Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei❤️ Hva er jul for deg? Hvilke ting gir deg skikkelig julestemning? Alt fra mat, tv programmer og antrekk, er det noe spesiell pynt du liker? Er det noe spesielt du har hatt med deg fra barndommen av? 

For meg er det tre nøtter til askepott, hjemmelaget marsipan, brødmåltid av det mer gjennomtenkte slaget på lille julaften og Christmas in vienna med Sissel kyrkjebø (den spillelisten der). Spiser også pinnekjøtt til jul og crème brule etterpå 😊 

Anonymkode: f0bf2...5e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før jul så er det julemusikk og å se julepynten i og utenfor husene til andre. Pynte eget hus. Enkelte julesanger gir mer stemning enn andre.

Selve julaften er det Snekker Andersen og Tre Nøtter til Askepott. Da er det jul. ❤️ 

Skrevet

Snø! Gjerne i kombinasjon med lyslenker på busker og trær. Det er helt nydelig. :juletre:

Anonymkode: 600b1...693

Skrevet

Julemat, julemusikk og julepynt ☺️

Skrevet

Sølvguttene gir den ultimate julestemningen . 

Anonymkode: 9e778...7c1

Skrevet

Julestemningen kommer som følge av en pakke av mange ting. Lys på hus og trær, sette fram pynt inne, julemusikk, se juletrær gjennom vinduer, planlegge/kjøpe/pakke inn julegaver, åpne kalender, bake julekaker, se kalender/julefilmer osv. Jeg har gjort alt dette (unntatt å bake), men likevel er det liksom ingen skikkelig julestemning inni meg. Vi har masse snø også, som jeg er ute i hver dag på jobb i barnehage. I fjor holdt jeg på å sprekke av julestemning. Men i år ser, hører og gjør jeg alt dette uten at det gir «avkastning» i form av den goode følelsen.

Jeg har litt julestemning, nok til at det gir mening med julegater, kalender osv, men det bikker liksom aldri helt over til det nivået jeg ønsker.

Anonymkode: 08002...3b7

Skrevet

At barna pyntet juletre og pynter pepperkakehus. Når det snør ute,brenner i peisen og det er pyntet til jul. Lukten av julemat og kongerøkelse. Julegavehandel og det å pakke inn gavene i fint julepapir, og fint pyntet julegater i sentrum. På selveste julaften får jeg julestemning når Tre nøtter til askepott og Reisen til julestjernen går på tv, og av å pynte oss og gå i juleselskap. 

Anonymkode: 53fcc...f87

Skrevet

Aller mest - lukten av ribbe!  Men også av julepyntet hus. 

Jeg har mange arbeidsomme natt-til-julaften-minner.  Alt som skulle gjøres for at barna skulle stå opp til et vakkert julehus på julaften.  Selv skulle jeg på jobb kl 8, og ikke ferdig før kl 12.  Mannen min det samme.  

Anonymkode: ebf55...8eb

Gjest AprilRyan
Skrevet

Julelys og julepyntede hjem. Liker å se på alle husene og hvordan de har pyntet. Blir skikkelig glad av å se lysene, nisser, julestjerner i vinduene og juletrær gjennom vinduene :nisse: Fine pyntede butikkvinduer, julegater og koselig stemning mens man går i gatene i byen.

Jeg har egentlig mest julestemning i adventstiden, men det er noe helt spesielt med juletre :juletre: Kan sitte og se på det og tenke at det er så fint. Elsker også litt glorete og/eller nostalgisk julepynt.

Koselige julefilmer. Jeg har ingen spesielle jeg må se, men har egentlig aldri vært sånn at jeg må se de samme filmene hvert eneste år.

Ellers er det når vi alle sitter rundt bordet på juleaften og alle har pyntet seg, det er fin duk på bordet, lys, pent dekket på og den gode lukta av julemiddagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...