Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

F.o.m i sommer så har jeg snudd alt til det JEG vil og har lyst til slik at gubben får sitte hjemme å sutre. Vi er begge over 50 år og samboer i 12 år. Sammen i 15,

Siden han ikke gjør noe for meg eller forholdet så har jeg begynt å ta igjen med samme teskje

Det blir ikke juletre hjemme hos oss i år, jeg har kun pyntet litt for min egen del. Jeg vurderer å ikke lage ribba som vi skal ha kald til lefser m.m i romjulen (ikke bestemt meg ennå) Jeg har vært på juleverksted med jentene i familien. Jeg har vært på alle festligheter på jobben. Julebord, sommerfest, damenes julebord m.m Han bryr seg ikke om at jeg har det tøft på jobben og søker andre jobber. Nå sitter han selv med tester fra jobben, jeg har sluttet å si lykketil eller at han gjør en god jobb. siden han ikke bryr seg om meg.

Jeg fikk panikk på jobben her om dagen siden det er veldig stress, men svært lite/ingen tilbakemelding fra han om hvordan går det? 

Vi forteller hverandre i bilen hjem fra jobb da hvordan dagen har vært. Men det er det!

Jeg har tatt meg flere fridager bare for å være hjemme alene. Har nektet han å bli med på familiemiddag da han kun ser på fotball eller andre ting på Ipad eller mobilen. Jeg drar på butikken alene om jeg har lyst. Jeg bestiller mat på døra for å slippe å dra med han på butikken. Han har klippet gresset en gang i år. Så planen til neste år (om jeg holder ut) Jeg skal ikke klippe plenen, ikke klippe hekken mot naboer, ikke vaske bil, ikke male huset/beise terrassen osv Jeg rer opp kun på min side av sengen. Vasker mine egne klær (men det har vi gjort hele tiden) Sette opp musefeller, han har fortsatt ikke sjekket i år (kanskje 1 gang forrige vinter, vi har mus inne på skråtraket)

Jeg har begynt å sette igjen alt av oppvask til dagen etter osv. Nå går jeg hardt til lags. Er så glad at han ikke kan komme på grøt og bytting av gaver til søndag da han skal med familien sin (måtte splitte oss i år). Det spørs da siden det er Finalen i fotball til søndag😆Da kan han ikke gjemme seg bak meg. Mange av mine unnskyldninger når jeg er ute og han plutselig trenger noe er'' å det glemte jeg'' Det sier jeg fordi han har muligheter hver eneste dag til å kjøpe det han trenger selv. Typ mann: Vi har ikke mere brød igjen og han er tilfeldigvis på butikken. Da kjøper han kun 1 brød og ikke noe mer.Typ kvinner: vi mangler brød kommer hjem med 2 bæreposer fulle. Jeg har også begynt å ta betalt fra han for hver minste ting jeg kjøper som er felles eller til han. Det kan være sjokolader, julegodt, øl, gavepapir, kort, fisherman, hodetabletter til han m.m  Alt i alt - tøffe dager!

Vi har heller ikke noe intimt. Det er kun hade kyss og klem Men faktisk morgen, etter jobb og før vi legger oss. Heia oss! 

Anonymkode: c9a19...489

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

F.o.m i sommer så har jeg snudd alt til det JEG vil og har lyst til slik at gubben får sitte hjemme å sutre. Vi er begge over 50 år og samboer i 12 år. Sammen i 15,

Siden han ikke gjør noe for meg eller forholdet så har jeg begynt å ta igjen med samme teskje

Det blir ikke juletre hjemme hos oss i år, jeg har kun pyntet litt for min egen del. Jeg vurderer å ikke lage ribba som vi skal ha kald til lefser m.m i romjulen (ikke bestemt meg ennå) Jeg har vært på juleverksted med jentene i familien. Jeg har vært på alle festligheter på jobben. Julebord, sommerfest, damenes julebord m.m Han bryr seg ikke om at jeg har det tøft på jobben og søker andre jobber. Nå sitter han selv med tester fra jobben, jeg har sluttet å si lykketil eller at han gjør en god jobb. siden han ikke bryr seg om meg.

Jeg fikk panikk på jobben her om dagen siden det er veldig stress, men svært lite/ingen tilbakemelding fra han om hvordan går det? 

Vi forteller hverandre i bilen hjem fra jobb da hvordan dagen har vært. Men det er det!

Jeg har tatt meg flere fridager bare for å være hjemme alene. Har nektet han å bli med på familiemiddag da han kun ser på fotball eller andre ting på Ipad eller mobilen. Jeg drar på butikken alene om jeg har lyst. Jeg bestiller mat på døra for å slippe å dra med han på butikken. Han har klippet gresset en gang i år. Så planen til neste år (om jeg holder ut) Jeg skal ikke klippe plenen, ikke klippe hekken mot naboer, ikke vaske bil, ikke male huset/beise terrassen osv Jeg rer opp kun på min side av sengen. Vasker mine egne klær (men det har vi gjort hele tiden) Sette opp musefeller, han har fortsatt ikke sjekket i år (kanskje 1 gang forrige vinter, vi har mus inne på skråtraket)

Jeg har begynt å sette igjen alt av oppvask til dagen etter osv. Nå går jeg hardt til lags. Er så glad at han ikke kan komme på grøt og bytting av gaver til søndag da han skal med familien sin (måtte splitte oss i år). Det spørs da siden det er Finalen i fotball til søndag😆Da kan han ikke gjemme seg bak meg. Mange av mine unnskyldninger når jeg er ute og han plutselig trenger noe er'' å det glemte jeg'' Det sier jeg fordi han har muligheter hver eneste dag til å kjøpe det han trenger selv. Typ mann: Vi har ikke mere brød igjen og han er tilfeldigvis på butikken. Da kjøper han kun 1 brød og ikke noe mer.Typ kvinner: vi mangler brød kommer hjem med 2 bæreposer fulle. Jeg har også begynt å ta betalt fra han for hver minste ting jeg kjøper som er felles eller til han. Det kan være sjokolader, julegodt, øl, gavepapir, kort, fisherman, hodetabletter til han m.m  Alt i alt - tøffe dager!

Vi har heller ikke noe intimt. Det er kun hade kyss og klem Men faktisk morgen, etter jobb og før vi legger oss. Heia oss! 

Hva er poenget med å ha en slik samboer? Du er 50 år, ikke 100. Du kan enda finne noen du trives med, i stedet for å gjøre alt for å unngå å være sammen med ham.

Anonymkode: 5876d...2f9

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Heia deg! Drit i å stå på pinne for den latsabben !

Anonymkode: 0c10e...c95

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Noe så utrolig destruktivt. Hvorfor flytter du bare ikke?

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er poenget med å ha en slik samboer? Du er 50 år, ikke 100. Du kan enda finne noen du trives med, i stedet for å gjøre alt for å unngå å være sammen med ham.

Anonymkode: 5876d...2f9

Hvorfor siterer du HI?

Anonymkode: 11968...514

Skrevet

Jeg er nok litt gammeldags av meg og redd for å såre han og hans familie tenker jeg.  Jeg har sagt til min familie at det er ikke vanskelig for meg, jeg klarer meg altids. Jeg er en person som er sterk, men har nok litt/kanskje mye omsorg for andre. Men likevel så er jeg opptatt av likestilling og har vært det i mange år.  Jeg vet nok innerst inne at jeg må si at dette er slutten! 

Mitt nyttårsforsett - Ta vare på meg selv og mine verdier - ikke glem meg selv - Jeg lever kun en gang

Jeg må bare bygge meg opp igjen på nytt! Som jeg sier til mine foreldre. Om jeg bestemmer meg så går det veldig kjapt, da kan jeg plutselig bo og feire jul i mitt eget hus igjen neste år. Vel alene. 

• Hjerte 3
Gjest Agent smith
Skrevet

Overskriften var litt misvisende, ser ut til at han er lat hele året. Og hva har han mrd mannfolk å gjøre?

Skrevet

Selv om du roter med uttrykk og tegnsetting, så leste jeg hele innlegget.  Kanskje hvis du også leser gjennom det du har skrevet, så vil du undres på hvorfor dere er sammen? 

Hva hvis mannen ikke ser at jula mangler, men er såre fornøyd?  

G.Rinchen

Anonymkode: fb943...ab3

• Liker 2
Skrevet

Du MÅ ikke være sammen med denne mannen. Hadde partneren min vært slik du beskriver så hadde jeg reist…

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor kaster du han ikke ut? 😂

• Liker 1
Gjest Vitalogy
Skrevet

Ikke noe med jula å gjøre, og ikke nødvendigvis med "mannfolk" å gjøre.

Et samlivsproblem, javisst. En alvorsprat om stoda sett fra din side er fullt legitimt, for å si det pent.

Skrevet

Herregud, så tafatte mange blir i forhold. Akkurat som man opphører å være individ.

Anonymkode: e593e...8ce

• Liker 3
Skrevet (endret)

Fint at du har satt grenser tenker jeg, men du må jo ikke være sammen med denne mannen. Om du ønsker det, egentlig, er kanskje ikke dette måten å løse ting på. Kanskje som en øyeåpner for ham en periode, men så må dere isåfall ha en dialog om veien videre, med mindre det er ok for dere begge to å ha det slik som dette. 

Vi begynte en skikkelig snuoperasjon her i huset for 5? 6? år siden. Da var jeg tom og lei som deg. Kan likevel ikke si at det bare var han som måtte endre seg. Jeg måtte også endre meg mye. Fra innstilling til dialog til praksis. Vi fordelte alle oppgaver, og så var det hands off fra meg angående alle hans oppgaver. Jeg måtte klare å snu min innstilling til å forvente at han mestret dem, helt uten innspill fra meg. Bite meg i tunga om jeg skulle til å si noe på når og hvordan tingene ble utført. Jeg var også en del av problemet. Halvparten faktisk. 

Nå går alt knirkefritt. Innlegget ditt ble kun en påminnelse om hvor flink mann jeg har. Angående jula har han tatt sin del, og vel så det. Jeg har egentlig tatt mindre av juleforberedelser enn ham så langt (noe mer av det vanlige kanskje), men det jevner seg nok mer ut når mat og selve feiringa skal utføres. Han har gravd frem julepynt, og jeg bidro i pynting. Han har hengt opp julelys ute. Han har shoppet gaver, og jeg bidro bare til forslag, sant at jeg har pakket inn. Så laget jeg kalendere til ungene. Jeg er ikke akkurat overarbeidet så langt, for han gjør absolutt sin del. Minst halvparten av alt, som i mange år var stress, fordi jeg tok alt alene, og egentlig ikke tenkte at selvfølgelig kan han klare det like godt. For det kan han tydeligvis, men for å oppdage det, for å oppnå det, måtte også jeg endre meg mye. 

Jeg liker ham mye bedre nå. Jeg liker også meg mye bedre nå, og jeg tror jammen meg at han også liker meg mye bedre nå. 😄

God jul til dere, og husk på at man ikke kan endre noen uten å begynne med å endre seg selv. Helst på kloke og konstruktive måter. ❤

Endret av Trolltunge
  • Liker 5
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor kvinner orker å være sammen med slike menn og jeg lurer på hvorfor dere ikke klarer å sette foren ned å sette tydlige grenser? 

Jeg har vært sammen med en slik selv og joda, litt av det du beskriver ble forsøkt, men det funker aldri. Jeg fant ut at hverken å ta det opp, sette grenser, streike osv ikke fungerte, det eneste som fungerer er å bli singel eller finne en bedre mann.

Anonymkode: 65746...b1a

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som du er ferdig med mannen. Jeg ble likegyldig på slutten selv og sluttet å være mammaen til eksen! 

Anonymkode: 38637...3b6

• Liker 1
Skrevet

Du velger selv om du skal være i dette forholdet. Om du er i et forhold som gjør deg ulykkelig, så er det DINE valg som gjør deg ulykkelig! Å straffe han hjelper ikke. Det gjør forholdet dårligere. Det gjør ikke at han plutselig blir en fantastisk engasjert og blid mann som gjør alt for din lykke. Det lager bare surskap. I stedet for at det får han til å "innse sine feil", så kommer han bare til å tenke at han er sammen med en sur kjerring. Spiller ingen rolle om "du har grunn til det" eller at "du har rett". Han vil likevel bare tenke at du er sur og ikke skjønne hvorfor.

Anonymkode: 22f8d...b38

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde orket å leve sammen med noen som var sånn, for å være helt ærlig. Det må jo gå ut over livskvaliteten din også....

Skrevet

Kan det være at mannen din er deprimert?  :( 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 10.18):

Håper ikke dere har barn, da bør du heller la han gå! Udugelig ja, men for en måte å ta igjen no!

Anonymkode: b1b72...65e

Skrevet

Er det kun i jula han er slik?

Anonymkode: d14da...6e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...