AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Altså sett ut i fra et perspektiv hvor tid og penger ikke var hinder for å rengjøre så ofte du ønsket for å holde standarden din, hvor ofte hadde du rentgjort? Vet noen som mener sengen bør skiftes på ukentlig og kjøleskapet vaskes hver 14 dag. Jeg tenker man må skifte på sengen ved behov og senest hver 14 dag, men kjøleskap 1-2 ganger i måneden. Hva mener du? Ønsker kun seriøse svar og oppgi gjerne i antall dager i uken/måneden/året. Feks, hvor ofte skifte på sengen, vaske badet, vaske toalettet, kjøkkenet, kjøleskapet, støvsuge/vaske stuen, støvsuge sofaen, vaske vindu inne og ute, og generelt tørke støv og vaske alle rom (type helgevasken), vaske inne i kjøkkenskap/baderomsskap, evnt andre ting du ville rengjort i hjemmet ditt i løpet av året. Anonymkode: 06477...c7f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 Hadde jeg hatt all tid å penger hadde jeg vasket 2/3 av dagen tror jeg. - Sengen hadde jeg skiftet ukentlig - Vasket badene annenhver dag - Toalettene daglig - kjøkkenet daglig - kjøleskapet ukentlig - vasket stuen daglig og støvsugd flere ganger om dagen - vindusvask ukentlig - tørke støv daglig - vaske kjøkkenskap ukentlig - oppvaskmaskin, tørketrommel og lignende ukentlig etc. Vasker allerede endel med 4 barn nå. Daglig kan jeg gå rundt å vaske og rydde. Men hadde jeg hatt all verdens tid og penger hadde jeg vasket minst 8 timer om dagen. Anonymkode: d0f88...49e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #3 Skrevet 15. desember 2022 Hadde nok vasket mye mer om jeg hadde mulighet.. Og hadde likt å vaske Men her skal vi jo skrive drømmene, så.. Sengetøy: Ukentlig. Hadde også latt overmadrass/dyner/puter fått seg en omgang i vasken iallefall hver 3dje måned. Toalett og vask: Daglig. Resten av baderom: 2-3g ukentlig. Støvsuging: Daglig (Flere ganger daglig om jeg fortsatt hadde hund). Hadde latt gulvteppene fått seg en rens minst hver 3dje måned. Støvtørking av bilder/kommoder etc: Ukentlig. Hadde også latt gardiner fått seg vask en gang i måneden, slik at de alltid lukter rent og nyvasket Klesvask: Daglig. En runde om dagen holder bergene med klesvask/klesbrett unna, men det er jo ikke miljøvennlig. Kjøkken: Daglig Kjøleskap: Ukentlig. Inni skaper/skuffer/kommoder: Hadde rullert mellom rommene, sånn at alle ble tatt i løpet av en måned. Vindusvask: Ukentlig. Sofaen: Ukentlig Gulvvask: Daglig Realiteten: Prøver å holde toalett, vask og kjøkken OK hver dag, og sengetøy annenhver uke, (Noen som sjelden skjer) men resten blir tatt i skippertak når det ser "krise" ut eller jeg venter besøk. Anonymkode: 9ceb4...ee9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #4 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Feks, hvor ofte skifte på sengen, vaske badet, vaske toalettet, kjøkkenet, kjøleskapet, støvsuge/vaske stuen, støvsuge sofaen, vaske vindu inne og ute, og generelt tørke støv og vaske alle rom (type helgevasken), vaske inne i kjøkkenskap/baderomsskap, evnt andre ting du ville rengjort i hjemmet ditt i løpet av året. Anonymkode: 06477...c7f Jeg hadde ikke vasket mer, eller oftere, enn jeg gjør i dag siden vi har renholdsrutiner som er laget ut i fra helsemessig behov (allergi) Total rengjøring av tak, vegger, inni skuffer og skap, kriker og kroker: halvårlig (juni og desember) Soverom: * Bytte på sengen: hver uke * Støvsuge: 3 dager i uken * Tørke støv og vaske gulv: hver uke Badet: - Flater tørkes av daglig - Vaske resten av badet: 2 dager i uken - Vaske toalettet: daglig - Vaske vaskemaskin månedlig - Rense tørketrommel etter hver bruk - Inni skap og skuffer: ved behov, og minst 2-3 ganger i året Kjøkken: - Flater som benkeplate og komfyr: løpende renhold - Utvendig skap og skuffer: ved behov - Kjøleskap: ved behov - Fryser: 2-3 ganger i året - Oppvaskmaskin: renses en gang hver måned - Kjøkkenvifte: vaskes 2 ganger i mnd, filterbytte hver 3.mnd - Gulv støvsuges 3 dager i uken, vaskes ved behov Stue: - Støvsuge persienner ukentlig - Støvsuge gulv og tepper: 3 dager i uken - Støvsuge møbler og gardiner: ved behov, men minst ukentlig - Bytte gardiner: månedlig - Støvsuge filter til varmepumpe: ukentlig - Tørke støv på alle flater: ved behov, men minst ukentlig - Vaske gulv: ved behov, men minst ukentlig Gang/Yttergang: gulv støvsuges 3 dager i uken, vaskes ved behov. Flater tørkes av ved behov, minst en dag i uken. Vinduer vaskes vanligvis 3-4 ganger i året, ut i fra behov. Anonymkode: 4a46d...af4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #5 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde ikke vasket mer, eller oftere, enn jeg gjør i dag siden vi har renholdsrutiner som er laget ut i fra helsemessig behov (allergi) Enig i at dette er ofte nok, og mer enn dette er vel strengt talt ikke nødvendig. Anonymkode: 06477...c7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå