AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Del Skrevet 15. desember 2022 Har blitt anbefalt (av veterinær) å prøve omega 3 til hunden pga ørebetennelser og litt tørr hud. Noen opplever at omega 3 hjelper hud og immunforsvar, og det er verdt et forsøk. Men det er jo en jungel der ute, og jeg glemte å spørre veterinæren om hun hadde forslag til type.... Er det noen som har prøvd en type de er fornøyd med og synes de merker forskjell på hunden? Funker Möllers for hund og katt, for eksempel? Så de hadde laget egen for dyr nå.... Anonymkode: d1ff2...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 15. desember 2022 #2 Del Skrevet 15. desember 2022 (endret) Du må gi en som er tilpasset hund. Jeg kjøpte hos dyrlegen, der jeg går anbefalte de Dr Baddaky. Endret 15. desember 2022 av Forundret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #3 Del Skrevet 15. desember 2022 Jeg bruker Grizzly til min hund og er fornøyd. https://dindyrebutikk.no/produkt/grizzly-vildlaksolje/ Anonymkode: c119d...c3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #4 Del Skrevet 15. desember 2022 Forundret.. skrev (2 minutter siden): Du må gi en som er tilpasset hun. Jeg kjøpte hos dyrlegen, der jeg går anbefalte de Dr Baddaky. Jeg er klar over at de ikke skal ha vanlig tran osv, men jeg ser at Möllers nå også har en for hund og katt... Anonymkode: d1ff2...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 15. desember 2022 #5 Del Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er klar over at de ikke skal ha vanlig tran osv, men jeg ser at Möllers nå også har en for hund og katt... Anonymkode: d1ff2...289 Det var jeg ikke klar over at de hadde fått. Jeg tenker at de må jo vite hva de holder på med så den er sikkert god den også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #6 Del Skrevet 15. desember 2022 Forundret.. skrev (3 minutter siden): Det var jeg ikke klar over at de hadde fått. Jeg tenker at de må jo vite hva de holder på med så den er sikkert god den også. https://www.mollers.no/product/omega-3-for-hund-og-katt/ Jeg tenker også litt det, at de kanskje vet hva de holder på med... Anonymkode: d1ff2...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #7 Del Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg bruker Grizzly til min hund og er fornøyd. https://dindyrebutikk.no/produkt/grizzly-vildlaksolje/ Anonymkode: c119d...c3c Den tror jeg faktisk at jeg har sett et sted rundt her, takk! Anonymkode: d1ff2...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #8 Del Skrevet 16. desember 2022 Jeg har tidligere gitt Brilliant lakseolje og gir nå Fauna dyremat sin omega-3 lakseolje til min hund. Synes begge fungerer godt på pelsen. Har en Siberian Husky på snart to år, hun har kjempeblank pels og røyter lite (bortsett fra om våren😅). Siden hun er under to år, så har jeg ikke sett noe særlig virkning på ledd og slikt, men hun er en sunn og frisk hund med blank pels og myke puter under potene. Synes begge oljene fungerer veldig bra, ser ingen forskjell på de to merkene. Fauna dyremat sin olje koster under 70 kr for 300 ml, så den er veldig billig. Fås kjøpt på Kiwi og Spar blant annet. Var litt skeptisk til den siden den var så billig, men har sjekket ingrediense opp mot dyrere merker og det er stort sett det samme i alle sammen. Er glad for at Fauna (og Brilliant) sin olje har pumpe på flasken, da blir det ikke søl og gris rundt toppen på de. Anonymkode: 46f0b...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #9 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har tidligere gitt Brilliant lakseolje og gir nå Fauna dyremat sin omega-3 lakseolje til min hund. Synes begge fungerer godt på pelsen. Har en Siberian Husky på snart to år, hun har kjempeblank pels og røyter lite (bortsett fra om våren😅). Siden hun er under to år, så har jeg ikke sett noe særlig virkning på ledd og slikt, men hun er en sunn og frisk hund med blank pels og myke puter under potene. Synes begge oljene fungerer veldig bra, ser ingen forskjell på de to merkene. Fauna dyremat sin olje koster under 70 kr for 300 ml, så den er veldig billig. Fås kjøpt på Kiwi og Spar blant annet. Var litt skeptisk til den siden den var så billig, men har sjekket ingrediense opp mot dyrere merker og det er stort sett det samme i alle sammen. Er glad for at Fauna (og Brilliant) sin olje har pumpe på flasken, da blir det ikke søl og gris rundt toppen på de. Anonymkode: 46f0b...003 Det var faktisk den jeg plukket med meg på Kiwi i går! Begge bikkjene likte den, ihvertfall... Og prisen helt grei! (har to stk på ca 22 kg, og begge må jo få hvis jeg først har!) Spiller det noen rolle om man gir lakseolje eller olje fra torsk/skrei, tro? Anonymkode: d1ff2...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #10 Del Skrevet 16. desember 2022 Vi bruker fiskeoljen fra non stop dogwear, har en golden retriever og har tidligere sett litt tendenser til misfarging rundt munnen ved lakseolje. Den fra non stop er basert på hvit fisk. Veldig fornøyd med den. Anonymkode: 5fcfd...8e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #11 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var faktisk den jeg plukket med meg på Kiwi i går! Begge bikkjene likte den, ihvertfall... Og prisen helt grei! (har to stk på ca 22 kg, og begge må jo få hvis jeg først har!) Spiller det noen rolle om man gir lakseolje eller olje fra torsk/skrei, tro? Anonymkode: d1ff2...289 Jeg finner ikke noe som beskriver forskjellene på lakseolje og olje på hvit fisk, annet enn at lakseolje kan misfarge pelsen til enkelte hunder. Men finner lite informasjon om hunder som faktisk får misfarget pels, så jeg vil ikke tro at det er et utbredt problem. Kjenner hvite hunder som også får Fauna sin lakseolje som ikke får misfarget pels. Laks skal i utgangspunktet være fetere enn hvit fisk, men jeg er usikker på hvor mye forskjellen er i oljene som man kjøper til dyr🤔 Anonymkode: 46f0b...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 16. desember 2022 #12 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 10.37): Har blitt anbefalt (av veterinær) å prøve omega 3 til hunden pga ørebetennelser og litt tørr hud. Noen opplever at omega 3 hjelper hud og immunforsvar, og det er verdt et forsøk. Men det er jo en jungel der ute, og jeg glemte å spørre veterinæren om hun hadde forslag til type.... Er det noen som har prøvd en type de er fornøyd med og synes de merker forskjell på hunden? Funker Möllers for hund og katt, for eksempel? Så de hadde laget egen for dyr nå.... Anonymkode: d1ff2...289 Jeg har brukt både Dr. Baddakys, Non Stop, og Norsk Dyrehelse sin. Alle er like gode. Men er det gjentagende ørebetennelse, så ville jeg sett på fôr allergi. Det er veldig vanlig med gjentagende ørebetennelse da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 18. desember 2022 #13 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 16.12.2022 den 22.27): Jeg finner ikke noe som beskriver forskjellene på lakseolje og olje på hvit fisk, annet enn at lakseolje kan misfarge pelsen til enkelte hunder. Men finner lite informasjon om hunder som faktisk får misfarget pels, så jeg vil ikke tro at det er et utbredt problem. Kjenner hvite hunder som også får Fauna sin lakseolje som ikke får misfarget pels. Laks skal i utgangspunktet være fetere enn hvit fisk, men jeg er usikker på hvor mye forskjellen er i oljene som man kjøper til dyr🤔 Anonymkode: 46f0b...003 Hvit gjeterhund er utsatt for misfarging av pelsen ved bruk av lakseolje. (Samme med enkelte fôrtyper) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 18. desember 2022 #14 Del Skrevet 18. desember 2022 (endret) Den har jeg også brukt, fornøyd med den! Endret 18. desember 2022 av Ulrikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #15 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 16.12.2022 den 22.27): Jeg finner ikke noe som beskriver forskjellene på lakseolje og olje på hvit fisk, annet enn at lakseolje kan misfarge pelsen til enkelte hunder. Men finner lite informasjon om hunder som faktisk får misfarget pels, så jeg vil ikke tro at det er et utbredt problem. Kjenner hvite hunder som også får Fauna sin lakseolje som ikke får misfarget pels. Laks skal i utgangspunktet være fetere enn hvit fisk, men jeg er usikker på hvor mye forskjellen er i oljene som man kjøper til dyr🤔 Anonymkode: 46f0b...003 Tusen takk! De er på ingen måte overvektige, heller i motsatt ende av skalaen (rase som er kjent for å ikke være spesielt matinteressert), så litt ekstra fett gjør ingenting! Anonymkode: d1ff2...289 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #16 Del Skrevet 18. desember 2022 MissPierce skrev (På 16.12.2022 den 22.36): Jeg har brukt både Dr. Baddakys, Non Stop, og Norsk Dyrehelse sin. Alle er like gode. Men er det gjentagende ørebetennelse, så ville jeg sett på fôr allergi. Det er veldig vanlig med gjentagende ørebetennelse da. Er klar over den sammenhengen, men her går det nok dessverre på vann i øret ved dusjing eller blitt våt på andre måter.... Ser en tydelig sammenheng. Blitt bedre etter at jeg begynte å passe på å dytte bomull i ørene ved dusj. Veterinæren mener også at det ikke er "ofte nok" til å være pga allergi... Anonymkode: d1ff2...289 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 18. desember 2022 #17 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er klar over den sammenhengen, men her går det nok dessverre på vann i øret ved dusjing eller blitt våt på andre måter.... Ser en tydelig sammenheng. Blitt bedre etter at jeg begynte å passe på å dytte bomull i ørene ved dusj. Veterinæren mener også at det ikke er "ofte nok" til å være pga allergi... Anonymkode: d1ff2...289 Da har du full kontroll 😊❤️ Min har også fått ørebetennelse etter mye bading om sommeren. Så nå er det tørking med en gang etter bading, og bomull i ørene ved dusjing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #18 Del Skrevet 18. desember 2022 Tror jeg har prøvd det aller meste av omega3 til hundene. En allergihund og en som røyter som ett uvær🥴 For oss fungerer denne "collagen for hund" veldig godt. Det beste jeg har prøvd. Om du søker på facebook så finner du den😊 Kan virke dyrt, men de er drøy, og jeg bruker mindre penger på det vs mye av de andre jeg har testet. Anonymkode: 3318e...b19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaMums Skrevet 18. desember 2022 #19 Del Skrevet 18. desember 2022 Kan ikke hunden bare få fisk? Kokt torsk, makrell og sei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #20 Del Skrevet 18. desember 2022 MammaMums skrev (3 timer siden): Kan ikke hunden bare få fisk? Kokt torsk, makrell og sei? Jeg har hunder (altså rasen) som ikke er veldig matglade. Erfaringsvis er de enda vanskeligere å få i hundefôr hvis de får noe annet istedenfor. Så nei, jeg vil helst unngå det. Den forrige hunden vår, av samme rase, var skikkelig beinrangel og vi fikk kommentarer på det på tur. Ikke uvanlig for rasen, men for folk som ikke vet dette ser det jo ille ut. Anonymkode: d1ff2...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå