Gå til innhold

Foring til katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en hellig birma innekatt på 2 år. 

Jeg er litt usikker på om jeg gir riktig formengde. Er det noen som vet hva man bør gi hvis man gir både tørrfor og våtfor til en voksen katt? Tørrfor morgen og våtfor ettermiddag/kveld. Jeg bruker Royal Canin digestive. Setter pris på hjelp fra erfarne katteiere. 

Hilsen fersk kattemamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det står jo på sekken? 
Eller du kan finne det på RC sine nettsider 👍🏼

Skrevet

Det vil være umulig for oss å si for det er individuelt fra katt til katt. Det som står på sekken er bare veiledende, du må se an din egen katt om den virker for tynn eller for tykk. 

Skrevet

Tørrfôr skal stå fremme hele tiden så katten kan spise når den vil. Våtfor kan du gi noen ganger om dagen . Min får alt han vil . 

Anonymkode: c7622...dbc

Skrevet

Mine tre har fri tilgang til tørrfor (light weigth) , og får våtfor 2-3 ganger i måneden. 

Men Digestive er ett komplett for, så det er ikke satt opp en tabell for foring hvor man blander inn våtfor. Så med mindre katten er overvektig, eller spiser alt for mye, så burde maten stå fremme. 
Den skal ha mellom 34 og 70g tørrfor pr dag, dersom tørrfor er eneste maten, og mengden skal tilpasses vekt og hold. 

Anonymkode: 3c3f2...776

Skrevet

Det kommer an på vekten til katten, det står på sekken hva den skal ha. 

Skrevet

Vi har også bare tørrfôr stående fremme. Den spiser mye på høsten og jeg tror han legger på seg nesten en kilo hver høst, men det har alltid gått bort på våren, så jeg regner med det bare er en strategi for å tåle kulda bedre.

Anonymkode: 9ca4d...2cd

Skrevet

Min katt spiser når den vil, har alltid tørrfor stående. 

Anonymkode: 54825...c2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 13.49):

Tørrfôr skal stå fremme hele tiden så katten kan spise når den vil. Våtfor kan du gi noen ganger om dagen . Min får alt han vil . 

Anonymkode: c7622...dbc

Da hadde jeg hatt en smellfeit katt. Han spiser alt han kommer over. Matvrak rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...