Gå til innhold

Lykkelig med tre sønner, men andre synes synd på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mamma til tre fantastiske friske fine gutter under 5 år. Jeg tenkte da jeg var gravid med siste at det hadde vært gøy med en jente, men tok det veldig bra når siste også var en gutt. Jeg opplever til stadighet at andre synes synd på meg som aldri fikk en jente. Noen venninner er til og med såpass frekke at de sier at de virkelig ikke håper å kun få gutter og synes synd på meg. Jeg kjenner på at jeg bare vil kutte alle disse menneskene it fra livet mitt og går i skikkelig forsvarsmodus. Blir fornærmet, irritert og you name it. 

Overdriver jeg? Hva tenker dere?

Anonymkode: 5dddd...5d7

• Liker 7
  • Hjerte 20
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller det noen rolle..?

Anonymkode: 2db22...8a1

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Folk er så utrolig frekke. Jeg fikk også slike kommentarer etter jeg fikk gutt nr to. En ga meg til og med en klem, hadde tårer i øynene og sa «Stakkars deg. Da fikk du ikke jenta di!!» 

Jeg ble helt satt ut! 

Anonymkode: 09087...964

• Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Er selv mamma til tre gutter. Heldigvis har de fleste jeg kjenner vett til ikke å si noe nå (yngste er seks år), men sannelig var det mange idiotiske kommentarer da jeg var gravid med gutt #3, og også noe etter at han ble født. 
Jeg tenker at de som sier sånne ting: 1) Har veldig lite interessant som skjer i livene sine og/eller 2) Er mindre intelligente, rett og slett. Ignorer. Eller hvis du gidder: Konfronter dem med det. 

Anonymkode: 86b62...8b5

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge ungene er friske spiller kjønn liten rolle synes jeg. Vær stolt mamma du. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, når dere har stemt for et samfunn som helt klart er bedre å leve i for jenter og kvinner, enn gutter. Så blir det slik som dette. Rart at folk ikke tar affære og får rasshølene ut av styre og stell.

Skrevet

Veldig rart det der. Jeg forstår ikke hvorfor folk ønsker seg jenter så iherdig.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har tre gutter på 18, 15 og 13 år. Det er supert💕 Har ei venninne med 2 jenter, også tenåringer, og der er det bare drama😌

Anonymkode: 81ad4...4e3

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er også  (STOLT) mamma til 3 gutter. Har faktisk alltid ønsket meg sønner også, og var superhappy hver gang det kom en gutt. Og selv om det er 3 av samme kjønn, så er det 3 helt ulike personligheter. Men samtidig har de mye til felles og har alltid vært en stor støtte og bestevenn i mange situasjoner. De har så mye glede av hverandre! Nå er de tenåringer og jeg ser et samhold som er så fint ❤️

Jeg tror at de som tenker 3 gutter er kjipt osv - de har enten ikke opplevd gleden av å ha en sønn, eller/og de forbinder alle gutter som ADHD apekatter uten sjarm og kjærlighet for mamman sin.. Jeg har bare opplevd tvert om. De har alle 3 alltid vist like nær tilknytning til både meg og pappa'n. Og det har alltid vært sånn, og er nå. Vi kan snakke om det aller meste. De er ikke redd for å snakke om eller viise føleleser, og de er veldig flinke med klemmer. Jeg har en mye tettere kontakt med mine 3 gutter enn flere av mine venniner som har døtre. De opplever mye mer konflikter, ekstreme humørasvingninger og mange av døtrene sliter endel med psyk helse (spiseforstyrrelser, selvskading etc) Dette skjer selvsagt også gutter, men heldigvis ikke noe vi har opplevd.

Mange tenker veldig feil og gammeldags om at jenter blir bestevenn med mor, mens gutta forsvinner ut av livet ditt. Men dagens generasjoner, som har latt seg påvirke MYE av utlendinger/innflyttere om respekt, nærhet og stolthet av sin mor - det er veldig tydelig her vi bor på østlandet. Dagens gutter holder like tett kontakt med foreldre som døtre. De viser like mye omsorg og hjelper til. De prioriterer innimellom nettop å besøke/være hjemme hos foreldre osv.

Så når jeg sammenligner med mine 7 venninner som har døtre i samme alder som mine gutter, de er ikke i nærheten av samme forhold med sine døtre. En venninne har det bikka feil for og er seriøst bestevenn med sin datter. De har et usunt forhold hvor datteren fyller rollen som morsbestevenn, og hvor mor øser ut psykiske issuer, alle sine av og påforhold osv - og hvor datter på 19 begynner å bli helt lik sin mor i samme handlingsmønster og med samme issuer.. Å få datter for å få en bestevenn er HELT feil - det skal være en viss forskjell mellom det å ha en bestevenn og det å ha en god og nær relasjon med sitt barn - og DER fyller guttene like mye den rollen som jenter. Her handler det om oppvekst og miljø og hvordan man former barna sine allerede fra starten..

Så om noen er så patetiske i tankegangen at de synes SYND på guttemammaer - de aner ikke hva de prater om, og heller ikke hva de går glipp av!

Hilsen stolt og lykkelig guttemamma ❤️

Anonymkode: 744e9...49b

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Skrevet
Macro skrev (22 minutter siden):

Veldig rart det der. Jeg forstår ikke hvorfor folk ønsker seg jenter så iherdig.

Dere som har en av hvet kjønn, er det virkelig bedre, morsommere, mer givende, spennende, finere med jente?😀

Anonymkode: 1bc77...3fd

• Liker 1
Skrevet

Tenk å få velskapte barn, å så ikke være fornøyd med kjønnet. Du må spør dine veninner om ungene betyr noe for dem, eller om de bare er status. Er sjokkert over hvor mye dumt voksne folk klarer å si.

Anonymkode: 82eb3...e6a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere som har en av hvet kjønn, er det virkelig bedre, morsommere, mer givende, spennende, finere med jente?😀

Mer drama med jenter.

Anonymkode: 82eb3...e6a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg er mamma til tre fantastiske friske fine gutter under 5 år. Jeg tenkte da jeg var gravid med siste at det hadde vært gøy med en jente, men tok det veldig bra når siste også var en gutt. Jeg opplever til stadighet at andre synes synd på meg som aldri fikk en jente. Noen venninner er til og med såpass frekke at de sier at de virkelig ikke håper å kun få gutter og synes synd på meg. Jeg kjenner på at jeg bare vil kutte alle disse menneskene it fra livet mitt og går i skikkelig forsvarsmodus. Blir fornærmet, irritert og you name it. 

Overdriver jeg? Hva tenker dere?

Anonymkode: 5dddd...5d7

Heldiggris! Det er den aller beste kombo du kan få 3 sønner! Om folk skjønte hvor slitsomt det er å ha jenter hadde de vært missunlig på deg! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er et helvete med jenter! Jeg har heldigvis flest sønner men nok døtre til å vite 🙈😂 med jenter må man vente til de er over 25 før man selv får en glede av det 😂😂 har barnebarn som er jenter å ohhh the drama! Gutter er en ren velsignelse! 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg fikk massevis av sånne kommentarer da vi bare hadde gutter. Det er dessverre bare sånn det er og jeg tenker at det beste er å ignorere det og huske på at det er de som sier slikt som er teite.

Og så synes jeg igjen at man godt kan la være å snakke ned jenter. Det er så typisk i slike tråder at man skal forsvare det ene kjønnet ved å snakke negativt om det andre. Det er akkurat like teit som å synes synd på foreldre med bare gutter. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kaneel skrev (Akkurat nå):

Det er et helvete med jenter! Jeg har heldigvis flest sønner men nok døtre til å vite 🙈😂 med jenter må man vente til de er over 25 før man selv får en glede av det 😂😂 har barnebarn som er jenter å ohhh the drama! Gutter er en ren velsignelse! 

Btw før i tiden hadde alle rene jente mødre blitt ansatt som mislykket, sønner var det som telte! 

• Liker 4
Skrevet

Folk snakker utifra sitt eget ståsted. De prøver også å fremheve det de har som super viktig og bedre enn det andre har. Så om du har 3 barn er det stakkars deg, om du har et kjønn så er det stakkars deg spm har det og omvendt. 

Anonymkode: d4e78...3eb

Skrevet

Jeg tenker at det må være noe i veien med de venninnene dine... De mangler totalt filter og normale sperrer.

Anonymkode: 3ff4d...def

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker at de som må spørre om slike ting på kvinneguiden er innerst inne ikke så lykkelige 

Anonymkode: 5085a...31f

• Liker 5
Skrevet
Arkana skrev (11 minutter siden):

Jeg fikk massevis av sånne kommentarer da vi bare hadde gutter. Det er dessverre bare sånn det er og jeg tenker at det beste er å ignorere det og huske på at det er de som sier slikt som er teite.

Og så synes jeg igjen at man godt kan la være å snakke ned jenter. Det er så typisk i slike tråder at man skal forsvare det ene kjønnet ved å snakke negativt om det andre. Det er akkurat like teit som å synes synd på foreldre med bare gutter. 

Jeg er oppriktig nysgjerrig på forskjellen og hva mødre som har en av hver føler er lettest etc. Håper folk får svare på det uten å snakke ned selvfølgelig, bare påpeke forskjellen. Må være lov å påpeke forskjellen.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...