Gå til innhold

Forkastelig oppførsel på legesekretærer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en lege som er helt ok. Bor på et mindre sted så det er uansett ikke flust av leger å velge i, man er heldig om man har en fastlege i det hele tatt.

Legesekretærene derimot er stygge mot meg, de tuller veldig ved blodprøvetaking, stikker hull rett gjennom blodårene, stikker mange ganger, opptrer veldig uprofesjobelt og dropper å ta CRP selv om legen sier de skal osv. Jeg har MYE tålmodighet med de. Sier ingenting og de oppfører seg frekke og ufyselige imot meg. Væremåte og ting de sier er over grensene, og uprofesjonelt…

Det er én ting. Men når de lar det gå utover barna i tillegg. Var til legen med barnet og de skulle ta crp men tok ikke crp og ungen er forkjøla med hovne lymfeknuter osv. Tok streptokokk-prøve og jeg nevnte at vi tok coronatest som var negativ, men hun svarte ikke og himla bare med øynene. Virkelig…

Det begynner å bli tungt å måtte bruke et legekontor hvor sekretærene himler med øynene og viser åpenbar avsky imot en. Det tar også opptil en og en halv time å komme gjennom på telefonen. Men det er vel vanlig på mange kontor… Hvorfor i huleste oppfører de seg så jævlig imot folk?

Anonymkode: ea432...68b

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan oppfører du deg? Tenk hvis alle barn skulle til legen hver gang de var forkjøla.. 

Anonymkode: b8a0d...1cb

• Liker 9
Skrevet

Har du ikke klaget til legen? Legen mister pasienter om legesekretærene oppfører seg dritt. 

Jeg har dessverre erfaring med det samme. Veldig grei lege, men sekretærene var virkelig helt forferdelige. Frekke, spydige, og veldig lite hyggelige. Jeg sa ifra til legen. 

Anonymkode: 4ef30...92d

• Liker 10
  • Hjerte 3
Skrevet

Står du som en google- lege og holder forelesning? Det vanlige er at legen skriver ut en bestilling som gis til sykepleierene på lab. De gjør det legen har bestilt, så ingen grunn til at du skal ha noen samtale med de.

Ingen bommer med vilje ved prøvetaking.

Anonymkode: 5feac...419

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker du må starte med å se på deg selv her 😅

Anonymkode: fae9e...96d

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Du må levere inn klage. Skriftlig. Hver gang. Eneste vei mot bedring.

Anonymkode: 809f3...d74

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan oppfører du deg? Tenk hvis alle barn skulle til legen hver gang de var forkjøla.. 

Ungen har vært syk med feber i en uke og måtte sjekke om kunne få noe i tilfelle betennelse… 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Står du som en google- lege og holder forelesning? Det vanlige er at legen skriver ut en bestilling som gis til sykepleierene på lab. De gjør det legen har bestilt, så ingen grunn til at du skal ha noen samtale med de.

Eh nei. Jeg sier faktisk ingenting… Er utdannet innen sykepleien selv… 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker du må starte med å se på deg selv her 😅

Anonymkode: fae9e...96d

Det tror jeg er vanskelig for dagens pasienter. Forunderlig hvor mange som går å snakker om CRP opp og ned i mente😁

• Liker 7
Skrevet

Har til gode å møte en legesekretær som er hyggelig selv dessverre.

Anonymkode: 531a3...208

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Vel, her var vi innom laben før timen. Så eneste jeg nevnte var negativ coronatest….

Da vi kom inn til legen sa legen: dere tok vel crp også? Jeg: nei, kun streptokokk-prøve. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ungen har vært syk med feber i en uke og måtte sjekke om kunne få noe i tilfelle betennelse… 

Det finner legen ut ved crp. Mange tunge virus som går nå der folk er syke i 1-3 uker. Forklarer fortsatt ikke hvorfor du kom i diskusjon med laben.

Skrevet

Vel, her var vi innom laben før timen. Så eneste jeg nevnte var negativ coronatest….

Da vi kom inn til legen sa legen: dere tok vel crp også? Jeg: nei, kun streptokokk-prøve. 

Ok ja det er jo talentløst av de og ikke ta crp. Den er jo opplagt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det finner legen ut ved crp. Mange tunge virus som går nå der folk er syke i 1-3 uker. Forklarer fortsatt ikke hvorfor du kom i diskusjon med laben.

Nettopp, og de tok ingen crp! 

kom ikke i diskusjon på NOE vis med laben! Jeg sa ingenting! 

• Liker 4
Skrevet

Sikkert fordi de ikke ville ta denne crp'en?

Jeg har også opplevd alt mulig rart fra disse "småkongene", fra forsøk på å stille diagnose på meg over telefonen, til hånlige kommentarer og utidige spørsmål. Det virker som de hater jobben sin og alt som har med den å gjøre.

Anonymkode: 482af...d01

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Sikkert fordi de ikke ville ta denne crp'en?

Jeg har også opplevd alt mulig rart fra disse "småkongene", fra forsøk på å stille diagnose på meg over telefonen, til hånlige kommentarer og utidige spørsmål. Det virker som de hater jobben sin og alt som har med den å gjøre.

Anonymkode: 482af...d01

Legen ville de skulle ta crp…

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Legen ville de skulle ta crp…

Ble det tatt andre blodprøver samtidig?

Anonymkode: 90bd3...a97

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så han hadde ikke bedt dem ta CRP?

Siden legen mente dere åpenbart skulle tatt det, så regner jeg med at han sa "ok, da bestiller jeg det, dere kan gå innom laben på vei ut"?

Anonymkode: 1677a...392

• Liker 3
Skrevet

Jeg har faktisk lurt på hvorfor enkelte er så ufine på legekontoret jeg bruker også.  Det er ei der som alltid er blid, mens noen er konstant nebbete og ett par som lider av PMS very strong.

Jeg har rost hun som er blid flere ganger, hun er også veldig flink til å treffe mine vanskelige blodårer. De få gangene hun hadde tlfvakt og ikke kunne ta blodprøve, så har de andre stukket meg flere ganger uten treff. Da jeg sier at de kan spørre «Anne» som alltid klarer det, så blir de nebbete og setter opp ny time dagen etter til blodprøve.

Høres ut som flere av de ikke liker jobben sin.

Legevakten her er enda verre. Jeg var skikkelig dårlig og fikk time tidlig en Lørdag. Jeg får av en eller annen grunn aldri feber og hadde det ikke denne morgenen heller. Hun som tok meg i mot var sur og sa jeg brukte tiden til de som virkelig er syke. I følge henne så jeg så frisk og rask ut. 
Hun målte CRP til langt over 300 og da skjønte hun at det måtte være noe med meg.

Kommer ut fra legekontoret med resept på antibiotika, øredråper og sterke smertestillende pga ørebetennelse i begge ører, streptokokker i halsen og bihulebetennelse.

På vei ut så vurderte jeg å si hva jeg mente om hennes oppførsel, men jeg klarte knapt å røre på kjeven overhode.

Anonymkode: 68492...938

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvordan vet du at hun tar med barna hver gang de er forkjølet? Tåpelig svar. Kan hende de måtte inn pga. Symptomer på feks kronisk bronkitt, lungebetennelse... 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...