Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 15 uker som pleier å sove på meg på dagtid. Han sovner under tilbakelent amming og koser seg. Jeg har også dette som fine kosestunder og får meg ikke til å slutte med det.

Alle sier likevel at jeg må slutte med det og legge baby vekk når han sovner. Hvorfor det? Er det en rar ting å gjøre å la baby sove på mamma?

Anonymkode: f9101...949

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er disse "alle andre"? 

Om det ikke plager deg, så er det ingenting i veien for det. Det er veldig vanlig at babyer sover på foreldrene. Det er ikke skadelig for babyen på noe som helst vis. Og om du ikke har noe imot det, er det absolutt ingen grunn til å slutte. 

Det eneste jeg ville tenkt på, var hva som skjedde når far skulle ta over permisjonen. Om han ikke vil ha babyen sovende på seg hele tiden, kan det være greit å øve på at babyen sover et annet sted før han tar over permen. 

Min eldste var håpløs å få til å sove noe annet sted enn på en av oss på dagtid. Det var koselig, men jeg ble også til tider gal av å være så fanget og låst. Så med minstemann var jeg mer opptatt av at han hadde å lære seg å sove i vognen. Men det var pga MEG, og ikke fordi det var det som var best for babyen. Han hadde nok kost seg glugg ihjel med å sove på meg han også. 

Anonymkode: 63ec7...e0a

Skrevet

Kos deg med å la han sove på brystet ditt du, hvis du synes det er koselig! Plutselig vil de ikke ligge der mer:) 

Anonymkode: 31bce...7a4

Skrevet

Det varer ikke evig og er sikkert supert for babyens trygghet og tilknytning tenker jeg:) Har latt baby sove masse på meg selv det betyr ikke at hun kun klarer sove på meg. Brukte tiden til å slappe av selv, se på TV eller lese bok. Bare pass på at du ikke sovner selv:) Spesielt ikke la pappan sovne om baby sover på ham, det er mer farlig enn soving på mor. 

Anonymkode: 833fc...a97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...