Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Ribbesaus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en god oppskrift? Synes aldri jeg får dette helt til. Langtidssteker ribba, så det blir lite kraft å bruke, og opplever også at denne er så full av fett, at sausen gjerne skiller seg. 

Anonymkode: 74089...a7d

• Liker 1
Skrevet

Bruker utelukkende Toro brun saus med nykuttet sjalottløk i store båter (4-5 løk pr toro pose). Litt salt og pepper. Ingen fet ribbekraft. Har funket fjell i over 20 år.

Anonymkode: 18506...1d7

Skrevet

Jeg lager brun saus fra bunnen, bruker fond i den for smak, også ribbefett. Den skiller seg litt når fettet blir helt i, men rør godt med visp, så binder den seg fint. Blir nydelig saus!

Anonymkode: 2b9f3...fc7

• Liker 1
Skrevet

Men du har vann nederst i panna selv om du langtidssteker? Da blir det jo mye kraft der. Jeg legger oppi aromater. Koker så ned mens ribba hvilker. Hender jeg sper i litt kraft fra Jacobs utvalgte. 

Anonymkode: d73d7...913

• Liker 3
Skrevet

Jeg tar kraft fra ribba og avkjøler. Da kan du ta av fett på overflaten så får du ikke så fet saus. Viktig og avkjøle for å inngå klumper/skille seg. Smelter smør, rører inn mel og sper på kraft. Salt og pepper. Når sausen er passe har jeg i litt sukkerkulør for å få fin brun farge.

Anonymkode: b82b5...746

• Liker 1
Skrevet

Mer vann i panna du har ribba i.

Anonymkode: 6cffa...164

• Liker 1
Skrevet

Er så heldig at jeg koker skinkesteik til julas koldtbord. Den krafta er super til sausen til julaften 🙂. Lager bruning, og sper på med kraft. Men det går helt fint med Toro også, etter min mening.

Anonymkode: a5a3b...c2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bruker utelukkende Toro brun saus med nykuttet sjalottløk i store båter (4-5 løk pr toro pose). Litt salt og pepper. Ingen fet ribbekraft. Har funket fjell i over 20 år.

Anonymkode: 18506...1d7

Toro brun saus? Den er jo overhodet ikke god. 

Anonymkode: 2d277...0b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...