Gå til innhold

katt drar med mus inn nesten daglig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har katteluke. Er det innafor å sperre slik at han kun kommer seg ut, men at vi må åpne døren og se hva han har i kjeften for å få slippe inn?

Anonymkode: 864d5...aa2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge noen er hjemme hele dagen og kan slippe inn katten fra kulda så er det vel ingen problem. Om dere ikke er hjemme, og det er kaldt ute, så hadde jeg ikke endret innstillingene. 

hilsen en som finner døde mus under kjøkkenbordet, og fanger inn levende fugler innendørs,

Anonymkode: 5b0d0...6a5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge noen er hjemme hele dagen og kan slippe inn katten fra kulda så er det vel ingen problem. Om dere ikke er hjemme, og det er kaldt ute, så hadde jeg ikke endret innstillingene. 

hilsen en som finner døde mus under kjøkkenbordet, og fanger inn levende fugler innendørs,

ja, jeg har mammaperm, så hjemme om dagen.

Skrevet

Absolutt ok! Ikke noe gøy å få en levende mus eller fugl inn i huset.

Anonymkode: 10949...bf5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ja, jeg har mammaperm, så hjemme om dagen.

Da er det ikke noe problem med å stenge for «inn».

Skrevet

Vi har samme problem her og har stengt katteluka så ho ikke kan komme inn. Når ikke vi er hjemme har vi garasjedøra litt på gløtt så ho kan søke ly der. 

Anonymkode: 0d865...02c

• Liker 1
Skrevet

Studier har vist at katter som får kjøttrik diett(nei inne whiskas eller royal canin) og blir lekt med, jakter mindre. 

Prøv ut å gi litt råfôr eller våtfôr med mye kjøtt i, eller stek opp litt kjøtt fra butikken. Ha tørrfôret bare i food puzzles (da må de jobbe for det slik de naturlig ville gjort i naturen pg de bruker energi og tid på å spise. Så kjøper du en fjærstang og leker litt med katten, eøler kjøp baller eller leker med baldrian eller kattemynte som den kan leke med selv. Fast måltidstid kan hjelpe også. Rutiner. Katters rutine er jakte - spise - vaske seg - sove… Så du kan ta en skikkelig lekeøkt med katten før den får mat.

Gi mat og lek før katten går ut. 

Anonymkode: 3319d...f1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi har katteluke. Er det innafor å sperre slik at han kun kommer seg ut, men at vi må åpne døren og se hva han har i kjeften for å få slippe inn?

Min katt hadde med seg småfugl i dag og det var sabla styr å fange og få ut igjen ja. ..

Jeg har luke, men når han holder på sånn så pleier je å stenge døra etter han i gangen, og når han kommer inn ( hører hei mamma, jeg er hjemme mjauingen ) så sjekker jeg at han ikke har noe i munnen. Da er han i det minste i gangen og ikke inne i stua med byttet. Da greier jeg å få han ut. 

Anonymkode: ddec7...b09

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Studier har vist at katter som får kjøttrik diett(nei inne whiskas eller royal canin) og blir lekt med, jakter mindre. 

Prøv ut å gi litt råfôr eller våtfôr med mye kjøtt i, eller stek opp litt kjøtt fra butikken. Ha tørrfôret bare i food puzzles (da må de jobbe for det slik de naturlig ville gjort i naturen pg de bruker energi og tid på å spise. Så kjøper du en fjærstang og leker litt med katten, eøler kjøp baller eller leker med baldrian eller kattemynte som den kan leke med selv. Fast måltidstid kan hjelpe også. Rutiner. Katters rutine er jakte - spise - vaske seg - sove… Så du kan ta en skikkelig lekeøkt med katten før den får mat.

Gi mat og lek før katten går ut. 

Anonymkode: 3319d...f1d

god ide :) takk.

Anonymkode: ddec7...b09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...