Gå til innhold

Hvilken kanariøy er best i jan/feb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken kanariøy er billigst å være med med tanke på matpriser osv? Og hvilken kanariøy er best nå på vinteren? Har selv kun vært på Gran Canaria og Lanzarote. Gran Canaria har jeg vært veldig fornøyd med, mens den gangen vi var på Lanzarote var det nesten norske temperaturer. Men har også lyst til å reise til Tenerife. Er det Gran Canaria som er det «tryggeste» valget når det kommer til været nå på vinteren? Og hvordan er egentlig prisene der nede nå? Har ikke vært der på noen år.. eventuelt om dere har noen andre tips til hvor man kan reise i vinterhalvåret som ikke koster skjorta..

Anonymkode: 583e7...3fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting slår Granka, grisefester og charter-Svein. 

Anonymkode: 75254...33d

Skrevet

Prisforskjellen mellom øyene er ikke så stor og det er uansett dyrere i turistområdene enn utenfor, med tanke på priser så vil jeg anbefale La Gomera eller La Palma siden dette ikke er typiske charter destinasjoner.

Andre fordeler med disse øyene er at kriminalitet er nesten ikke-eksisterende og det er heller ikke slitsomme innkastere som står utenfor restaurantene og gnåler. Men problemet er nok å finne ledige turer eller hotell, skal man sy sammen en tur selv så må man tenke på båt og fly enten fra Tenerife eller Gran Canaria så det enkleste er finne turoperatører som tilbyr pakkereise.  

Anonymkode: ef03f...6d3

Skrevet

Har bare vært på Tenerife, men der er det sist ganske store lokale værvariasjoner innad på øya også. Så sjekk opp det.

Anonymkode: f70b0...d57

Skrevet

Jeg har vært på Gran Canaria, Lanzarote og Fuerteventura. Min favoritt er Fuerteventura, men da bør du ha leiebil, er helt fantastiske milelange strender, som du kan være omtrent alene på, men da er du avhengig av bil.

Jeg likte Lanzarote veldig godt og, men var der med noen som hadde bodd der i mange år, så fikk jo se og oppleve mye, både turistattraksjon, men og ting turistene ikke ser.

Gran Canaria er jeg litt lei, har vært der for mange ganger, var der en del ganger som barn og.

Anonymkode: 0e536...3da

Skrevet

Jeg har vært på Tenerife, Gran Canaria og Lanzarote.
Tenerife er koselig i Los Cristianos og Los Gigantes.

Puerto De la Cruz er greit nok.

I Los Gigantes er det litt bratte bakker, så å evt drasse på en barnevogn der hadde jeg ikke gjort. Ei heller dårlig til beins.

Jeg opplevde mer på Lanzarote siden vi der leide bil og kjørte i alle kriker og kroker på øya. Vi lå på hotell i Puerto del Carmen, greit utgangspunkt til å utforske øya med bil.

Det anbefales å leie bil uansett hvilken øy du velger.

Jeg tviler på at jeg noen gang drar til GC igjen, da velger jeg heller Lanzarote.

Prismessig tenker jeg det er ganske likt.

Skrevet

Fuerteventura er herlig rolig, vi fly med Norwegian men vet ikke om den ruta finnes fortsatt. 

Skrevet

Gran Canaria. Sør. 

Anonymkode: 6309c...a29

• Liker 1
Skrevet

Prismessig vil jeg tro det er ganske likt på øyene. Værmessig er det vell Puerto Rico på Gran Canaria som går av med seieren.

Anonymkode: aef06...112

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...