AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 At de ser magen og legger sammen 2+2? Anonymkode: 0b37d...9e5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #2 Skrevet 17. desember 2022 Det er mulig at hunder og katter kan merke at eieren deres er gravid, selv om de ikke forstår det konkrete konseptet graviditet. Det er rapportert om at hunder og katter kan endre oppførselen sin når eieren blir gravid, for eksempel ved å bli mer omsorgsfulle og forsiktige. Dette kan skyldes at de merker endringer i lukten, humøret og atferden til eieren sin, samt endringer i hormonnivået. Det er imidlertid viktig å huske at hunder og katter reagerer individuelt på endringer i omgivelsene og at ikke alle vil reagere på samme måte når eieren blir gravid. Hvis du lurer på om din hund eller katt har merket at du er gravid, kan du prøve å observere oppførselen deres og se om det er noen endringer. Det kan også være lurt å snakke med en veterinær eller en dyreterapeut for mer informasjon om hvordan du kan forholde deg til hunden eller katten din under graviditeten. Anonymkode: eff9b...371 1
PepsiMinus Skrevet 17. desember 2022 #3 Skrevet 17. desember 2022 Her endret kattene oppførselen sin når jeg gikk gravid. De lå ofte på magen min, «knådde» oppå, og gikk i føttene mine hele tiden. Den ene katten nektet å gå fra meg når jeg satt på badegulvet med helt forj* modningsrier. Skal sies at den katta er ekstremt glad i meg og passer veldig på meg ellers også. Etter at ungen var ute, var katten tilbake som «normalt». Er vel forsket på at de merker endringer i mennesker, men at det ikke er bevist at de forstår konseptet - slik den over har skrevet. 1
Numii Skrevet 17. desember 2022 #4 Skrevet 17. desember 2022 (endret) Ja. Den ene av våre to hunder skulle helst være inntil meg så mye som mulig og ble veldig voktende ovenfor meg. Adferden begynte før jeg visste om svangerskapet, og vi stusset jo over den plutselige endringen i atferd. Den andre hunden viste ingen tegn til endring i adferd. Tenker det henger sammen med hormoner og lukt Endret 17. desember 2022 av Numii 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #5 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 8.09): At de ser magen og legger sammen 2+2? Anonymkode: 0b37d...9e5 De hører hjerteslagene. Anonymkode: 44cc7...899
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #6 Skrevet 17. desember 2022 Og kjenner luktforandring fra deg. Anonymkode: 44cc7...899
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #7 Skrevet 17. desember 2022 Jeg opplevde nøyaktig det samme med en av mine katter. Sær og egen katt som sjelden ville kose, men var klistret på meg fra før jeg visste om graviditeten. Slikket meg på magen da jeg lå på gulvet og hadde enorme ligamentsmerter. Mjauet utenfor soveromsdøra om natten, fulgte meg på do. Aldri gjort det før. Etter graviditeten var hun sær og egen igjen. Anonymkode: b4568...f0f
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #8 Skrevet 18. desember 2022 Kattene mine merket det tidlig med meg, lenge før jeg fikk mage. Tror kanskje jeg luktet annerledes. De ble veldig klengete med meg og ville ligge nærme magen. Anonymkode: bb875...35d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #9 Skrevet 18. desember 2022 De kan selvfølgelig lukte det. De vet det sikkert lenge før vi selv vet at vi er gravide. Anonymkode: 8fb9b...081 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #10 Skrevet 18. desember 2022 Bikkja mi bodde på magen min hele graviditeten, aner ikke hva hun tenkte eller merket, men noe var det for selv om hun var en kosete hund var hodet liggende oppå magen min kronisk kun da. I tillegg dikk hun innbilt svangerskap og passet på babyen fra den kom i hus så hun var helt med på prosessen.. Anonymkode: 2f70a...07e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #11 Skrevet 19. desember 2022 Katten vår brydde seg ikke. Hu ga ingen signaler på at hun merket noe Anonymkode: e5863...776
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #12 Skrevet 19. desember 2022 Klart de gjør. Dyr er så undervurdert av mennesker. De er veldig kloke . Og vi som behandler dyrene så forferdelig stygt . torturerer dem i forsøkslaboratoriumer . Kjøtt industrien er brutal. Stenger de inne i små bur. Dyr er kloke å fortjener å bli behandlet bra. Anonymkode: 6fdeb...ce8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #13 Skrevet 19. desember 2022 Hunder kan nok merke det garantert. Det har lenge vert kjent at noen hunder kan hjelpe folk med diabetes eller andre sykdomer fordi de sier ifra når blodsukkeret er lavt f.eks. Og det meste som skjer i kroppen vår med hormoner og forandring under en graviditet vil en hund kunne fange opp fordi det forandrer litt på lukten vår. Om alle hunder klarer å legge 2 og 2 sammen med graviditet og vet at det kommer en baby snart vet jeg ikke. Men de merker at eier er annerledes/syk/noe som skjer. Anonymkode: 54c71...bf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå