ops2 Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Hygiene ved dobesøk, tørke seg med våtservietter. Det føles mye rensligere enn tørt dopapir. Men hva bruker dere til å ha brukte våtservietter i? Er det nok med en liten bøtte med lokk? Jeg synes det er litt vemmelig å ha slikt på badet. Det var annerledes med en bleiebøtte, den var lufttett. Men den tar jo så mye plass.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 ops2 skrev (4 minutter siden): Hygiene ved dobesøk, tørke seg med våtservietter. Det føles mye rensligere enn tørt dopapir. Men hva bruker dere til å ha brukte våtservietter i? Er det nok med en liten bøtte med lokk? Jeg synes det er litt vemmelig å ha slikt på badet. Det var annerledes med en bleiebøtte, den var lufttett. Men den tar jo så mye plass. Det er ikke rensligere å bruke våtserviett og det er dumt både for rumpa di, miljøet og lommeboken din. Hvis du vil vaske deg i tumpa så ta vann på dopapiret da vel? Anonymkode: a107a...02b 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #3 Skrevet 15. desember 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke rensligere å bruke våtserviett og det er dumt både for rumpa di, miljøet og lommeboken din. Hvis du vil vaske deg i tumpa så ta vann på dopapiret da vel? Anonymkode: a107a...02b Jeg gjør dette. Anonymkode: 32911...c26 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #4 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke rensligere å bruke våtserviett og det er dumt både for rumpa di, miljøet og lommeboken din. Hvis du vil vaske deg i tumpa så ta vann på dopapiret da vel? Anonymkode: a107a...02b Er det dumt for rumpa å bruke våtserviett? Da er det jo litt rart at det skjøreste og mest verdifulle vi har, nemlig babyer, bruker våtservietter hvis det er skadelig for rumpa Anonymkode: 062f1...61d
Fame Skrevet 15. desember 2022 #5 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke rensligere å bruke våtserviett og det er dumt både for rumpa di, miljøet og lommeboken din. Hvis du vil vaske deg i tumpa så ta vann på dopapiret da vel? Anonymkode: a107a...02b Tull og tøys Men ja, jeg synes også det er unødvendig. Bruker papir selv, med vann på hvis behov
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #6 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det dumt for rumpa å bruke våtserviett? Da er det jo litt rart at det skjøreste og mest verdifulle vi har, nemlig babyer, bruker våtservietter hvis det er skadelig for rumpa Anonymkode: 062f1...61d Man skal IKKE bruke våtservietter på babyer... https://www.lommelegen.no/barnehelse/familie/artikkel/ikke-bruk-vatservietter-hver-dag/69030307 https://www.aftenposten.no/norge/i/mP2l0/advarer-mot-vaatservietter-for-smaabarn På norske helsestasjoner blir man frarådet å bruke våtservietter. Det kan gi allergier, og det kan irritere huden. Man skal bruke klut og helt vanlig vann. Det er også frarådet voksne å bruke våtservietter i underlivet - man skal kun bruke vann... Kjemikaliene fra våtserviettene har ingenting der nede å gjøre, og kan gi deg sopp og forstyrret bakterieflora. Anonymkode: 0f69d...5db 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #7 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det dumt for rumpa å bruke våtserviett? Da er det jo litt rart at det skjøreste og mest verdifulle vi har, nemlig babyer, bruker våtservietter hvis det er skadelig for rumpa Anonymkode: 062f1...61d Babyer er jo såre hele tiden. Jeg brukte KUN vann og iblant mild såpe og hadde aldri sår stump på min. Våtservietter er noe dritt. Jeg ser det samme på de eldre på sykehjemmet etter det ble inn med våtservietter. I tillegg er serviettene svørt lite miljøvennlig. Serviettene knikker jo bare avføringspartiklene rundt så om du skal bli gullende ren så må du til med såpe og vann. Anonymkode: 498fc...86c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #8 Skrevet 15. desember 2022 ...i tillegg så er våtservietter iskalde å bruke, uansett hvor varmt det er i rommet. Jeg har vasket unger med dette i sin tid og sett hvor sjokkerte de små ansiktene blir når en skal vaske med sånne, så jeg bruker heller ikke det lengre. Papir og lunkent vann heretter. Anonymkode: 9b5c2...1be
ops2 Skrevet 15. desember 2022 Forfatter #9 Skrevet 15. desember 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke rensligere å bruke våtserviett og det er dumt både for rumpa di, miljøet og lommeboken din. Hvis du vil vaske deg i tumpa så ta vann på dopapiret da vel? Anonymkode: a107a...02b Vått dopapir går i stykker, så du gnir med fingrene. Har du prøvd det selv? Det er heller ikke for meg, jeg klarer meg med dopapir, men det er andre i familien.
Embla Othea Skrevet 15. desember 2022 #10 Skrevet 15. desember 2022 Våtservietter er noe dritt. Du blir like ren av vanlig dopapir. Bruk vann og såpe hvis du vil bli ordentlig ren. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #11 Skrevet 15. desember 2022 Tørker meg «ren» med dopapir først og vasker deretter med våtservietter. Kommer jo ikke bæsj på servietten da og går fint å kaste den i søppelbøtta. Anonymkode: 98565...1d0
ops2 Skrevet 15. desember 2022 Forfatter #12 Skrevet 15. desember 2022 Har dere forslag til en liten søppelbøtte med gummiring som holder lokket tett? Quote Ekspert: Derfor bør du slutte å bruke dopapir (p4.no) – Kanskje det som er aller best er å bruke både toalettpapir og våtservietter. Toalettpapiret tar bort dritt, mens våtservietten vasker deg ren, sier Røde.
ops2 Skrevet 15. desember 2022 Forfatter #13 Skrevet 15. desember 2022 4 minutter siden, Embla Othea said: Våtservietter er noe dritt. Du blir like ren av vanlig dopapir. Bruk vann og såpe hvis du vil bli ordentlig ren. Nei, vi har ikke tid til at en person skal ta av seg og dusje om morgenen etter et dobesøk. Vi skal på badet og gjøre vårt, vi også. Og å vaske seg bak med fingrene? Usj. Å ha vaskekluter i stoff og vaske de etter hver bruk, går også ut over vann og strømforbruket. Eller vil du bruke vaskekluten flere ganger?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #14 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): ...i tillegg så er våtservietter iskalde å bruke, uansett hvor varmt det er i rommet. Jeg har vasket unger med dette i sin tid og sett hvor sjokkerte de små ansiktene blir når en skal vaske med sånne, så jeg bruker heller ikke det lengre. Papir og lunkent vann heretter. Anonymkode: 9b5c2...1be Aldri opplevd, bruker 1 stk Libero våtserviett etter å ha tørket meg ren med dopapir. Føler meg renere enn bare å tørke med papir særlig når nr. 2. Anonymkode: 98565...1d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå