AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Del Skrevet 15. desember 2022 Har dere noen? 😊 Huden min er sensitiv og blanding av tørr og fet. Anonymkode: 63b00...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 16. desember 2022 #2 Del Skrevet 16. desember 2022 Har selv god erfaring med produktene fra Pure & Care og Ivy Aia. Om huden din er en kombinasjon av tørr og fet,vil jeg tro at du har kombinasjonshud som et dehydrert (fuktfattig). Det er mange som opplever dette nå vinterstid, og for de med fet/kombinasjonshud kan dette resultere i at huden produserer mer talg for å kompensere for fukttapet. Jeg tror derfor at du i første omgang bør fokusere på å tilføre nok fukt. Bruk f.eks. Cleansing Foam (den rosa) fra PuCa, dette er en mild rens som ikke tørker ut huden. Bruk deretter fuktspray (face mist) fra Ivy Aia, den inneholder gode fuktighetsgivende ingredienser. Mens huden ennå er fuktig, påfører du collagenserum fra PuCa. Dette er et utmerket fuktserum til en svært rimelig penge. Når serumet har trukket inn i huden, avslutter du med en uparfymert fuktighetskrem, f.eks. Edifying Silky fra PuCa, eller 24-timerskremen fra Ivy Aia. Om natten kan du bruke en ansiktsolje i tillegg, f.eks. Night Repair oljeserum fra PuCa. Ellers har The Ordinary også et godt utvalg ansiktsoljer. Riktignok får du ikke dette merket på Normal, men både H&M, Vita og mange apotek fører merket. Du sier ikke noe om hvorvidt du har urenheter, men dersom du har det, kan du forsøke BHA-serum fra PuCa èn kveld i uka. Da påfører du dette etter rens og før fukt. Dersom du ikke har urenheter, vil jeg foreslå melkesyreeksfoliering fra Ivy Aia eller The Ordinary. Dette er en skånsom eksfoliering som også bidrar til å øke fuktigheten i huden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #3 Del Skrevet 16. desember 2022 Tusen takk for detaljert svar 🥰 Har ikke særlig urenheter men har rosacea som gjør porene mine store så hadde trengt noe som rengjør godt i dybden. Skal absolutt kjøpe noen produkter og teste det ut, tusen takk for tips! Anonymkode: 63b00...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #4 Del Skrevet 16. desember 2022 Gå heller til en hudpleier som følger deg opp og kjøp ordentlige produkter en gang for alle. Vil lønne seg i lengden og være bra for huden. Anonymkode: e0bf3...a0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 16. desember 2022 #5 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tusen takk for detaljert svar 🥰 Har ikke særlig urenheter men har rosacea som gjør porene mine store så hadde trengt noe som rengjør godt i dybden. Skal absolutt kjøpe noen produkter og teste det ut, tusen takk for tips! Anonymkode: 63b00...334 Bare hyggelig🙂 Du kan prøve BHA/salicylsyre, den løser opp talg i porene og er antiinflannatorisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #6 Del Skrevet 16. desember 2022 Ivy Aia cleansing oil er en god og billig oljerens uten parfyme Liker også øyekremen med koffein av samme merke. Ellers vil jeg anbefale å kjøpe produkter på apoteket, en del billig der også Anonymkode: a868b...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 17. desember 2022 #7 Del Skrevet 17. desember 2022 Apoteket er plassen 👍😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå