Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når venninnen min sender melding å spør: vil du være med på kafé i kveld? Ingen andre som kan bli med.. 

Så da er jeg siste valget liksom.. ingen kunne bli med, så da kunne hun spør meg. 
Jeg svarte; passer veldig dårlig i kveld, da heg får besøk av 2 venninner.. 

Anonymkode: a5695...ac9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du sier du har planer, lyver du da? Eller? 

Kan forstå det ikke er det hyggeligste å ikke være den første eller andre som blir spurt, men du blir ihvertfall spurt. Vil du heller at folk skal bare droppe deg helt?

• Nyttig 2
Skrevet
svartkatt skrev (14 minutter siden):

Kan forstå det ikke er det hyggeligste å ikke være den første eller andre som blir spurt, men du blir ihvertfall spurt. Vil du heller at folk skal bare droppe deg helt?

Har hatt en lang dag på jobb, hjem til barn og matlaging. Får besøk av 2 venninner i kveld. Men kunne godt spurt venninnene mine om de hadde lyst å bli med på kafé sammen med hun andre, at vi gikk alle 4. 

Men kjenner jeg er litt lei av at denne venninnen veldig ofte spør meg om ting, og skriver samtidig at ingen andre hadde anledning. 
En trenger liksom ikke skrive det. Da er det bedre å bare spør. - trenger ikke si «du» er siste på lista.. 

Jeg har mange venner, og flere gode kollegaer jeg henger med. 
mann, søsken og familie. Så jeg er ikke «venneløs» men orker ikke være den reserve vennen alltid for henne 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt en lang dag på jobb, hjem til barn og matlaging. Får besøk av 2 venninner i kveld. Men kunne godt spurt venninnene mine om de hadde lyst å bli med på kafé sammen med hun andre, at vi gikk alle 4. 

Men kjenner jeg er litt lei av at denne venninnen veldig ofte spør meg om ting, og skriver samtidig at ingen andre hadde anledning. 
En trenger liksom ikke skrive det. Da er det bedre å bare spør. - trenger ikke si «du» er siste på lista.. 

Jeg har mange venner, og flere gode kollegaer jeg henger med. 
mann, søsken og familie. Så jeg er ikke «venneløs» men orker ikke være den reserve vennen alltid for henne 

Okei, hadde bare droppa hu der da 😆

Skrevet

haha... Det der hadde jeg spurt henne om. "Unnskyld meg, men sender du meg faktisk melding om at ingen andre vil ut på cafe, og dermed spør du meg?? Eller misforstår jeg her?"  Antageligvis mens jeg lo, for det går jo ikke an. hun virker jo i alle fall underholdende nok.. 

Spør henne! Smil og le vantro mens du spør. 

Anonymkode: 0aedd...5f0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

haha... Det der hadde jeg spurt henne om. "Unnskyld meg, men sender du meg faktisk melding om at ingen andre vil ut på cafe, og dermed spør du meg?? Eller misforstår jeg her?"  Antageligvis mens jeg lo, for det går jo ikke an. hun virker jo i alle fall underholdende nok.. 

Spør henne! Smil og le vantro mens du spør. 

Anonymkode: 0aedd...5f0

Så kjip er jeg ikke.. men ja, hun er litt kort. Super snill, og god. Bare snill. 
Men kort. 
Om jeg spør den fjerde venninnen om å gå på en kino spør jeg henne som at hun er den første jeg spør. Sier liksom ikke at: nå har jeg spurt alle, og ingen kan.. så vil du bli med? 
ingen synes det er gøy å være den soste man spør på lista 😅 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så kjip er jeg ikke.. men ja, hun er litt kort. Super snill, og god. Bare snill. 
Men kort. 
Om jeg spør den fjerde venninnen om å gå på en kino spør jeg henne som at hun er den første jeg spør. Sier liksom ikke at: nå har jeg spurt alle, og ingen kan.. så vil du bli med? 
ingen synes det er gøy å være den soste man spør på lista 😅 

Jeg er så enig med deg ts. det er utrolig sosialt klumpete. men jeg hadde likevel spurt om det. Kan jo være at hun ikke mener det på den måten du (og jeg) tror. :)

Anonymkode: 75826...c36

Skrevet

Ser på det som noen alternativer

1.Hun mangler sosiale antenner 
2. Det er sårt for henne at ingen andre kan
3. Hun legger det frem slik så hun ikke skal virke venneløs, kanskje du er den første hun spør
4. Hun går lett inn i offerrollen
5. Hun er rett og slett frekk

Som regel når folk spør sånn er det nok en av de øverste alternativene, eventuelt en kombinasjon. Vil også minne alle her inne på at det ikke bestandig alt er som det virker som. Noen ganger kan det også lønne seg å spørre direkte, men skånsomt  ut om hvorfor, da gir man personen en mulighet til å åpne seg hvis det skulle være noe.

Anonymkode: d86f3...174

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det kan faktisk hende hun er usikker på seg selv og relasjonen med deg, at hun avverger invitasjonen med "ingen andre kan" for å ubevisst beskytte seg selv. Mange med sosial angst og/eller som har fått høre at de "er for mye" eller for intense i sosiale situasjoner kan overkompensere i den andre retningen for å beskytte seg mot en innbilt avvisning hos andre... Og da kan din "avvisning" også videre forsterke denne atferden. Du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet for å føle deg nedprioritert, men jeg ville bare påpeke dette, da mange sosiale kløner og de med sosial angst kan misoppfattes som kalde, avvisende, frekke osv. Og det er så synd!! 

Spør henne! Si noe sånt som "Jeg vet ikke om du mener det sånn, men jeg blir litt såret når du formulerer det sånn... Jeg føler meg som et sistevalg". Kanskje det oppklares der og da, og kanskje dere til og med kommer sterkere ut av dette sammen :)

Endret av Apage
La til at jeg synes TS skal spørre venninnen
  • Liker 1
Skrevet

Høres ut som du sitter på reservebenken i det vennskapet. Du er god å ha når ingen andre kan. Sånne venner dropper man, eller har de på sin egen reservebenk…

Anonymkode: bb41c...dd7

Skrevet

Jeg hadde en kompis som gjorde det kanskje et par ganger, spurte meg fordi ingen andre kunne.

Jeg sa tydelig at jeg blei fornærma og at jeg burde blir spurt først av alle, det var det minste jeg forventa av han.

Jeg sa det på en fleipete, men bebreidende måte.

Så hørte jeg ihvertfall ikke mere om at andre ikke kunne😊

Anonymkode: 05573...c73

• Liker 1
Skrevet
svartkatt skrev (På 15.12.2022 den 16.29):

Enig. Hvorfor ikke bare dra og hygge seg.

Anonymkode: eda9c...fd4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 16.26):

Når venninnen min sender melding å spør: vil du være med på kafé i kveld? Ingen andre som kan bli med.. 

Så da er jeg siste valget liksom.. ingen kunne bli med, så da kunne hun spør meg. 
Jeg svarte; passer veldig dårlig i kveld, da heg får besøk av 2 venninner.. 

Så utrolig stygt sagt av henne. Hun virker jo ikke oppegående. 

Anonymkode: f2178...ea8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...