hadde det kanskje vært lettere for meg å akseptere bruddet og gå videre. Men nå føles det som jeg holder pusten og venter på at de skal bli sammen eller en annen bombe skal droppe, og at noen skal fortelle det til meg. Vi har så mange felles venner etter forholdet, at det er uungåelig. 

Derfor frir jeg her på kvinneguiden i håp om noen historier som kan lette frykten min litt, har noen opplevd noe lignende hvor han innen rimelig tid har angret etterpå? Hvor det skar seg med hun han var utro med? Jeg skal selvfølgelig ikke ta han tilbake, men det hadde vært lettere å gå videre hvis han angret. Da hadde jeg ikke følt at jeg mistet kontrollen så mye som nå.

Du må tenke på at dette var meant to be. Det  går bra etterhvert. Tenk- du er fri til å ha deilig sex med anyone. Weeeeeeeee

Anonymkode: 8ecac...abf

Skrevet

Få tak i en deilig mann med stort utstyr og prøv å glem ham hehehe

Anonymkode: 8ecac...abf

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min samboer gjennom mange mange år var utro mot meg tidligere i år. Han kom rett hjem etter utroskapen, var iskald og slo opp med meg. Jeg ble helt knust. Vi hadde hus sammen som måtte selges, så måtte ha en del kontakt i ettertid av bruddet, og vi møttes flere ganger for å ordne klart for salg. Han begynte da etterhvert å angre seg for bruddet, og ville ha meg tilbake. Dette gjorde veldig godt for meg å høre, selv om jeg overhode ikke ville bli sammen med han igjen. Klarte likevel ikke å avvise han, så dum som jeg var. Så det gikk noen måneder der hvor vi hang en del sammen. Jeg følte jeg ble helt tullete av det, for vi oppførte oss som kjærester selv om vi absolutt ikke var det. Det hele endte meg at han klarte å såre meg atter en gang, og da brøt jeg kontakten tvert, blokkerte han overalt og har ikke sett meg tilbake. Jeg fikk på en måte en slags sorg nummer to, for det å kutte kontakten er også veldig vondt. Men jeg angrer veldig på at jeg ikke gjorde det med en gang. 

Vet ikke om det hjelper deg å høre dette, TS. Men poenget mitt er uansett at det er utrolig bra at du ikke har kontakt med han, og du skal bare være glad han ikke viser noe anger, for det kan være utrolig vanskelig å avvise dette, og det kan potensielt bare sette deg enda lenger tilbake i sorgen. Ønsker deg masse lykke til videre❤️

Anonymkode: 86cd2...bdf

Skjønner at det føles slik i etterpåklokskapen, og hvem vet hvor mye viljestyrke jeg hadde hatt hvis han kom tilbake. Men tror jeg håper han kommer tilbake, fordi jeg ikke konfronterte han med utroskapen, og føler nå at skipet har seilet for å ta det opp. Fordi jeg kuttet kontakten, jeg ville ikke at han skulle kose seg og få bekreftelse av hvor lei meg jeg var, hvor vondt jeg har det, hvor mye jeg savner han osv. 

Så jeg håper kanskje mest at han skal angre og komme tilbake, slik at jeg kan si "Dette har du helt skyld i selv, fordi du gjorde x og x bak ryggen min, jeg vil ikke ha en mann som er utro" slik at han føler seg tatt, og faktisk har dårlig samvittighet. Nå har han følelsen av å ha sluppet unna med det han gjorde. 

• Hjerte 5
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du håper at han angrer og ting snur! Eller jo jeg skjønner det, det er blind kjærlighet og avhengighet som snakker for jeg har vært der selv! Dette med at man akutt plutselig angrer på å ha slått opp, føler seg ensom, oxytocin abstinensene i hjernen lurer deg til å tro at du trenger han og får det dårlig uten han, så overser man plutselig det stygge han har gjort både med utroskapet og hvor stygt han snakket om forholdet deres! Men du må stå på ditt, på bruddet og kjefte på de følelsene "Hold kjeft, dere er ikke rasjonelle akuratt nå og får ikke overtalt meg til å ta han tilbake!" 

Følelsene dine er ikke rasjonelle. Det er angst for omstillingen som bunner i dårlig selvfølelse og usikkerhet og det er hjernen som craver oxytocin som er kjærlighetshormonet. Du må holde deg unna i minst tre måneder så begynner hormonene å stabilisere seg igjen og du kan tenke mer rasjonelt. 

Han har vært utro! 

Han snakket respektløst og stygt om forholdet deres! 

Samme om han angrer så ta han aldri tilbake! Du vil ikke kunne føle det samme for han lenger. Du vil hele tiden ha et indre hat mot han og aldri kunne stole på han. Det vil bare være et seigpiningsprosjekt å gi han en ny sjanse om han skulle angre og love bot og bedring, for det blir ikke bedre. Forholdet er ødelagt. 

Anonymkode: e0602...3ff

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du håper at han angrer og ting snur! Eller jo jeg skjønner det, det er blind kjærlighet og avhengighet som snakker for jeg har vært der selv! Dette med at man akutt plutselig angrer på å ha slått opp, føler seg ensom, oxytocin abstinensene i hjernen lurer deg til å tro at du trenger han og får det dårlig uten han, så overser man plutselig det stygge han har gjort både med utroskapet og hvor stygt han snakket om forholdet deres! Men du må stå på ditt, på bruddet og kjefte på de følelsene "Hold kjeft, dere er ikke rasjonelle akuratt nå og får ikke overtalt meg til å ta han tilbake!" 

Følelsene dine er ikke rasjonelle. Det er angst for omstillingen som bunner i dårlig selvfølelse og usikkerhet og det er hjernen som craver oxytocin som er kjærlighetshormonet. Du må holde deg unna i minst tre måneder så begynner hormonene å stabilisere seg igjen og du kan tenke mer rasjonelt. 

Han har vært utro! 

Han snakket respektløst og stygt om forholdet deres! 

Samme om han angrer så ta han aldri tilbake! Du vil ikke kunne føle det samme for han lenger. Du vil hele tiden ha et indre hat mot han og aldri kunne stole på han. Det vil bare være et seigpiningsprosjekt å gi han en ny sjanse om han skulle angre og love bot og bedring, for det blir ikke bedre. Forholdet er ødelagt. 

Som jeg skrev så har jeg ingen planer om å ta han tilbake, men jeg vil at han skal angre og komme krypende så jeg kan fortelle han at han har forspilt den sjansen, og at det er hans skyld, og at han faktisk bryr seg om det jeg sier (fordi han vil ha noe). Sånn at han sitter igjen og skjønner at han ødela all fremtid med meg fordi han var utro! Ikke for å ta han tilbake. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som jeg skrev så har jeg ingen planer om å ta han tilbake, men jeg vil at han skal angre og komme krypende så jeg kan fortelle han at han har forspilt den sjansen, og at det er hans skyld, og at han faktisk bryr seg om det jeg sier (fordi han vil ha noe). Sånn at han sitter igjen og skjønner at han ødela all fremtid med meg fordi han var utro! Ikke for å ta han tilbake. 

Ok, jeg misset at du skrev det. Uansett så er det stor sannsynlighet for at han angrer, men ikke at han nødvendigvis viser det. Jeg vet om en som ble sammen med elskerinnen, men etter et først et år og etter han hadde flyttet inn med elskerinnen tryglet han om å få eksen tilbake. Så ikke gå å vent på det! Den beste hevnen du kan gjøre nå er å slette han fra livet ditt og gå videre uten å unne han en eneste tanke til og skulle du møte på han eller høre fra han så ignorer han som en fremmed. Da vil han føle seg liten og ubetydelig, som han fikk deg til å føle deg. 

Du kommer deg gjennom men jeg vet det er vondt og bittert :( Bare ikke la tanker om hevn overta, vær glad nok i deg selv til å gi deg selv gode dager og positive tanker, ikke negative som å tenke på han gir ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette må føles helt jævlig. Det er trist å måtte gå igjennom slike ting, men jeg lover at det vil bli bedre med tiden. Smerten vil vare en periode, og deretter kommer du til å reise deg opp enda sterkere! 
Jeg håper du har gode venner og familie rundt deg til støtte i denne tiden, fordi det er det som er viktig nå. Tenker du trenger å føle på disse følelsene og deretter bør du bestemme deg for å leve livet du fortjener igjen. Det er mange nye, bra opplevelser, mennesker og følelser som venter deg. 
stor klem

Anonymkode: d28f7...728

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Bare vent og se. 4 uker er ingenting. Han kommer nok krypende tilbake, men ikke så tidlig.

Anonymkode: 7b88c...e39

• Liker 2
Skrevet

Kommer krypende, når du er over hanå

Anonymkode: 4dadc...e04

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...