AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Tiden har snart kommet for å gjennomgå skattekort osv. Vi ønsker å gå mest mulig i 0 så jeg lurer dermed på om vi tenker riktig. Mannen min bytter jobb 1 januar og får derfor sluttoppgjør fra forrige jobb i januar. Dette innebærer feriepenger og lønn fra gammel jobb for desember. I ny jobb har han fastlønn og han kommer ikke til å ta ut så mye ferie som 5 uker i løpet av 2023. Skal vi da regne årslønn på skattekortet som fast årlig lønn + full feriepengeutbetaling + lønn fra gammel jobb for desember? For feriepengene vil utbetales trekkfritt siden det kommer i 2023? Kan vi da heller sette av penger til skatt fra feriepengene slik at han ikke trenger å skatte like mye resten av året? Anonymkode: fadd0...430
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 Dere bestemmer selv om dere setter av penger til restskatt elle om dere endrer skattekortet til høyere trekk. Skatten dere totalt betaler blir den samme uansett. Anonymkode: 201c1...ac3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #3 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere bestemmer selv om dere setter av penger til restskatt elle om dere endrer skattekortet til høyere trekk. Skatten dere totalt betaler blir den samme uansett. Anonymkode: 201c1...ac3 Ja så det blir da riktig å tenke at årets lønn blir hele summen sammenlagt? 😊 Anonymkode: fadd0...430
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #4 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja så det blir da riktig å tenke at årets lønn blir hele summen sammenlagt? 😊 Anonymkode: fadd0...430 Alt som blir utbetalt i 2023 skattlegges i 2023. Anonymkode: 201c1...ac3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #5 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Alt som blir utbetalt i 2023 skattlegges i 2023. Anonymkode: 201c1...ac3 Topp, da har jeg forstått riktig 😊 takk! Anonymkode: fadd0...430
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå