AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Del Skrevet 15. desember 2022 Har jeg forstått det riktig med at hcg nivået dobber seg hver dag? Betyr det isåfall at siden jeg fikk gravid 1-2 på cb digital test på tirsdag så vil det vise gravid 2-3 allerede på fredag? Man må ha 25 hcg for at den skal slå ut, og jeg har hørt at nivået må være over 150 hcg for at den skal vise 2-3 uker. Jeg har hatt 2 spontanaborter så ønsker virkelig at dette skal gå🤞🤞🤞🤞 Anonymkode: 0534b...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møysa Skrevet 15. desember 2022 #2 Del Skrevet 15. desember 2022 «S-hCG Ved normal graviditet skal hCG-verdiene dobles hvert 2. døgn inntil hCG-nivået er ca 1200 U/L» fra fürst.no Også kan det variere utifra graviditet. Hypotetisk kan vi tenke: tirsdag: 25 i hcg torsdag: 50 i hcg lørdag: 100 i hcg mandag: 200 i hcg Da ville jeg kanskje ventet til mandag med å ta en test. hvis du tar på søndag og den ikke slår ut på 2-3uker så kan du kanskje bekymre deg unødvendig. I tilfelle denne graviditeten nesten dobler seg, som også kan være greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #3 Del Skrevet 15. desember 2022 Møysa skrev (1 time siden): «S-hCG Ved normal graviditet skal hCG-verdiene dobles hvert 2. døgn inntil hCG-nivået er ca 1200 U/L» fra fürst.no Også kan det variere utifra graviditet. Hypotetisk kan vi tenke: tirsdag: 25 i hcg torsdag: 50 i hcg lørdag: 100 i hcg mandag: 200 i hcg Da ville jeg kanskje ventet til mandag med å ta en test. hvis du tar på søndag og den ikke slår ut på 2-3uker så kan du kanskje bekymre deg unødvendig. I tilfelle denne graviditeten nesten dobler seg, som også kan være greit. Tusen takk for svar🤗. Da venter jeg til mandag, og krysser alt jeg har frem til det🤞 Anonymkode: 0534b...76c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møysa Skrevet 16. desember 2022 #4 Del Skrevet 16. desember 2022 (endret) Bare hyggelig! Oppdater gjerne her hvis du vil🥰 Jeg tenkte å gjøre det samme hvis jeg blir gravid igjen, å dobbeltsjekke med clearblue ukesindikator😃 Mulig det kan være for tidlig på mandag, men da får du testet før meg😃 Endret 16. desember 2022 av Møysa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møysa Skrevet 29. desember 2022 #5 Del Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 20.46): Tusen takk for svar🤗. Da venter jeg til mandag, og krysser alt jeg har frem til det🤞 Anonymkode: 0534b...76c Hvordan gikk det? i morgen skal jeg prøve det samme😅 hvis jeg følger dobling av hcg hver tredje dag så skal jeg være akkurat på grensen i morgen😅 Ons 25 Lør 50 Tirs 100 Fre 200 Jeg fikk gravid 1-2 på onsdag 24.12 og i morgen er det fredag 30.12. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møysa Skrevet 30. desember 2022 #6 Del Skrevet 30. desember 2022 Min viste 2-3 uker i dag😃 Selvom jeg gjorde det for morroskyld, så kunne det hende at testen viste 1-2 uker, det hadde jo ikke vært så gøy, så jeg skjønner godt hvis noen. Bår jeg fikk «gravid 1-2 uker» så fikk jeg også en «ikke gravid» etterpå. Jeg trodde at det var noe feil med den første, så derfor jeg tok en til, men så ble det jo omvendt🙈 Men jeg synes at det er så morsomt å ta tester at jeg tenkte å ta en til for å se om jeg får 3+🙈 Men da må man ha ganske mye hcg😅 så hvis jeg har fre (30.12) 153 man 306 tors 612 (5+1 uker og 3 uker siden el) søn (8. 1) 1224 ons 2448 (6 uker og 4 uker siden el) lør 4896 Så da er det nok lurest til å vente til lørdag 14.1, men det frister å ta testen på onsdag når det er 4 uker siden el 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #7 Del Skrevet 31. desember 2022 Møysa skrev (17 timer siden): Min viste 2-3 uker i dag😃 Selvom jeg gjorde det for morroskyld, så kunne det hende at testen viste 1-2 uker, det hadde jo ikke vært så gøy, så jeg skjønner godt hvis noen. Bår jeg fikk «gravid 1-2 uker» så fikk jeg også en «ikke gravid» etterpå. Jeg trodde at det var noe feil med den første, så derfor jeg tok en til, men så ble det jo omvendt🙈 Men jeg synes at det er så morsomt å ta tester at jeg tenkte å ta en til for å se om jeg får 3+🙈 Men da må man ha ganske mye hcg😅 så hvis jeg har fre (30.12) 153 man 306 tors 612 (5+1 uker og 3 uker siden el) søn (8. 1) 1224 ons 2448 (6 uker og 4 uker siden el) lør 4896 Så da er det nok lurest til å vente til lørdag 14.1, men det frister å ta testen på onsdag når det er 4 uker siden el 😅 Gjorde det samme. Dpo 10: 1-2 Dpo 15/ 4+0 : 2-3 Dpo 21/ 4+6: 3+ Men sjekka da ikke imellom disse dagene Anonymkode: 7cf5e...c4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #8 Del Skrevet 31. desember 2022 Nei. Hcg skal doble seg ca annen hver dag. Du kan ikke bruke graviditetstester som hcg måling. Urin har ulik konsentrasjon osv. De egner seg kun som bekreftelse på graviditet. Ta livet med ro. Du er gravid. Ikke bekymre deg for hcg-økning, spontanabort osv. så lenge du ikke har noen symptomer på det. Anonymkode: 0d7ee...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå