AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Ser det er en drømmetreff om rengjøring. Men hvor ofte rengjøres det hos dere? List gjerne opp (bad 1 gang i uken, toalettene 3 ganger i uken, skifte av senger hver uke/hver andre uke, og lignende). Anonymkode: ed2b5...02b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 Kjøkkenoverflater og bad er det eneste som blir vasket hver uke. De andre rommene tar når jeg har energi og tid. Sengetøy skiftes en gang i mnd. Støvsuger hvis jeg venter gjester. Anonymkode: 66838...afb 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #3 Skrevet 15. desember 2022 Vi har ikke noe fast, men tar ting når vi ser at det er skittent. Det varierer også litt med årstidene, mye fordi vi har en stor hund som på høsten eller i andre regntunge perioder drar inn mye dritt og gjørme, og som røyter på våren. Vi har også robotstøvsuger som kjører over stue og kjøkken annenhver dag. Anonymkode: f38b2...646
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #4 Skrevet 15. desember 2022 Vaskedama kommer annenhver uke. Utenom det tar jeg det som synes, men aldri full vadk av et helt rom. Anonymkode: 56b3e...457
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #5 Skrevet 15. desember 2022 Har klut og spray på alle bad og toalett, så de blir tørket over flere ganger i uken. Kjøkkenbenken er alltid ren, har en fast skitten sone, til de dagene der jeg ikke orker å vaske opp med en gang. Gulv i stue og kjøkken blir tørrmoppet et par ganger i uken, samme med soverom. Trapp og gang blir tatt ca en gang i måneden bare. Vasker gulvene utelukkende ved behov eller når det skal samles mye folk. Skifte sengetøy er min akilleshæl, det har jeg en tendens til å utsette eller glemme. Anonymkode: bd79f...f04
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #6 Skrevet 15. desember 2022 Gjør rent i leiligheten hver fredag, dvs tar gulvene, støvtørker, vasker bad og kjøkken grundig. Vasker kjøkkenbenk og komfyr hver gang etter jeg har laget mat. Rydder hver dag, og tørker opp ev. søl. Skifter på sengen hver tredje uke, vasker puter og dyner én gang i året. Vasker inni skap én gang per år, vindusvask ved behov, 2 - 4 ggr i året. Har ikke barn og dyr, så det er egentlig aldri skittent her. Anonymkode: 59d7f...449
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #7 Skrevet 15. desember 2022 Har robotstøvsuger med moppefunksjon. Den går i gangen og badene med mopp 2-3-4 ganger i uken. På kjøkken og stue en gang eller så i uken, og soverom kanskje et par ganger i måneden (da uten mopp som regel). Kasttevasker ved behov. Har klut hengende på badet, og drar over vask og benk der hver morgen mens jeg pusser tennene. Do og dusj blir vasket ved behov, da tar jeg gjerne bare med meg spray og klut mens jeg uansett dusjer. Har to små barn, og en som bruker vogn, så det blir mye sang og skit spesielt i gangen. Anonymkode: a8511...048
tussi84 Skrevet 15. desember 2022 #8 Skrevet 15. desember 2022 Her I hus: Bad: Vask av toalett/vask på bad: 1 gang per uke. Speiler og badekar blir tatt 1-2 ganger i mnd. Bytter håndklær på badet hver uke. Vasker gulvet annen hver uke. Kjøkken: Vasker over benker, og toppen av ovnen hver dag, og kjøkkenbord. Ikke etter hvert måltid, men gjerne i forbindelse med oppvask etter middag. Kjøleskap vaskes 3 - 4 ganger i året. Mikrobølgeovn: en gang i mnd, om den ikke er tydelig skitten. Utenpå skap tar jeg hvis jeg ser tydelige flekker. Vasker sjeldent ute på alle skap samtidig. Kanskje 1-2 ganger i året stue: Tørke støv annen hver uke. Skifte av sengetøy: en gang i mnd, men burde vært oftere. Generellt: Støvsuger flere dager I uka stue og kjøkken, men det er fordi vi har en 2 åring som søler en del i forbindelse med mat/drikke. Så er ofte noen smuler eller matrester å Støvsuge. Vasker kjøkken etter behov: alt 2 ganger i uka til en gang annen hver uke. Vasker stua og gang annen hver uke. Vasker soverom: 1 gang i mnd. Vasker lister: 3 ganger i året. Vasker tak: en gang annen hvert år. Vask av vinduer: 2 ganger i året. Høst og vår.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #9 Skrevet 15. desember 2022 Jeg vokste opp med støvsuging ene uka og vasking andre uka. Fast hver torsdag. Det har jeg videreført. Vasker selvfølgelig over kjøkkenbenker,spisebord, toalett, vasken/benken/speilet på badet mye oftere. Og om det er sand i gangen eller smuler, så tar jeg det med ministøvsugeren. Anonymkode: d39d9...9e5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #10 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har robotstøvsuger med moppefunksjon. Den går i gangen og badene med mopp 2-3-4 ganger i uken. På kjøkken og stue en gang eller så i uken, og soverom kanskje et par ganger i måneden (da uten mopp som regel). Kasttevasker ved behov. Har klut hengende på badet, og drar over vask og benk der hver morgen mens jeg pusser tennene. Do og dusj blir vasket ved behov, da tar jeg gjerne bare med meg spray og klut mens jeg uansett dusjer. Har to små barn, og en som bruker vogn, så det blir mye SANG og skit spesielt i gangen. Anonymkode: a8511...048 Koselig med mye sang i gangen da! Anonymkode: 66838...afb 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #11 Skrevet 15. desember 2022 Ifølge kommunen som innvilger hjemmehjelp til min funksjonshemmede søster, så er det nok å vaske WC, dusj, kjøkkenbenk, skifte sengetøy og støvsuge en gang hver tredje uke. Annen rengjøring gjøres én gang per år. Anonymkode: b1180...191 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #12 Skrevet 16. desember 2022 Jeg og sambo kjører fast vasking av alle rom på søndager, mens resten av uka tørker vi bare over overflatene når det ser skittent ut (bor, bad, kjøkken). Et par ganger i året går jeg over de kjedelige tingene som lister, vinduer og vegger, skap osv. Sengetøy varierer etter årstid og bruk... Anonymkode: 3fb9d...e0a 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #13 Skrevet 18. desember 2022 Vasker over kjøkkenbenk og servant på bad daglig, rengjør grundigere en gang i uka. Støvsuging av hundehår 2-3 ganger per uke. Skifter sengetøy ukentlig. Anonymkode: d3820...a7a
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #14 Skrevet 18. desember 2022 Helgevask hver torsdag; bretter klærne som vaskes onsdag, rydder alt som ligger slengt, støvsuger sofa og gulvteppe, tørrmopper og våtmopper gulv, vasker bad, fronter på kjøkkenet og drar over stekeovn og rydder i kjøleskapet. Og tar en runde over potteplantene. Tar vel 30-60 min, er fort gjort når det holdes rent nok til hverdags og jeg bor alene. Tar og ukeshandelen på torsdager, liker fullt kjøleskap til helg 🙂 Kjøkkenet ellers ryddes hver dag, baderomsvask og toalett sprayes et par ganger i uken. Støvsuger som regel kjapt 1-2 ganger i uken. Bytter sengetøy annenhver uke og ved evt sykdom. Anonymkode: adca1...790
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #15 Skrevet 18. desember 2022 Skifter på alle sengene 1 gang i uka. Vasker badet hver uke, da vaskes alt godt. Vasker alle gulv i huset hver fredag. Vasker soverommene annenhver uke, men støvsuger i mellom. Rundvask av kjøkken og stue 1 gang i måneden, ellers tas overflater ved behov. Støvsuger annenhver dag. Gangen vaskes hver torsdag. Har 4 barn😊 Anonymkode: 203f4...185
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #16 Skrevet 18. desember 2022 Tar et skippertak med klut og spray ca annenhver uke. Støvsuger aldri lenger etter jeg fikk meg robotostøvsuger ❤️ Skifter på senga ca hver 3-4 uke, eller før og etter jeg har hatt gjest med meg i senga. Hver uke når jeg hadde samboer Anonymkode: a5acb...948
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #17 Skrevet 18. desember 2022 Ingen barn eller dyr: Sengetøy skiftes hver søndag. Tøyvask ved behov(fellesvaskeri, har vaskedag hver 4. dag). Kjøkkenbenk og -bord tas vel så godt som hver dag. Støvsuging, støvtørk, vask av hele badet en gang i uka. Vasker da kjøkkenet mer grundig. Tar også micro og sluket i dusjen. Tar da ofte ut glass og metall, pant, papp osv. Rydder generelt. Går fort med to stk på 55kvm. Vasker gulv kanskje en gang per mnd. Kjøleskap tas ved behov, samme med avtining av fryser. Mudin ved behov. Vasker stekovn alt for sjeldent:) Møkkajobb Anonymkode: bfad4...4b6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #18 Skrevet 18. desember 2022 Har vaskehjelp fire timer hver fredag (130 kvm). Skifter på senga selv og holder det ryddig ila uken. Det hjelper veldig å ha slik grundig rengjøring relativt ofte. Anonymkode: 0c7d2...aa8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #19 Skrevet 18. desember 2022 Vasker kjøkken, bad, stue og gang en gang i uken. Da er det full vask av alle flater på badet, do og dusj. Kjøkkenbenken vaskes hver dag. Støvsuger to ganger i uken, og vasker gulvet på vaskedagen. Jeg elsker rent sengetøy, så det skiftes en gang i uken. Håndhånkle på badet skiftes hver andre dag, og tar i bruk ny kjøkkenklut hver dag - jobber på lab og er kjent med bakterievekst, så det er utelukket å skifte noe sjeldnere. K27 Anonymkode: 17d28...1ae
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #20 Skrevet 18. desember 2022 Tar det etter behov og litt hver dag. Eks tar jeg vaskerom/bad/kattedo en dag i uken fast. Badet som vi voksne bruker støvsuges en gang i uken. Vaske og do etter behov dvs alt fra daglig til en gang i uka. Stua, tar noe hver dag. Enten tørrmopp eller støvsuger. Vask av parkett kun når det er flekker. Akkurat nå som strømmen er dyr er det bytting av sengetøy når prisen synker. Ellers hver 14 dag minst. Anonymkode: b7453...950
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå