AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Du fine unge dame mellom 20-40 år. Hvorfor får du badehettesveis etter at du har passert 40 år? Dette er faktisk et helt genuint spørsmål😊 Anonymkode: 80621...ee8 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du fine unge dame mellom 20-40 år. Hvorfor får du badehettesveis etter at du har passert 40 år? Dette er faktisk et helt genuint spørsmål😊 Anonymkode: 80621...ee8 Hva er badehettesveis? Jeg har ikke passert 40 enda men lurer.. Anonymkode: 99be6...758 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #3 Skrevet 15. desember 2022 Nå er jeg 42 og har langt hår, men jeg antar svaret er at kvinner føler seg fri til å velge hvilken frisyre de vil uten å spørre creepy kg-menn om råd. Anonymkode: 83f70...870 10 1 3
Taluno Skrevet 15. desember 2022 #4 Skrevet 15. desember 2022 Kan ikke si jeg har hørt det uttrykket før... De jeg kjenner som har passert 40 de siste årene har skulderlangt hår eller lengre. Noen har mye bølger, noen har helt slett hår. Jeg er noen få år fra 40, så det hadde vært fint vite hva slags frisyre du mener jeg får da. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #5 Skrevet 15. desember 2022 Jeg er fortsatt 29 (i to dager til...) med langt hår, så det er vanskelig å svare på Anonymkode: 4422a...1ce
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #7 Skrevet 15. desember 2022 Hvordan skal en dame som ikke er 40 enda vite hvorfor man får slik sveis etter man er 40? Hilsen dame (33) som ikke har planlagt sveisen flere år frem i tid. Anonymkode: 6bd5c...587 4 3
tøydokka Skrevet 15. desember 2022 #8 Skrevet 15. desember 2022 Jeg har passert 40 og vet hvordan sveisen er i en badehette eller rett etter jeg har tatt den av. Har ikke sånn sveis. Vet ikke om annen andre heller over 40 som har sånn. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #9 Skrevet 15. desember 2022 Sånn liksom, at man shaver alt håret og farger skallen?: Jeg har ikke hørt begrepet før, men jeg antar du tenker på en form for kort hår, siden kvinner har en tendens (sånn i snitt) til å ha langt hår som unge og klippe det kort når de blir eldre. De tenker kanskje langt hår er litt ungdommelig, at man blir "for gammel" for det på et tidspunkt? Håret blir også stivere og mer pistrete med alderen, så mange tenker at de ikke kan ha langt hår når de begynner å bli grå av den grunnen. Skal det se sunt og tykt og glansfullt ut, må det være kort. Anonymkode: b7d63...1bf 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #10 Skrevet 15. desember 2022 Skyblue7 skrev (6 minutter siden): Hva er badehette sveis? Sikkert sånn "vridd" kortklipt hår som man får opp dersom man bildesøker på google etter Siv Jensen, Kristin Halvorsen eller Sigrid Bonde Tusvik. Anonymkode: 621d6...f03 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #11 Skrevet 15. desember 2022 Her er forklaringen! Anonymkode: 62d1a...272 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #12 Skrevet 15. desember 2022 Nå er ikke jeg en ung dame, har passert 50 år, og kan fortelle deg at jeg har langt hår. Så spørsmålet burde vel vært stilt til oss damer på 40+? Anonymkode: 459d8...6df 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #13 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Sikkert sånn "vridd" kortklipt hår som man får opp dersom man bildesøker på google etter Siv Jensen, Kristin Halvorsen eller Sigrid Bonde Tusvik. Anonymkode: 621d6...f03 Et fellestrekk ved nevnte damer er jo at de tar litt plass og ikke legger fingrene mellom😁? Mange litt svake og tandre menn som ikke fikser det, og så begynner de å shame dem for et eller annet annet. Fin måte å uskadeliggjøre damer på, redusere dem til håret, kroppen eller alderen sin på. Anonymkode: 0a835...7e2 13 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #14 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et fellestrekk ved nevnte damer er jo at de tar litt plass og ikke legger fingrene mellom😁? Mange litt svake og tandre menn som ikke fikser det, og så begynner de å shame dem for et eller annet annet. Fin måte å uskadeliggjøre damer på, redusere dem til håret, kroppen eller alderen sin på. Anonymkode: 0a835...7e2 Her tror jeg kanskje du er inne på noe! Jeg klippet håret kort da jeg passerte 50, fordi jeg rett og slett ikke syntes det halvlange håret mitt var fint lenger. Jeg har faktisk fått utrolig mange komplimenter på hvor godt jeg kler det - fortrinnsvis fra kvinner. (Nen også fra noen få menn). Jeg får rett og slett inntrykk av mange menn er så "programmert" til å foretrekke langt hår at de ikke klarer å se forbi det . Det skrives jo en del her om hvor "visuelle" menn er, og jeg tror det er noe i det. De reagerer instinktivt på enkeltheter som langt hår, store pupper og timeglassfigur, og er ute av stand til å se helheten. De objektiviserer kvinner til kroppsdeler og langt hår, og er for enkle i hodet til å reflektere over det. Kanskje ikke så rart at enkelte (enkle) menn faktisk blir forvirret av det jeg etterhvert har skjønt må være blandede signaler med min korte sveis og timeglassfigur, feminine kjoler og høye hæler🙂 De klarer ikke prosessere det. Anonymkode: 04aa4...93f 4 1 1
Nymerïa Skrevet 15. desember 2022 #15 Skrevet 15. desember 2022 Det er helt vanlig å bli tynnere i håret etter 40. Da er det mange som ikke synes det er så fint med langt hår lenger. 2
Kristin70 Skrevet 15. desember 2022 #16 Skrevet 15. desember 2022 Mange av oss på 50+ har også hatt kort hår da vi var barn og er vant med kort hår. Det var veldig vanlig at jenter hadde kort hår på 70 tallet slik at mange av oss gamlisene har et annet forhold til kort hår enn de som er mellom 20 og 40. 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #17 Skrevet 15. desember 2022 Bedre enn menn som blir skalla eller får viker og måne hvertfall Anonymkode: 71a66...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #18 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her tror jeg kanskje du er inne på noe! Jeg klippet håret kort da jeg passerte 50, fordi jeg rett og slett ikke syntes det halvlange håret mitt var fint lenger. Jeg har faktisk fått utrolig mange komplimenter på hvor godt jeg kler det - fortrinnsvis fra kvinner. (Nen også fra noen få menn). Jeg får rett og slett inntrykk av mange menn er så "programmert" til å foretrekke langt hår at de ikke klarer å se forbi det . Det skrives jo en del her om hvor "visuelle" menn er, og jeg tror det er noe i det. De reagerer instinktivt på enkeltheter som langt hår, store pupper og timeglassfigur, og er ute av stand til å se helheten. De objektiviserer kvinner til kroppsdeler og langt hår, og er for enkle i hodet til å reflektere over det. Kanskje ikke så rart at enkelte (enkle) menn faktisk blir forvirret av det jeg etterhvert har skjønt må være blandede signaler med min korte sveis og timeglassfigur, feminine kjoler og høye hæler🙂 De klarer ikke prosessere det. Anonymkode: 04aa4...93f Det må de jo nesten lære seg hvis de skal fungere i en moderne og kompleks verden. Noen ganger er ting sammensatte, liksom. Anonymkode: 0a835...7e2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #19 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her er forklaringen! Anonymkode: 62d1a...272 Fortelll🗣😂😂😂😂😂😂😂😂😂 jeg dør😂😂. FoRteLL Anonymkode: ad077...8af 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #20 Skrevet 15. desember 2022 Skyblue7 skrev (4 timer siden): Hva er badehette sveis? Om du tenker etter, hva tror du selv? Anonymkode: 7b028...761
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå